BMW E39 540i z automatyczną skrzynią biegów ZF
VIN: WBADN61010GG88134
Rok produkcji: 2000
Data pierwszej rejestracji: 01.07.2000
Przebieg ok. 293.000 km
Silnik M62B44TU
Felgi Styling 66
Dzień dobry,
Powoli i trochę niechętnie przymierzam się do sprzedaży mojej BMW e39 540i. Samochód ten jest w moich rękach szósty rok. Jest on spełnieniem mojego - pielęgnowanego od początku studiów na wydziale mechanicznym politechniki - marzenia o posiadaniu e39 - w dokładnie takiej specyfikacji. Długo szukałem takiego egzemplarza ze szczególnym naciskiem na stan blacharski, a jak już go znalazłem, to za swój cel postawiłem sobie, aby doprowadzić go do idealnego stanu technicznego i konsekwentnie ten plan realizowałem. Zbyt konsekwentnie, jak twierdzi Małżonka.
Wóz jest na dziś absolutnie gotowy do eksploatacji, nie wymaga żadnych napraw i jest gotów na przyjęcie kolejnych wyzwań stawianych przez nowego Kierowcę. Był za mojej kadencji serwisowany u poważnych graczy takich, jak m.in. : w Warszawie głównie w Vanos Service oraz sporadycznie w ACS Auto Classic Service, a w Toruniu, gdzie aktualnie mieszkam - w Velspec.
Lista napraw lub usprawnień poniżej, NA WSZYSTKIE NAPRAWY POSIADAM FAKTURY:
- silnik został wyjęty do inspekcji, założony jest nowy komplet rozrządu oraz vanosy po regeneracji, przy okazji został uszczelniony (pokrywy zaworów), uszczelnienie od strony skrzyni
- wykonany został remont skrzyni biegów. Skrzynia działa świetnie, nie szarpie. Płynnie zmienia przełożenia
- regeneracja wału oraz wymiana łącznika wału
- nowe świece zapłonowe
- nowe tarcze hamulcowe i klocki przód + tył
- nowe sondy lambda
- nowy termostat zgodnie z zaleceniami 88 stopni
- nowa pompa paliwa
- nowe opony kpl
- nowe amortyzatory sachs przód + tył zgodnie z VIN
- nowe czujniki położenia wałka i wału
- uszczelniony cały silnik, nie posiada wycieków (ponoć to rzadkość w V-kach)
- przejrzane całe zawieszenie, wszystko co wymagało wymiany zostało naprawione na Lemforderze
- zregenerowany alternator, drugi do regeneracji dodaję do samochodu
- założone piękne felgi styling 66, koła wyważane z testem drogowym
- zmieniona taśma srs pod kierownicą
Wszystkie powyższe naprawy zostały wykonane na przestrzeni ostatnich 14.000km, tyle bowiem przejechała ona w moich rękach.
Z pozostałych cech:
- wyposażone jest fabrycznie w podwójne szyby izolowane
- posiada tapicerkę skórzaną Montana
- roletę tylnej szyby
- fotele z pamięcią, sterowane elektrycznie
- podłokietnik
- klimatyzację automatyczną – sprawną, nabitą, odgrzybioną. Działa jak trzeba
- komputer z monitorem + TV (istnieje możliwość dołożenia dekodera DVBT, ale nie uznałem tego za konieczne)
- zawieszenie fabryczne Msport
Układ wydechowy jest seryjny - taki jaki ma być – wraz z katalizatorem (!), zmieniłem jedynie końcowy tłumik. Został on wspaniale wykonany na zamówienie i zamontowany przez ProCustom.pl. W samochodzie nadal jest cicho, dźwięk jest stonowany, ale każdy wie, że minęło go rasowe V8.
Przede wszystkim - Wóz jedzie prosto, kierownica nie drży przy żadnej prędkości. Silnik pracuje równo, ma właściwą moc. Nie wyrzuca żadnych błędów, nie świeci się żadna kontrolka. Konsola ma wszystkie piksele, wszystko z elementów wyposażenia w aucie jest sprawne.
Zapewniam też, że ten wóz nie służył mi on do tzw. „latania bokami”, upalania pod sklepem X itd., czy mierzenia się w jakichkolwiek wyścigach. Normalna eksploatacja z godnością i poszanowaniem techniki z tamtych wspaniałych czasów.
Samochód zarówno w moich, jak i poprzedniego właściciela rękach był garażowany. U mnie nie był też absolutnie eksploatowany w zimie.
I nie posiadał nigdy instalacji gazowej.
Wóz jest porządnie wyczyszczony oraz nawoskowany. Nie był polerowany, lakierowany ponownie ani nie posiada ceramiki. W mojej ocenie nie było takiej potrzeby, zależało mi na oryginale.
Zachęcam, bo to mega zadbany wóz i dostarczy wiele przyjemności Kupującemu, który chce się jeszcze załapać na przygodę z e39 V8, póki to jeszcze możliwe. Takich wozów już nie ma zbyt dużo. Oczywiście jestem gotowy na sprawdzenie auta na dowolnej stacji diagnostycznej lub serwisie.
Zapewniam, że nie mam parcia na sprzedaż, więc proszę uprzejmie o nieskładanie niedorzecznych propozycji. Najbardziej zależy mi, żeby to auto trafiło docelowo do osoby, która będzie w stanie kontynuować należną jemu eksploatację.
Ja wiem również, że są tańsze auta w ogłoszeniach. Ten wóz po prostu polecam konkretnym osobom, które chcą kupić bardzo zadbany samochód w pełni nadający się do jazdy i oszczędzić sobie czasochłonnych oraz kosztownych przygód z mechaniką, gdyż w tym przypadku nie ma potrzeby wyważania otwartych drzwi.
Polecam i pozdrawiam,
Piotrek