Witam. BMW F10 530 D, 2010r. Zamiana 1:1 bez dopłaty a opla insignię B w kombi ,audi Q7 lub mercedes GL-ML, kia sorento ,ale tylko diesel i automat.
Auto sprowadzone dla mojego biura w 2019r. z przebiegiem ok. 195000km w długoterminowy wynajem. Teraz wykupiłem już pojazd i jestem jego właścicelem.
Co do historii pojazdu w Niemczech to wiem tyle,ile przekazał mi Najemca. Auto po gwarancji miało przez nowego właściciela wymieniony silnik na używany z przebiegiem ok. 110 tyś. oraz eymiany rozrządu,dokonał w ASO aktualizacji przebiegu na 111142 km. Do przebiegu 160657 auto było serwisowane w ASO. Kolejny ,już mój odczyt był w ASO w Toruniu przy przebiegu 185285 tyś. Sądząc po restrykcyjnych przepisach i dużych konsekwencjach w Niemczech oraz ,że nowy licznik sczytany był w kolejnym ASO,można to przyjąć za pewnik.W maju tego roku auto było przetarte na parkingu pod blokiem przez sąsiadkę i zostało to naprawione poprzez lakierowanie tylnego praweo błotnika,zderzaka i tylnej felgi
Co do wyposażenia pojazdu to jedno z najbardziej wyposażonych aut. Posiada:
- tapicerka skórzana
- wentylowane i podgrzewane przednie fotele z regulacją we wszystkich płaszczyznach, z masażem dla przednich foteli, z regulowanym elektrycznie podparciem na podudzia oraz elektrycznymi zagłówkami
-elektrycznie pompowane podparcia boczne
-wyświetlacz HeadUp
-auto hold
-3 tryby jazdy
-czytanie znaków
-automatyczna roleta szyby tylnej oraz rolety szyb tylnych
-duża nawigacja
-obszyte karbonem z białym przeszyciem na zamówienie wszystkie dekory ozdobne wraz z konsolą środkową
-lusterko fotochromatyczne wsteczne i boczne ze automatycznym ściemnieniem
-logotyp -podświetlenie przednich drzwi
-dysk twardy z wejściem na USB w schowku( można wgrać swoją muzykę do dysku)
-przyciemnione szyby tylne
-wysuwany elektrycznie hak
-bagażnik na 3 rowery Thule
-19 calowe felgi z oponami zima plus drugi kpl. na lato
-wideorejestrator, który zostawiam w aucie
-system monitorowania GPS z dostępem do platformy na telefon
-światła biksenon zmieniony na biled
-całe oświetlenie zmienione na LED
-dwa kpl. dywaników dedykowanych do F10-welur i gumowe
-gumowy dywanik do bagażnika
-asystent swiateł(samoczynna zmiana świateł)
-2 kluczyki
-8 biegowa skrzynia biegów
I pewnie wiele innych rzeczy,o których zapomniałem.
Co do stanu technicznego to zostało naprawione lub wymienione bardzo dużo części.
Z ważniejszych od marca 2023r:
-wymieniony i zaślepiony EGR
-zaślepiony kolektor dolotowy
-w/w odpowiednio wyprogramowane
-zwiększona moc do 275 KM i 593 Nm, zapewne teraz ma ok. 300 km bo zwiększenie mocy i pomiar był zrobiony jeszcze przed zaślepieniem egr i kolektora
-wyczyszczony(a nie wypalony) DPF
-wymienione świece żarowe wraz ze sterownikiem,
-wymiana podkładek wtryskiwaczy
-wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów
-wymienione sprężyny i amortyzatory przód oraz sprężyn tył
-wymieniony akumulator główny oraz dodatkowy
-naprawa klimatyzacji wraz z wymianą skraplacza
-zregenerowane przednie lampy wraz z polerowaniem wnętrz oraz lakierowanie odbłyśników
-wymiana aktuatora osi tylnej
-wymiana wahaczy dolnych osi przedniej ( tzw. banany) i oczywiście sprawdzenie geometrii kół
-wymiana oleju w skrzyni biegów
-35 tyś temu wymienione tarcze i klocki więc na spokojnie jeszcze długo wystarczą
Ostatni serwis olejowy wraz z wymianą w skrzyni biegów w marcu 2024r. przy przebiegu 251289 km ( obecnie przejechane po wymianie ok. 6 tyś km)
Regularnie używam Liqui Moly do wtryskiwaczy, każdorazowo przed wymianą oleju stosowany Liqui Moly do silnika oraz Ceramizator.
Stan mojej buni oceniam na bardzo dobry. Jestem pedantem i wszystko działa w 100%. Jeżdże do mechanika dosłownie ze wszystkim,co się wydarzy. Nie czekam do ostatniej chwili i robię na bieżąco. Oleje wymieniam co 10- max 12 tyś km. Rozrząd łańcuch,cichutki, bez jakichkolwiek oznak zużycia. Zresztą znawcy BMW wiedzą ,że te silniki latają po 600-800 tyś bez poważniejszych problemów.Myślę, że autko polata dobrych kilkaset tyś km bez problemów.
Oczywiście znajdą się drobne ryski na lakierze czy drobniutkie odpryski na masce po autostradowych trasach. Auto głównie użytkuję na dalekie trasy, po okolicy jeżdże innymi.
Zapewniam, że takiego zadbanego i wymuskanego egzemplarza widuje się rzadko. Bardzo dbam o swoje pojazdy bo służą mi do pracy i muszą być w nienagannym stanie. Cała elektronika, fotele, żarówki czy cokolwiek jest w 100% sprawne.
Auto wygląda bardzo ładnie, rzuca się w oczy i w mojej ocenie jest przepiękne. Zapewne cena wydaję się wysoką ale przy aucie tej marki każda naprawa nie jest tania więc oczywiście można kupić auto o kilka czy kilkanaście tyś mniej ale naprawy,które wynikną po zakupie wyniosą znacznie więcej,niż się wydaje. Moja bunia ma zrobione wszystko,co może się zepsuć(chociażby wymiana świec żarowych to wydatek kilku tyś(o ile nie zerwą się stare co w 90 %się dzieje a koszt po zerwaniu to 700 zł od szt same wykręcenie czyli jakieś 4200 za samo wykręcenie po zerwaniu i nie wierzę, że będzie inaczej bo to moja druga bunia i zawsze jest to samo).
Cena jest do rozsądnej negocjacji i jestem otwarty na każdą propozycję ale tylko przy aucie. Handlarzom raczej dziękuję,szkoda ich i mojego czasu.
Mam świadomość jakości i wartości mojej buni i znawcy bmw wiedzą ,ile jest zaoszczędzone pieniędzy przy moim aucie dla nowego nabywcy. Nie wierzę, że bmw w cenie 40-50 tyś jest w super stanie i nic nie trzeba zrobić bo ja włożyłem w naprawy ponad 30 tyś zł i ja jestem pewien swojego auta. Stan techniczny nie budzi żadnych zastrzeżeń,brak jakichkolwiek komunikatów o błędach itd Skrzynia nie szarpie,wszystko mruczy cichutko i przyjemnie.
OC ,PT do listopada 2025
Oczywiście zgadzam się na sprawdzenie auta w ASO, stacji diagnostycznej lub mechanika ale nie wyrażam zgody na podpinanie do obcego komputera. Nie chciałbym, aby ktoś mi coś namieszał komputerem z Temu czy Ali. Możemy podjechać do ASO i tam go sprawdzić lub do wskazanego przez Klienta mechanika na miejscu w Toruniu lub okolicy.