Na sprzedaż BMW Model 5 z silnikiem Diesel’a oraz napędem xDrive. Pojazd pierwszą rejestrację miał w Polsce. Auto bezwypadkowe. Miało jedynie szkodę związaną z uszkodzeniem szyby przez kamień – szyba wymieniana w ASO w 2018 roku.
Jestem jego drugim właścicielem Polsce i zakupiłem go w 2019 roku. Auto nabyłem od znajomego i znam całą historię pojazdu. Auto było przez niego zakupione w INCHCAPE MOTORS WARSZAWA, jako samochód demonstracyjny z przebiegiem ok. 20 tyś km.
W 2018 roku wgrywana była nowa mapa silnika i auto posiada ok. 220 KM, względem fabrycznych 184 KM. Czuć to wyraźnie w trakcie jazdy, auto jest bardziej dynamiczne, a przy tym nieznacznie mniej pali.
Auto wyposażone jest także w sterowane elektrycznie zawieszenie. Zmiana trybu jazdy (Sport, Comfort itd.) powoduje zmianę pracy skrzyni biegów, wspomagania kierownicy oraz zawieszenia, które utwardza się, bądź staje się miękkie.
Na przestrzeni 5 lat eksportacji auto było regularnie serwisowane. Interwały wymiany oleju i filtrów wynosiły ok 15 tyś kilometrów., dwa razy częściej niż deklaruje producent.
W zakresie napraw oraz remontów:
- w 2021 roku regenerowany był układ xDrive
- w 2021 roku wymiana rozrządu z całym osprzętem
- w 2021 roku wymiana oleju w skrzyni biegów
- w 2022 roku dezaktywacja układu AdBlue
Przez pierwsze 3 lata eksploatacji zrobiłem tym samochodem ponad 100 tyś km po całej Europie. Przez ostatnie 2 lata jest to trzecie auto w rodzinie i jest eksploatowane weekendowo.
Samochód nie wymaga żadnych nakładów finansowych. W październiku 2024 roku przeszedł gruntowny przegląd pod kierunkiem sprzedaży. Doszło między do wymiany tarcz i klocków przedniej osi, a także wszystkie płyny eksploatacyjne.
Jest to naprawdę dobre auto i sprzedaje je z bólem serca. Nowemu nabywcę z pewnością przyniesie równie dużo frajdy, co mnie.
Wnętrze auta jest w bardzo dobrym stanie, jak na rocznik, a także przebieg. Widać tu niewątpliwie jakość BMW w zakresie doboru materiałów wykończenia wnętrza.
Auto stoi na felgach BMW 19 cali. Do samochodu dorzucam komplet opon zimowych na felgach bmw 18 cali, a także 2 zestawy dywaników gumowych (jedne oryginalne i jedne zamienniki) w kolorze beżowym. Dorzucam także dedykowane relingi dachowe THULE – nigdy ich nie używałem, a poprzedni właściciel używał je sporadycznie.
Dla zainteresowanych mogę dać także namiary do warsztatu, w którym auto było serwisowane i wykonywane były opisane naprawy.
Auto jest do zobaczenia w Olsztynie, po uprzednim umówieniu się.