Jeśli szukasz kolejnego auta “na chwilę” – możesz pominąć to ogłoszenie.
Jeśli jednak szukasz ostatniego prawdziwego BMW, które daje przyjemność z jazdy, nie rozczaruje Cię elektroniką i nie zrujnuje portfela – czytaj dalej.
Na sprzedaż: BMW E60 2.2 R6 benzyna + LPG, 170 KM, bezwypadkowe, w 100% oryginalne. To nie jest zajechany trup z cofanym licznikiem – tylko szczerze utrzymane auto, które od lat służyło z klasą i bez fochów.
Co wyróżnia ten egzemplarz?
• Legendarny silnik M54 R6 – wolnossąca jednostka 2.2 o mocy 170 KM, bez turbiny, bez bezpośredniego wtrysku, bez bajerów które się psują. Po prostu – jeden z najbardziej trwałych silników BMW.
• Pracuje równo, cicho i gładko – zarówno na benzynie, jak i gazie. Idealny do jazdy miejskiej i w trasy.
• Instalacja LPG sekwencyjna – oszczędzasz przy każdym tankowaniu, bez wpływu na osiągi. 12l/100km to 36zł za 100km! Więcej zapłacisz za bilet na pociąg.
• Bezwypadkowy – wszystko, co widzisz, to oryginał, żadnego drutowania czy „polerki po stłuczce”.
• Auto, które można zatrzymać na lata – nie jest to model, który za chwilę przestanie być opłacalny. Tu masz mechanikę, którą ogarniesz w zwykłym warsztacie, a nie komputer w chmurze. Buda która, starzeje się z klasą, piękne ponadczasowe linie i ocynkowana blacha. Pokaż inne 20 letnie auto bez rdzy - nie ma takich.
Silnik M54B22 – co warto wiedzieć:
• Pojemność: 2171 cm³
• Moc: 170 KM (125 kW) przy 6100 obr./min
• Moment obrotowy: 210 Nm przy 3500 obr./min
• Zasilanie: wtrysk pośredni (bez bezpośredniego wtrysku, więc dobrze współpracuje z LPG)
• Napęd: łańcuch rozrządu (nie pasek!)
• Rodzina M54 – uważana za jedną z ostatnich naprawdę trwałych jednostek BMW
• Wyjątkowo elastyczny i kulturalny w pracy 6cio cylindrowiec.
Ten silnik ma bardzo dobrą opinię wśród mechaników – przy odpowiednim serwisie robi spokojnie 500–700 tys. km, a są przypadki przekraczające milion. Jest też znany z tego, że idealnie nadaje się pod LPG i genialnie z nią współpracuje tworząc ekonomiczny i ekologiczny! duet.
Wyposażenie oryginalne, oryginalny wydech z katalizatorem. Lakier oryginalny, auto bezwypadkowe. Jakiś czas temu zrobiłem delikatne zaprawki po kilku latach użytkowania – lekkie odświeżenie typowych otarć parkingowych. Lakier gładki, błyszczący, bez korozji – z bliska można znaleźć ślady korekt, ale trzeba się ich doszukiwać. Wszystko robione ręcznie, z troską z wyczuciem i bez przesady.
Dla kogo to auto?
• Dla młodego kierowcy, który nie chce śmigać Fabią, tylko czuć, że prowadzi samochód z charakterem.
• Dla rodziny, która szuka komfortu, przestrzeni (ogromny bagażnik) i kosztów na poziomie budżetowego auta (dzięki LPG).
• Dla fana klasyki BMW, który wie, że takich E60 już się nie robi – a jak się dba, to zrobi milion kilometrów.
• Dla każdego, kto chce jeździć autem z duszą, nie boi się lat na blacie, bo wie, że jakość się broni sama.
Dane techniczne:
• Rok: 2004
• Przebieg: 288tys
• Silnik: 2.2 R6 benzyna, 170 KM
• Skrzynia: manualna
• LPG: tak, sprawna instalacja, wbita w dowód
• Kolor: granat perłowy
• Alu Felgi 17’ na lato oraz Alu 16’ na zimę.
Stan:
Wszystko działa – klima, elektryka, szyby, radio, ogrzewanie. Części eksploatacyjne wymieniane na bieżąco – nie oszczędzałem na zamiennikach z marketu.
Auto gotowe do jazdy od ręki, bez wkładu na start. Chcesz wsiąść i jechać – zapraszam.
Dlaczego sprzedaję?
Szczerze? To nie była łatwa decyzja. E60 kupiłem 5 lat temu z myślą jako auto na lata. Lubię ten samochód. Jeździ się nim miękko, silnik pracuje jak zegarek, a spalanie na LPG pozwala cieszyć się klasą bez stresu przy dystrybutorze. Ponadczasowy design.
Ale życie się zmienia – pojawił się SUV, bo rodzina się powiększyła. E60 została jako „ta druga”, ale długo nie postała – ojciec zaproponował, że odda mi swoje auto też z pancernym silnikiem ale kombi co mi bardziej odpowiada, więc bez sensu trzymać trzecie.
Sprzedaję więc coś, co jeszcze chwilę temu planowałem zostawić sobie na lata. Nie dlatego, że coś jest nie tak – tylko dlatego, że miałem farta i dostałem auto za darmo. A ta E60 zasługuje na kogoś, kto będzie z niej korzystać, i dbać.
Cena: 19000 – bez ściemy, uczciwie, adekwatnie do stanu.
Auto do obejrzenia w Opolu, możliwa jazda próbna. Zgadzam się na wizytę w stacji diagnostycznej.
Zachęcam do kontaktu – to nie jest “każde kolejne BMW”. To jedno z ostatnich BMW, jakie warto mieć.
Marek.