Dzień dobry!
Mam przyjemność zaoferować na sprzedaż unikatowe BMW E24 w wersji L6 z 12 listopada 1986 roku. Pierwsza rejestracja 15 maja 1987 roku. Pojazd w czarnym kolorze (schwarz 086) z białym wnętrzem (lotus white). Jak dla mnie idealne połączenie - długo wyszukiwane. Zakupiony w styczniu 2020 roku z programu motoryzacyjnego "Klasyczny amerykański sen" emitowanego na TVN Turbo. Sprowadzone ze słonecznej Kalifornii. BMW E24 L6 to unikatowa edycja, która była produkowana wyłącznie na rynek amerykański, co czyni go rzadkim eksponatem wśród klasycznych pojazdów. Całe jego wnętrze jest w całości pokryte skórą, to prawdziwy synonim luksusu i komfortu z tamtych lat. Każdy element, od siedzeń po stylową deskę rozdzielczą i panele drzwiowe, wykonany jest z najwyższej jakości skóry. Warto podkreślić, że skórzany kokpit był dostępny jedynie do czerwca 1987 roku, co uczyniło go niezwykle pożądanym. Wersja L6 łączy w sobie sportowy zapał modelu 635 CSi z wyrafinowaną elegancją, tworząc tym samym unikalną propozycję na amerykańskim rynku lat 80-tych.
Oferowany egzemplarz został doprowadzony do doskonałego stanu. W samochodzie przeprowadzono pełną weryfikację mechaniczną oraz wymieniono wszystkie filtry, płyny i części eksploatacyjne. Silnik pracuje bez zarzutu. Wnętrze posiada nową tapicerkę, a nadwozie zostało pomalowane nowym lakierem, zabezpieczonym 5-letnią ceramiką. Ceramika została położona 12 czerwca 2024 roku. Bardzo dużo nowych części z ASO. Jeżeli nie było czegoś dostępnego z serwisu to spędzałem miesiące na znalezieniu nowej bądź używanej części w idealnym stanie.
Na alufelgach BBS RC 090 znajdują się 2-letnie opony Michelin Pilot Sport 5 w rozmiarach 245/40 R17 z przodu i 255/40 R17 z tyłu. Oryginalne TRX dorzucam do auta w zestawie. Co więcej, pojazd wyróżnia się unikalnymi elementami wyposażenia, które udało mi się zdobyć dzięki intensywnym poszukiwaniom na różnych portalach i forach internetowych. Auto dysponuje dwoma telefonami (jeden w kokpicie, drugi przenośny w bagażniku), breloczkami z lat 70-tych. i 80-tych., flag holderem (pole flag), a także pełnym zestawem narzędzi w bagażniku, w tym nietkniętą apteczką, kluczem do kół, lewarkiem, trójkątem (występowały w różnych wariantach), zestawem prospektów do E24, latarką w schowku oraz 4 kluczykami. Wszystkie akcesoria są oryginalne i były dostępne przy zakupie w salonie w tamtych czasach. Nie były wpisywane w VIN więc spokojnie można je było zamontować (oprócz trójkąta - rzadko kiedy był zamawiany i wpisywany w numer VIN).
Interesuje mnie również zamiana na coś ciekawego.
Powodem sprzedaży jest zrealizowany cel i marzenie życiowe, więc pora na kolejne. Posiadam również 630 CS z 1978 roku w kolorze białym (alpinweiß 146/0) więc miejsce w garażu - ograniczone.
Gwarantuję, że na żywo prezentuje się o niebo lepiej niż na zdjęciach. Jeździ się fenomenalnie. E24 to wspaniałe autko - niezależnie od wariantu silnikowego czy też rocznika.
Jeżeli chodzi o cenę oferowanego samochodu, chciałbym natychmiast zaznaczyć, że jest to pojazd, który przeszedł solidną renowację: nowy lakier z położoną ceramiką, w pełni odnowiona tapicerka sprawiają, że wizualnie samochód prezentuje się na poziomie pojazdu, który dopiero co opuścił salon. Osoby, które posiadają te auta i realizują własne projekty, wiedzą, jakie są obecne ceny części do tego modelu, jak wysokie są koszty usług tapicera, lakiernika, osoby, która ma pojęcie w naprawie rzędu elektryki i mechaniki tego modelu, ile kosztuje sam pojazd do renowacji oraz jak dużo czasu należy poświęcić, aby doprowadzić go do perfekcji.
Na tej aukcji oferowany jest w pełni ukończony projekt. Za tę cenę kupuje się nie tylko samochód, który niemalże przypomina nowy, ale także wartość czasu, który należy poświęcić na jego renowację, poszukiwanie części, ich montaż oraz dopasowanie.
Serdecznie zapraszam do zakupu. Życzę miłego dnia i pozdrawiam wszystkich fanatyków zabytkowych samochodów.
Cena oczywiście do negocjacji.
Pozdrawiam - Patryk Nowicki.