Plany były inne, ale jak to zwykle bywa, plany się zmieniają… i BMW Seria 6 Gran Coupe jest do sprzedania (trzeci samochód w rodzinie). Pierwszym właścicielem był dealer BMW DEX Premium, a został kupiony przeze mnie w 2019 roku za pośrednictwem Bawaria Motors w Warszawie z przebiegiem około 40 tys. km w ramach BMW Premium Selection, Rocznikowo 2015, ale pierwsza rejestracja w lutym 2016. Samochód bezwypadkowy, choć miał jakieś obcierki naprawiane przez BMW (zgodnie z informacją z Bawaria Motors odnotowane na dokumencie zamówienia/sprzedaży, którym dysponuję do wglądu zainteresowanych). Podczas mojego używania bez żadnych przygód. Serwisowany w BMW FUS Warszawa i MOTOLAB (oficjalne service’y BMW). Ostatni serwis w HyperTech w Warszawie (po rekomendacji serwisu przez serdecznego znajomego, również posiadacza BMW). Zdecydowanie lepszy serwis od dealerskich/oficjalnych, choć wcale nie tańszy. Wiedzą co robią i nie przepuszczają żadnej usterki, czego raczej nie powiedziałbym o tych oficjalnych... Ale do rzeczy….
Dlaczego plany były inne? A no dlatego, że nie zamierzałem pozbywać się tego auta przez dłuższy czas. Nikt, kto sprzedaje samochód nie robi takiego serwisu jak ja (poniżej lista)…, a ja zrobiłem w tym aucie wszystko co trzeba jakieś 7-8 tys. temu, poza oczywiście serwisem olejowym (teraz zalany jest MOTUL) – wszystko na oryginalnych materiałach/częściach BMW:
- olej przedniego dyferencjału
- wymiana oleju w skrzyni biegów wraz z zestawem serwisowym
- olej skrzyni rozdzielczej VTG
- olej tylnego dyferencjału
- przewód paliwowy z czujnikiem niskiego ciśnienia
- o-ringi układu dolotowego turbo
- przewód odmy olejowej
- poduszki zawieszenia silnika
- przednie wahacze dolne poprzeczne
- sworznie wahaczy
- drążki kierownicze z końcówkami
i parę innych rzeczy….
Ja miałem mieć spokój, a to nowy nabywca będzie miał teraz spokój na kolejne 50-60 tys. km, nie mówiąc o tym, ile zostanie mu w kieszeni. Krótko mówiąc – samochód wyserwisowany. Teraz kolejny serwis olejowy za kilka tysięcy km (zmieniałem olej częściej niż wskazania komputera i co oczywiste takie rozwiązanie rekomenduję kolejnemu nabywcy).
Co do wyposażenia, to poza tym co oczywiste (3.0 R6 Diesel, napęd 4x4, manetki zmiany biegów przy kierownicy, 5 trybów jazdy – od eco pro do sport+, super audio Harman/Kardon itd..), to uważam, że zintegrowanie HUD UP-u z nawigacją Professional robi naprawdę robotę. Nie jestem gadżeciarzem, choć fanem motoryzacji (jestem rocznik ’68), ale taki system, to naprawdę bajka. A reflektory LED to inny wymiar jazdy w nocy. Mam Q7 z oświetleniem w technologii xenon, to nie ma porównania…. (choć z silnikiem nieco ciekawszym, bo TDI V8).
Poniżej lista wyposażenia, choć niepełna, bo tego jest trochę (WBA6E41000G377630):
• silnik 3.0 R6 diesel, 313 KM, napęd XDrive
• Auto start/stop function
• Brake Energy Regeneration
• Koła Alu 19” oryginalne BMW MPakiet
• Opony RunFlat Pirelli
• Adaptacyjne zawieszenie
• Zabezpieczenie śrub kół
• Wskaźniki ciśnienia w oponach
• Instalacja alarmowa fabryczna
• Funkcja dostępu komfortowego
• Autom. miękkiego zam. drzwi
• M Pakiet sportowy
• Kamera jazdy wstecz
• Lusterka wew./zew. z automatyką przyciemn.
• Fotel komfort sport z pamięcią
• Worek na narty
• Podparcie lędźwi kierowcy i pasażera
• Podgrzewanie fotela kierowcy/pasażera
• Ścieg kontrastowy niebieski
• Tablica przyrządów, obciągana skórą
• Adaptacyjny reflektor LED
• LED Fog lights
• Asystent świateł drogowych
• System nawigacji Professional
• HUD Wyświetlacz przezierny
• Harman/Kardon Surround Sound System
• Inteligentne połączenie ratunkowe
• Wielofunkcyjny wyświetlacz przyrządów
• M Kierownica skórzana z manetkami zmiany biegów
• Podsufitka antracyt
• 5 trybów jazdy
• Polska wersja językowa menu oprogramowania
Sprzedaż na umowę Kupna-Sprzedaży. Zdecydowanemu nabywcy dorzucę komplet kół zimowych na oryginalnych felgach BMW MPakiet’owych.