Sprzedam prywatne BMW Serii 5 Touring Luxury Line z oszczędnym i mocnym silnikiem deasla o mocy 218 KM w kolorze black-sapphire metalic i beżowych pięknie utrzymanych skórach. Pojazd demo z importu międzydealerskiego BMW, od początku użytkowany w Polsce. Poza mną miał wcześniej dwóch posiadaczy, którzy po leasingu wykupowali auto.
BMW jest w oryginalnym lakierze poza przednim zderzakiem po przycierce we własnym garażu (zdjęcia do wglądu). Zarówno tapicerka jak i skóry prezentują się bardzo dobrze co jest rzadkością przy podobnym przebiegu (przy ok. 78 k km na gwarancji poza grzałką foteli wymieniono w ASO wszystkie poszycia foteli i kanapy). Zainteresowanym udostępnię raport autoDNA, który zamawiałem przy zakupie w 2021, a także plik z BMW Air z dokładnym wyposażeniem oraz historią w ASO oraz wyciąg CEPIK.
Wyposażenie obejmuje praktycznie wszystko, co można sobie wymarzyć by cieszyć się komfortem i bezpieczeństwem podróżowania. Z ważniejszych elementów wyposażenia F11 posiada szklany otwieranych dach panoramiczny; wszystkie lusterka wsteczne automatycznie ściemniane (trudno później odnaleźć się w aucie bez tej opcji); asystenta martwego pola w lusterkach/blisy, który nie tylko świeco w obudowie lusterek, ale również powoduje wibrację kierownicy zdecydowanie zwiększając czujność kierowcy; dużą nawigację (aktualne mapy dostępne są już za 100-200 PLN); wyświetlacz Head-up z rozpoznawaniem znaków drogowych (działa również z nawigacją po ustawieniu adresu docelowego wyświetlając poza prędkością i znakami drogowymi także drogę na szybie); roletki przeciwsłoneczne drzwi tylnych; fabrycznie przyciemniane tylne szyby; automatycznie otwieranie tylnej klapy; kamerę cofania oraz czujniki z tyłu i przodu; wygodne fotele z podparciem lędźwi i pamięcią ustawień dla kilku użytkowników w pełni automatyczne, aktywny tempomat oraz wiele, wiele innych.
Auto było moim marzeniem i swojej F11 szukałem wiele miesięcy po całym kraju. Zdecydowałem się kupić ten egzemplarz ponieważ był w oryginalnym lakierze z wyjątkowo utrzymanym wnętrzem oraz z krótkimi interwałami wymiany oleju, a kto szuka tego modelu wie, że takich aut wiele na rynku nie ma. Ostatnia wymiana oleju i filtrów (w tym paliwa) została wykonana ok. 4k temu przy przebiegu 178,5k, a wcześniejsze przy 174,4k i 170k. Według dokumentów, analiz oraz mojego przed zakupowego audytu wcześniejsze serwisy oleju w silniku miały miejsce przy 163,9k; 144,4k; 127k; 118k; 90k; 71,7k; 49,8k 27,6k czyli zdecydowanie częściej niż zaleca producent.
Po zakupie podczas mojego użytkowania wykonałem typowe dla tego modelu naprawy eksploatacyjne (poza bieżącą wymianą olejów i filtrów) wynikające z wieku oraz przebiegu i nie będą niepokoić przyszłego nabywcy przez długi okres:
2023/11 (179,3k) – wymiana tarcz, klocków hamulcowych i piasto łożysk z przodu
2023/08 (178,4k) – wymiana chłodniki EGR (akcja serwisowa) oraz płynu hamulcowego
2023/01 (177k) – wymiana oleju z miską i filtrem w skrzyni biegów
2022/11 (176,2k) – wymiana tylnych klocków hamulcowych
2022/09 (176k) – wymiana lewego przegubu oraz krućca wody
2022/05 (174,5k) – wymiana obu tylnych miechów zawieszenia
2022/04 (174,4k) – wymiana oleju w skrzyni VTG (pierwszy raz olej w VTG wymieniany był 2017/01 przy ok. 90k)
2021/04 (170k) – kompletny rozrząd, wymiana czterech wahaczy oraz dwóch sworzni, czyszczenie kolektora ssącego/nowe klapy i uszczelki, nowa pokrywa zaworów.
Serwisy wykonywane były w ASO lub w serwisach specjalizujących się BMW. Kupującemu przekazuję całą posiadaną przeze mnie dokumentację.
Auto było sukcesywnie doinwestowywane i serwisowane tak by przejechało kolejne 100-200k km. Od razu po zakupie wykodowano system start/stop (zapamiętuje ostatni wybór) by wydłużyć żywotność podzespołów. O zabiegach detailingowych takich jak polerka rysek, usuwanie wgniotek czy regeneracja powłoki hydrofobowej nawigacji i innych chętnie opowiem zainteresowanym. Za mojej kadencji auto było myte tylko na myjni ręcznej i woskowane przynajmniej przed okresami zimowymi.
Z uwagi na korzystanie przeze mnie ze służbowego auta oraz częściowy home office BMK’a nie zrobiła dużego przebiegu. W praktyce autem jeździ żona z dziećmi (pod fotelikiem zawsze była mata ochronna tapicerki). Pierwsze dwa, trzy lata głównie obwodnicą, a ostatnio raczej po mieście. Aktualnie oczekuję na odbiór nowego auta i F11 już nie będzie mi potrzebna. U mnie i poprzednika BMKa była garażowana, jak było wcześniej nie mam pojęcia. Nie palę i nie wyobrażam sobie bym kupił auto, w którym tapicerka nasiąknięta byłaby papierosami.
Samochód jest na oryginalnych felgach BMW 18” z większą ilością szprych widocznych na kilku na zdjęciach (opony ok. 6mm bieżnika), ale mogę je sprzedać na kołach letnich (felgi Spoke V 328; opony ok. 6,5mm bieżnika). Drugi komplet kół nie jest w cenie auta i kosztuje dodatkowo 1 500 PLN.
Zgadzam się na oględziny na dowolnej stacji diagnostycznej lub ASO w Warszawie lub okolicy.
Polecam to auto i wątpię by przy podobnym budżecie znaleźć tak komfortowy i utrzymany pojazd. Puki co jest w ciągłej eksploatacji, zatem przebieg może nieznacznie wzrosnąć.
Sprzedaję ponieważ oczekuję już na nowe, zamówione auto.