BMW E61 530xd 2006
Historia auta:
samochód został sprowadzony do Polski w 2014 roku z przebiegiem 242 tys. km przez mojego znajomego, który szukał auta bezwypadkowego i w dobrym stanie technicznym. Jako fan marki z dostępem do serwisu, który zna się na tych autach, a także dysponuje odpowiednimi narzędziami, zdecydował się na doposażenie auta m.in. w:
nagłośnienie Logic 7
Podgrzewane, komfortowe siedzenia z pamięcią
dociagane drzwi
pełny system iDrive z końca produkcji (nowy joystick i panel oraz duży ekran z nawigacją i najnowszym softem CIC)
head up display (wyświetlacz przezierny na szybie)
elektryczna klapa bagażnika
pełny liftowy M-pakiet (zderzaki, progi, nadkola, mocowania)
lusterka z ostatniego wypustu (2010)
biksenony skrętne liftowe
lampy liftowe
rolety tylnych szyb
kierownica M-pakiet
AUX
USB
dysk twardy do zapisywania muzyki
odpalanie z przycisku
To chyba wszystko, ale możliwe, że o czymś zapomniałem. Oczywiście wszystko wymieniono wraz z oryginalnymi instalacjami elektrycznymi i programowaniem zgodnym ze sztuką. Wszystko działa, brak błędów.
W momencie, gdy kolega przesiadał się do BMW X5, odkupiłem to auto od niego (przebieg 309 tys. km). Podobnie jak on, ja również o nie regularnie dbałem i serwisowałem (tylko w wyspecjalizowanym w marce warsztacie).
Historia serwisowa w ostatnich 4 latach:
w aucie zostały usunięte słynne klapki w kolektorze ssącym (przed sprowadzeniem do kraju)
wymieniono konwerter/sprzęgło hydrokinetyczne (na nowe, a nie jakieś po regeneracji), oczywiście przy wymianie wymieniono także dynamicznie olej w skrzyni biegów
wymieniono oleje w dyferencjale i reduktorze
wymieniono zamek klapy bagażnika (nowy OEM)
wymieniono kompresor klimatyzacji (nowy)
wymieniono kompresor zawieszenia tylnego (nowy OEM) oraz czujnik (OEM)
wymieniono intercooler (nowy)
wymieniono amortyzator przedni (nowy)
wymieniono chłodnice klimatyzacji (nowa)
serwis klimy w ubiegłym roku
naprawa wiązki klapy bagażnika (klasyka)
konserwacja skór i detailing wnętrza
wymieniono elektrozawór wody (nowy)
Możliwe, że o czymś zapomniałem.
Auto posiada dwa komplety kół (OEM BMW):
letnie 18 cali na oponach Pirelli P Zero
zimowe 17 cali na oponach Dunlop Winter Sport
Auto technicznie jest w zasadzie w pełni sprawne, nigdy mnie nie zawiodło. Gdyby ktoś z rodziny szukał auta, to niniejsze ogłoszenie byłoby niepotrzebne :) Niestety na prawym tylnym błotniku są rysy powstałe podczas wjeżdżania do garażu - zostawiam do przelakierowania nowemu właścicielowi.
Do zrobienia w najbliższym czasie: tarcze hamulcowe przód.