Witam, mam do sprzedania okazyjnie klasyczną limuzynę jaką jest BMW E38 728i w manualu.
Przebieg jak na ten rocznik to jedyne 280000km! Auto jest bez instalacji LPG! Nigdy nie była jeżdżona w gazie!
Silnik 2.8l 193KM (mimo, że to najmniejszy i najsłabszy silnik w tym modelu to jest to jedna najtrwalszych i najmniej problematycznych jednostek napędowych w historii BMW. Moc auto spokojnie wystarcza na dynamiczna jazdę.
Oferowany przeze mnie egzemplarz jest dość rzadki ponieważ silnik jest zestrojony z manualną skrzynią biegów!
Jest to jedna z najtańszych, jeśli nie najtańsza E38 w ogłoszeniach w Polsce z tym silnikiem i w manualu na obecną chwilę.
Zacznę od mankamentów związanych z wiekiem auta. Nie jest to klasyk za kilkadziesiąt tysięcy i nie taka jest cena. Proszę więc takiego auta nie oczekiwać w tych pieniądzach. Jeśli chcesz aby wyglądał lepiej to całe nadwozie kwalifikuje się do napraw blacharsko-lakierniczych. Rysy, wgniotki, łuszczący się klar, w kilku miejscach pojawiła się korozja. Jeden próg trochę gorszy z wgniotkami i korozją ale bez dziur. Auto podnosi się na lewarku z obydwu stron.
Podłoga auta jest zdrowa
Technicznie sprawne. Jeździ, skręca, hamuje. W zawieszeniu nie stuka i nie puka. Sprzęgło ok.
Jest delikatny luz na lewarku zmiany biegów. Problem rozwiąże zestaw naprawczy za ok 25zł, który sprawi że jego praca będzie bardziej precyzyjna. Nic poważnego.
Silnik chodzi ok, ma moc, pracuje równo. Do wymiany jest gumowa rura przepływomierza, która, ze starości trochę sparciała i ma nieszczelność. Nowa jest już zakupiona, wystarczy ją wymienić- jeśli zdążę to wymienię).
Do wymiany są linki zamka maski. Jak widać na zdjęciach maska lekko odstaje i jest awaryjnie przyklejona taśmą klejącą. Powodem tego są zerwane linki-cięgna maski. Linki są kupione nowe wraz z nową oryginalną rączka do otwierania maski. (Jeśli zdążę to je wymienię) Nerki (grill) jest ściągnięty do awaryjnego otwierania maski. Jest dokupiony nowy, który zostanie zamontowany po wymianie linek.
Poza tym na desce świecą się 4 kontrolki. Jedna klasyczna w starych BMW to poducha. Jest to zazwyczaj błąd związany z mata fotela (trzeba to zweryfikować) i 3 pozostałe swiecące się kontrolki są z hamulców. Hamulce działają e są już zakupione nowe do wymiany (kompletne tylne hamulce tj. tarcze ,klocki, szczęki recznego i czujnik prawy tylny czujnik ABS). Po ich wymianie kontrolki znikną.
Co do wnętrza. To wyświetlacz monitorka radia nie świeci Koszt takiego radia z działającym monitorkiem to 150zł (radio działa! gra muzyka, kaseciaka nie sprawdzałem, w bagażniku jest zmieniarka na płyty CD i system nawigacji). Nie działa nawiew ogrzewania. Grzać grzeje jednak nie dmucha. Najprawdopodobniej do wymiany jest jeż-rezystor dmuchawy koszt od 50zł. Podgrzewane fotele grzeją, pozostała elektryka jest również sprawna. Na wyświetlaczu pod zegarami jest kilka wypalonych pikseli. Można spróbować naprawić to magicznym trikiem z zapalniczka lub dać do naprawy ok 150zl lub też nie naprawiać. Dla wtajemniczonych wyświetlane na kokpicie informacje da się odczytać. W tylnych lewych drzwiach do wymiany jest podnośnik szyby ( jest kupiony wraz z silniczkiem) Ściagniety boczek tapicerki leży w bagażniku (ie jestem pewien czy nie trzeba go wymienić, koszt 50-100zl). Wisi podsufitka. Jest patent na wyciągnięcie jej z auta. Po zdemontowaniu jej, da się ją wyciągnąć demontując przedni prawy fotel. Można zakupić tkaninę i samemu sobie to naprawić tanim kosztem wraz z resztą maskownic słupków.
Może o czymś zapomniałem ale staram się dość rzetelnie opisać mankamenty auta. Nie są to kosztowne problemy do rozwiązania a raczej naprawy wymagające chęci i czasu. Można samemu sobie doprowadzić to do lepszego i oczekiwanego stanu.
Siódemka ta jako flagowy model BMW z ówczesnych lat produkcji posiada bogate wyposażenie, między innymi: skórzaną tapicerkę, podwójny klimatronik, grzane fotele, pełną elektrykę, telefon, komputer pokładowy, kontrolę trakcji, tempomat, radio plus zmieniarka, system nawigacji, kierownica multifunkycjna serducho, Lampy tylne LED i wiele innych.
Badania techniczne ważne prawie rok!
Ubezpieczenie OC do 21.12.2024
Podana cena jest ceną minimalną za jaką sprzedam auto. Prosze nie składać bezsensownych i irytujących propozycji.
Auto stoi na felgach 19" Styling 235 z BMW F01 wraz z nowymi oponami. Same koła są warte lekko 3000zł. Kupione części do wymiany ok 1000zł.
Proszę o kontakt tylko osoby poważnie zainteresowane.
Kalkulator ma jedynie charakter poglądowy i nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego. Warunkiem udzielenia kredytu konsumenckiego jest pozytywny wynik oceny zdolności kredytowej i ryzyka kredytowego konsumenta, a ostateczne warunki kredytowania zależą od wyniku tej oceny.
Historia pojazdu
Zanim zdecydujesz się kupić samochód, zapoznaj się z jego historią. Pobierz raport za opłatą.