Ten wyjątkowy „rekin” trafił do mnie 2 lata temu. Wyjątkowy ponieważ w Niemczech posiadał wyłącznie jednego właściciela (berlińczyk Gerd Schlewe). Część osób może stwierdzić , że duży przebieg itp… ale licząc czas użytkowania pojazdu przez właściciela tj. od 1987 roku do 1998 , przemierzał nim zaledwie 26.000km rocznie (jak na warunki niemieckie to znacznie poniżej średniej). A dlaczego do roku 1998? Dlatego, że kolejne 20 lat przestał w suchym, ogrzewanym garażu stąd tak dobrze zachował się ten egzemplarz.
Od spodu całkowicie zdrowy bez żadnej korozji podłogi, progów itp. (jedyne elementy gdzie widoczna jest naturalnie korozja to jeden z przednich wahaczy, minimalnie tylny wózek oraz tylny most – oczywiście absolutnie nie wpływa to na użytkowanie).
BMW nie było lakierowane, posiada swój pierwszy oryginalny lakier z wyjątkiem przednich błotników , które są w stanie idealnym (blacharsko i lakierniczo) i zostały pomalowane w Niemczech (delikatnie w słońcu widać, że sa nowo lakierowane). Pozostałe elementy ze względu na wiek posiadają ślady użytkowania, kilka wgniotek, rys itp. Drzwi należy zabezpieczyć od strony wewnętrznej na rantach aby uchronić od pojawiającej się korozji. Dla jednych jest to atut , że pojazd posiada swój pierwszy lakier, dla innych nie… Jeżeli oczekujesz idealnego lakieru dla zdecydowanego kupującego zlecę całkowite odświeżenie lakieru zewnątrz za dodatkową opłatą.
BMW jeszcze w Niemczech uzyskał wynik pozytywny podczas przeglądu na samochód historyczyny (GTU) – dokumenty do wglądu. Przed przeglądem zostały wymieniony bak paliwa na nowy , przewody paliwowe, tłumik końcowy, przewody hamulcowe (dostępna dokumentacja/rachunki z Niemiec)
Zarejestrowany na białe tablice z ważnym OC i przeglądem. Dysponuje także oceną techniczną w przypadku chęci rejestracji na pojazd zabytkowy (żółte tablice).
Podstawowe dane techniczne:
Model 525EA E28
Data produkcji 15.09.1986
Data pierwszej rejestracji 12.02.1987
Pojemność i moc 2674cm/90kW (125 KM) (kod silnika 27 6K A - inaczej M20)
Skrzynia biegów automatyczna 4 biegowa
Wyposażenie:
- automatyczna skrzynia biegów
- wspomaganie kierownicy
- centralny zamek
- podłokietniki przednich foteli oraz tylnej kanapy
- szyberdach
- tapicerka materiałowa Houndstooth antracyt (pepitka)
- 4 x szyby elektryczne
- elektrycznie sterowane lusterka
- Webasto
- radio nowy Blaupunkt z Bluetooth oraz nowe głośniki Pioneer (stary Blaupunkt również w zestawie)
- halogeny Hella przód oraz tył
- felgi 15” OEM BMW BBS wzór „koszykowy” w stanie idealnym + nowe opony
- tempomat
- pełnowymiarowe koło zapasowe (oryginalny lewarek , apteczka, kompletny zestaw kluczy itp. )
Po zakupie natychmiast został wykonany ogrom prac mających na celu przywrócenie w pełni elementów , które wymagały wymiany z uwagi na bieg czasu. Wszystkie prace zostały wykonane w serwisie BOSCH Service przy użyciu części oryginalnych lub wysokiej jakości zamienników. Posiadam całą dokumentację na zakup i wymianę poniższych części na wartość ponad 16.000zł + wartość wymiany części w Niemczech 1290€:
- wymiana płynu ATF w skrzyni automatycznej + filtr i uszczelka + nowe przewody
- wymiana kompletnego rozrządu (pompa wody, rolki, pasek klinowy, uszczelniacz wałka)
- wymiana oleju w silku (filtr, olej Liqui Moly, uszczelka miski olejowej)
- gumy stabilizatorów
- nowe świece, kopułka rozdzielacza zapłonu (Bremi) + palec rozdzielacza (Bremi)
- wymiana tulei stabilizatora tył i przód (Febi)
- wymiana osłon przegubów przód i tył (Meyle)
- nowe tylne amortyzatory Monroe
- wymiana oleju w moście
- nowa chłodnica + wymiana wszystkich przewodów na nowe BMW OEM
- nowe sprzęgło wentylatora
- nowe opony Nexen Tire N Blue HD Plus 205/60R15 91H
- regeneracja alternatora, rozrusznika
- wymiana przewodów układu wspomagania
- wymiana przednich halogenów na nowe oryginalne Hella
- wymiana osłon i odbojników amortyzatorów tył
- oraz wiele innych drobnych elementów jak gniazdo zapalniczki, końcówka tłumika (BMW OE) itp. Itp…
Nie jestem zainteresowany zamianą na inny pojazd.