BMW 540i xDrive Touring - kombi, które zawstydza M-ki!
Czy marzysz o aucie, które łączy komfortową elegancję ze sportowym pazurem? Mam coś idealnego! Na sprzedaż wystawiam moje ukochane BMW 540i xDrive Touring z 2020 roku w przepięknym kolorze Bluestone Metallic i już z poliftowym (LCI) wnętrzem: m.in. iDrive 7 zamiast 6, najnowsze porty USB-C przód/tył.
Dlaczego sprzedaję?
Żona powiedziała "Tak!" - nowemu BMW M Touring. Jest to jedyny - ale jakże istotny - powód sprzedaży! :) Tak więc, z bólem serca, postanowiłem rozstać się z 540-ką. Planowałem go wykupić w marcu po wygaśnięciu leasingu i cieszyć się nim jeszcze przez lata, ale miłość bywa kapryśna…
Co sprawia, że ten egzemplarz jest wyjątkowy?
Auto jest wspaniałe pod każdym względem, bezwypadkowe w 100% oraz sprawne w 100% i bez żadnej usterki. Garażowane.
To nie jest zwykła "piątka kombi". Ma 20” koła M Performance z modelu M550i, sportowy acz nienachalny wydech Remus z "czterema rurkami" i dwukolorowy tylny dyfuzor jak w M5. Lakier jest pokryty powłoką ceramiczną (konserwowaną co pół roku), więc wygląda jakby wczoraj wyjechał z salonu. Kierowcy na światłach opuszczają szybę i pokazują kciuki w górę, a na stacjach benzynowych i parkingach proszą o możliwość zrobienia zdjęcia. Były też oferty kupna za gotówkę. Serio!
Jazda
To auto potrafi być spokojne i komfortowe, jak przystało na limuzynę (kombi) klasy biznes: przestronne i niezwykle pakowne, idealne na rodzinne wakacje, gdzie potrafi spalić 7-8L / 100km. “Piątka” jest bardzo dobrze wykonana i spasowana, a dzięki dodatkowemu, profesjonalnemu wyciszeniu ULTIMATE++ usłyszysz tylko, jak gra muzyka z Harman/Kardon.
Ale w trybie Sport samochód zmienia się w “prawdziwe BMW”, czemu sprzyja sportowy wydech i obniżone zawieszenie. Katalogowe 4.9s do "setki" mówi samo za siebie i przydaje się niekiedy na światłach.. :-) Silnik B58 - benzynowe 3.0L twin-turbo, jedwabiście gładka praca, błyskawiczne wchodzenie na obroty (również dzięki genialnej skrzyni ZF-8) i piekielne osiągi.
Modyfikacje:
- koła M Performance 20" 668M z modelu M550i - na miejsce fabrycznych kół 18” (auto z salonu wyjechało już na komplecie 20”)
- pakiet wyciszenia ULTIMATE++ z firmy ciche-auto.pl - niezrównany komfort podróżowania i poprawione brzmienie audio
- wydech Remus + dyfuzor z modelu M5 plus usprawniona przepustowość całego wydechu - brzmi idealnie
- tylne lampy LCI (poliftowe) - znacznie odświeżyły wygląd auta
- powłoka ceramiczna na lakier + felgi + szyby, konserwacja co 6 m-cy (udokumentowana)
- wideorejestrator 4K HDR przód-tył z profesjonalnym montażem (brak widocznych kabelków)
- obniżenie Eibach + dystanse (auto niższe - a bardziej komfortowe, koła dodatkowo rozstawione - więc prowadzi się jak gokart)
- sportowy filtr powietrza BMC - więcej czystego powietrza w silniku poprawia pracę jednostki
Co jeszcze?
Pochodzenie: auto jest moje od nowości (pierwszy właściciel), zamówione do produkcji według własnej konfiguracji w BMW Fus w Warszawie (i tam odebrane w marcu 2020 r.).
Przebieg: 91.600 km
Serwisowanie:
- silnik zalewany wyłącznie paliwem 98 oktanów
- system Start/Stop nigdy nie był używany (jest zakodowany na sztywno na OFF)
- wymiana oleju w silniku - co 15.000 km (na przemian pakiet serwisowy ASO Service Inclusive + wymiany między interwałowe)
- wymiana oleju w skrzynce VTG (w ASO) - przy 70.000 km
- wymiana przedniej półosi (gwarancyjna, w ASO) - 70.000 km
- wymiana kompletnego przewodu dolotowego (gwarancyjna, w ASO) - 75.000 km
- wymiana tarcz i klocków + całego osprzętu hamulców z przodu (w ASO) - 75.000 km
- wymiana oleju w skrzyni biegów (w ASO) - 75.000 km
- wymiana tarcz i klocków + całego osprzętu hamulców z tyłu (w ASO) - 89.000 km - filmik z oględzin z grudnia 2024 (ostatnia wizyta w ASO): https://eu.citnow.com/vt-g3gTWGSf
- wymiana płynu hamulcowego (w ASO) - 92.000 km
Na wszystko posiadam faktury z ASO oraz oczywiście jest wpisane do historii pojazdu w systemie BMW.
Co dostajesz w pakiecie?
- dwa komplety kół mieszanych 245/275 mm (lato M Performance 20” 668M + Goodyear, zima M-pakiet 19” 664M + Continental)
- wideorejestrator 4K HDR Viofo A139 Pro 2CH (przód + tył)
- hak manualny na szybki zatrzask
- na życzenie: fabryczne sprężyny, tłumik, końcówki wydechu i blendę tylnego zderzaka
Zdjęcia i filmy?
- Galeria z 01.02.2025: https://photos.app.goo.gl/bibztptK8Eve6X876
- Galeria starszych zdjęć (m.in. na kołach letnich 20”): https://photos.app.goo.gl/TAJksu68uDYfp6KC6
Główna specyfikacja wg VIN:
Data produkcji: 2020-03
Numer VIN: CE49590
Silnik: B58C
Moc: 340 KM
Seria: G31
Kolor: Blue-stone metallic (C2Y)
Tapicerka: Skóra / Cognac / ekskluzywny szew (LCRO)
0-100 km/h: 4.9 s
EDYCJE I PAKIETY
S337 Pakiet M Sport
S704 Zawieszenie M Sport
S710 Kierownica skórzana M
S715 Pakiet M aerodynamiczny
S7CH BMW Repair Inclusive
S7NH BMW Service Inclusive
KOMFORT I WYPOSAŻENIE WNĘTRZA
S456 Fotele komfortowe
S494 Ogrzewane fotele
S4UR Oświetlenie ambientowe
S420 Szyby przyciemniane
S417 Rolety przeciwsłoneczne
MULTIMEDIA
S6U3 BMW iDrive 7
S688 Harman/Kardon
S6NW Ładowanie bezprzewodowe
S6WD Hotspot
WSPOMAGANIE KIEROWCY I OŚWIETLENIE
S5DN Kamery 360
S552 Adaptacyjne reflektory LED
S5AC Asystent świateł drogowych
KOŁA I NAPĘD
S2VH Zintegrowany aktywny układ kierowniczy
S2NH Hamulce M Sport
S248 Podgrzewana kierownica
S2TB Sportowa automatyczna skrzynia biegów
BEZPIECZEŃSTWO
S322 Dostęp komfortowy