Dzień dobry,
sprzedaję BMW 520d w wersji luxury line. Historia właścicielstwa jest następująca:
1. Dyrektor BMW w Niemczech skonfigurował dla siebie samochód służbowy.
2. Następnie samochód został kupiony przez osobę z PL.
3. Auto zostało odkupione przez BMW w ramach rozliczenia, kiedy to właściciel kupował nowe BMW.
4. Ja kupiłem samochód bezpośrednie z BMW Premium Selection w Mikołowie (dołączam stosowne dokumenty) wraz z gwarancją.
Auto w pięknym kolorze Jatoba Metallic, zestawione z ciemno brązową skórą z jasnymi przeszyciami oraz elementami polakierowanymi na fortepianowy czarny kolor.
Wyposażenie (z tych ważniejszych rzeczy):
- funkcja start/stop
- automatycznie otwierana i zamykana klapa bagażnika
- automatyczny (fabryczny) chowany hak holowniczy
- automatyczna ośmio stopniowa skrzynia biegów
- kierownica sportowa ze skóry z poduszką
- opony run flat
- wskaźnik ciśnienia powietrza w oponach
- dostęp komfortowy (bezkluczykowy)
- lusterka wew./zew. z automatycznym przyciemnianiem
- worek na narty
- elektryczne sterowanie fotela góra/ dół oraz nachylnie.
- podparcie lędźwi kierowcy i pasażera
- podgrzewanie fotela kierowy i pasażera
- listwy wewnętrzne wysoki połysk czarne
- tryb jazdy eco pro
- oświetlenie wnętrza dookoła
- spryskiwacze reflektorów
- park distance control
- klimatyzacja automatyczna
- led fog lights
- system nawigacji professional
- system głośników HIFI
- pakiet comfort
- pakiet luxury
- speed limit information
- wyposażenie skórzane
- felgi 18 cali
W aucie olej wraz z filtrami wymieniany co 10,000 maksymalnie 13,000 km.
W skrzyni biegów ZF8HP, zgodnie z zaleceniami producenta wymiana oleju powinna nastąpić co 70,000 - 80,000 km. Ja wymieniłem olej przy przebiegu 120,000 km. Aktualnie auto ma 175,000 (na oleju w skrzyni zrobione 55,000), co oznacza konieczność kolejnej wymiany w okolicy około 200,000 km.
Nie wymieniałem rozrządu, w tej wersji (poprawionej) łańcuch trzyma dużo dłużej. Na ten moment nie daje żadnych oznak konieczności wymiany. Auto nie było modyfikowane w obszarze mocy (na co dzień wożę w nim dwójkę małych dzieci).
Spalanie w mieście 8l na 100 km. Na trasie KR K- WWA spalanie około 5,5-6 l na 100 km.
Auto aktualnie na dwóch starych zimowych oponach oraz dwóch letnich również starych (ostatni ich sezon). Auto natomiast posiada nowe opony zimowe, data faktury 2023-12-09, kupione na oponeo (Falken Eurowinter HS01 245/45R18 100 V RUN ON FLAT XL, MFS), wartość faktury 2,733 zł za 4 opony. Jeżdżone 2-3 miesiące.
W momencie kupowania auta w BMW Premium Selection, otrzymałem informację, że tylny prawy bok był uszkodzony. Naprawa przeprowadzona z AC w autoryzowanym serwisie BMW, jest na to cała dokumentacja natomiast ja jej nie posiadam. Auto kupowałem przy pomocy Ojca, który pracował w BMW 12 lat, dostaliśmy zapewnienie, że wszystko z autem jest w porządku i to mi wystarczyło.
Przez 4 lata użytkowania, w aucie oprócz wspomnianych olejów oraz hamulców i tarcz wymieniony był kolektor dolotowy (zacinał się silniczek sterującymi klapami, żadna nie wpadła do środka). W aucie wymieniono również wadliwy przewód niskiego ciśnienia paliwa (bardzo częsty problem tych aut). Na gwarancji w BMW wymieniałem też prawą tylną klamkę (nie działał dostęp bezkluczykowy). Ostatnio wymieniłem również klamkę kierowcy (nowa, polakierowana).
Samochód w środku w stanie bardzo dobrym/ idealnym. Na zewnątrz widoczne są zarysowania pod lewą lampą na przednim zderzaku. Rysa widoczna jest też na prawym tylnym zderzaku. Brakuje również jednej obramówki tylnego dolnego światła. Oprócz załączonych dokumentów, posiadam również dwa klucze.
Samochód sprzedaję, ponieważ kupiliśmy rodzinne nowe kombi a właściwie touring :) sprzedaję jako osoba prywatna, samochód dostępny od ręki.