Witam,
Sprzedaję BMW 728i z pięciobiegową skrzynią manualną, w katalogowym kolorze Arktisblau Metallic.
Auto sprowadzone osobiście od prywatnej osoby w listopadzie 2023 roku z okolic Kolonii w Niemczech. Było długo oczekiwanym spełnionym marzeniem, jednakże proza życia zmusza do sprzedaży.
Rozeznana historia 7mki:
0. właściciel: Autohaus 05.83 - 07.84 przebieg ok. 2975 km
1. właściciel: pan rocznik 51, 07.84 - 03.90 przebieg ok. 146000 km
2. właściciel: pan rocznik 51, 03.90 - 08.95 przebieg ok. 228000 km
W 1995 roku auto zostało wyrejestrowane, a kolejny posiadacz już go nie meldował. Po 2000 roku zostało nabyte przez starszego pana, który trzymał auto pod pokrowcem w garażu (widocznym na jednym ze zdjęć) przez ponad 20 lat, a po jego śmierci, córka z racji adaptacji garażu na część mieszkaniową postanowiła auto sprzedać i w ten sposób ja wszedłem w jego posiadanie.
BMW przed sprzedażą przeszło w Niemczech przegląd, ponadto otrzymało ocenę z notą 2 w ramach wyceny przez niemieckiego rzeczoznawcę co pozwalało na bezproblemowe zarejestrowanie go na tablice historyczne w tamtym kraju.
Jak widać na zdjęciach prezentuje się bardzo dobrze jak na 40 lat, a kto szuka igły egzemplarza musi mieć raczej przygotowane minimum 25 tys. euro.
Auto na pewno nie uczestniczyło w żadnym większym wypadku (choć jakaś drobna kolizja musiała wystąpić), większość elementów ma fabryczny lakier, od spodu wygląda równie pięknie, a prowadzi się precyzyjnie i bez żadnych hałasów z układu zawieszenia; nie ma dziur w podłodze, jest zachowane w oryginale, bez modyfikacji (spojler BBS i hak jest również oryginalny co potwierdzają posiadane do nich dokumenty).
Auto ma nowe opony, układ wydechowy, hamulce, akumulator, wymienione wszystkie możliwe płyny, filtry, kilka węży, świece itd.
Jest zarejestrowane i ubezpieczone na cały rok, oczywiście zaparkowane w garażu.
Sprzedaję z nieukrywanym bólem serca, dlatego liczę, że ktoś z podobną pasją do marki zaopiekuje się nim i doprowadzi do ładu.
Powód sprzedaży: z uwagi na pracę zagranicą nie mam czasu by cieszyć się autem i dalej coś przy nim robić (od zakupu siódemka głównie stoi w garażu), nie mam również zaufanego dobrego mechanika, który z zaangażowaniem podjąłby się dalszych wymaganych działań:
- pomimo wymiany świec silnik po odpaleniu na ssaniu pracuje parę minut równo, a po pewnym czasie chwilami gubi zapłon, przez co czuć lekkie szarpanie w czasie jazdy (przypuszczalnie należy jeszcze wymienić przewody albo przepływomierz).
- ze strony układu przeniesienia napędu w czasie jazdy jest szum i od spodu widoczne też zapocenie skrzyni biegów.
Poza tym nie ma żadnych wad ukrytych, jazda próbna bez obaw możliwa.
Cena do niewielkiej negocjacji, gdyż jest to oferta i tak dużo poniżej kosztów jakie już poniosłem w związku z zakupem, sprowadzeniem, rejestracją i inwestycjami.