Witam i na wstępie zaznaczę, bez uszczypliwości że zapraszam na oględziny auta osoby tylko i wyłącznie poważnie zainteresowane kupnem. Pracuje poza granicami Polski, wracam bardzo rzadko do kraju i nie będę ukrywał że cały możliwy czas, który jest dla mnie niejako bezcenny chciałbym spędzić na maxa z rodziną. Auto pochodzi z rynku USA i nie zamierzam ukrywać że było lekko uszkodzone (zderzak przód i maska, prawdopodobnie szkoda parkingowa). Zdjęcia do wglądu dla poważnie zainteresowanych osób.
Nie, nie pomyliłem się co do kwoty i jest całkiem prawdopodobne, że to jedno z najdroższych BMW E60 550i LCI obecnie dostępnych na polskim rynku.
Kwota nie wzięła się z nikąd, jest to egzemplarz tylko dla osoby która szuka auta doinwestowanego, sprawnego, ze sporym zapasem mocy ( 367KM ) a zarazem oszczędnego dzięki założonej instalacji LPG.
Od czasu gdy zakupiłem auto, a było to w 2019r dokonałem bardzo dużo napraw, bardziej z mojej inicjatywy niż konieczności ale taki już jestem. Postaram się opisać wszystko poniżej, lecz pewnie znajdzie się coś o czym zapomniałem lub nie pamiętam. Obecnie samochód nie wymaga wkładu finansowego.
Naprawy mechaniczne :
Poprzedni właściciel ( ja jestem drugim w Polsce) zregenerował lub wymienił(nie mam dokładnej informacji) mechatronikę w skrzyni biegów, ja natomiast zapobiegawczo przy uszczelnianiu silnika wymieniłem uszczelniacz i zalałem nowy olej ZF. Następnym krokiem (już za mojej kadencji) było wyeliminowanie wszystkich wad tego silnika, a mianowicie kompletne uszczelnienie silnika, wymiana uszczelniaczy zaworowych, sprawdzenie stanu valvetronic i vanosów, sprawdzenie mechanizmu rozrządu( nie wymagał wymiany), wymiana świec zapłonowych, wymiana odmy, wymiana rurki cieczy na customową, wymiana termostatu na otwierający się przy 90 stopniach Celsjusza. Wydech przerobiony od sekcji środkowej, wstawiony h-pipe, a na końcu dwa tłumiki robione na zamówienie. Tarcze hamulcowe przód i tył ATE do tego klocki ceramiczne również ATE. Zawieszenie gwintowane firmy BCRacing z 30-sto stopniową regulacją twardości (spisuje się rewelacyjnie). Ustawienie geometrii i zbieżności. Wgranie oprogramowania do skrzyni XHP stage3. Regeneracja rozrusznika. Wymiana akumulatora na AGM. Olej silnikowy (Liqui Moly Synthoil High Tech 5w40) i filtry wymieniane regularnie nie rzadziej niż co roku lub 7 tys. kilometrów.
Zmiany estetyczne:
Wymiana podsufitki na czarną,zmiana zwykłego lewarka zmiany biegów na lewarek z trybem sport, kierownica od M5 (pogrubiona i ponownie obszyta), dekory black piano, licznik przerobiony na wzór z M5, pełna stylizacja z zewnątrz na M5 (wydech, zderzak tył orginał, zderzak przód orginał, błotniki przód nowe z ASO, lusterka boczne orginał, fotochromatyczne, składane, podgrzewane z podświetleniem). Wykonanie 3 stopniowej korekty lakieru oraz położenie 5-cio letniej powłoki grafenowej w JK studio Lublin w październiku 2023r. Pełna regeneracja przednich reflektorów z zabezpieczeniem folią PPF, wymianą żarników na OSRAM 7000k, oraz zmiana koloru ringów na biały ( wg mnie auto wyglada o wiele lepiej i młodziej ). Trzy częściowe Felgi 20 cali Work Zistance W10M oraz nowe opony przód i tył Hankook.
Myślę że to z grubsza większość rzeczy jakie zostały zrobione przy aucie. Nie jestem teraz w stanie sobie przypomnieć o wszystkim ale myślę że podczas oględzin lub rozmowy telefonicznej przy naprowadzeniu na właściwy temat coś mi się może przypomnieć.
Czemu sprzedaję skoro tyle zainwestowałem w auto? Nie ukrywam że robię to niechętnie, ale kupiłem już kolejne V8, a ten projekt uważam za skończony.
Jeżli szukasz auta które jest sprawne i które nie wymaga w najbliższym czasie nic poza wymianą oleju i filtrów to polecam i zapraszam na oględziny. Na miejscu przy oględzinach udostępnię raport CARFAX oraz raport Bimmer-check który zamówiłem przed zakupem. Zapraszam. Nie interesuje mnie zamiana.