Oferuję do sprzedaży wyjątkowy egzemplarz BMW Serii 7 generacji E65 wersja 745iA. Wg. mojej wiedzy jest to unikat na skalę Europejską ze względu na wybitnie niski przebieg jaki auto pokonało od nowości – 14.700 km a także ogólny, kolekcjonerski stan pojazdu. Zapraszam do zapoznania się z opisem.
Egzemplarz wyprodukowany 20.03.2002 roku a więc jest to wersja przed liftingowa z drugiego roku produkcji tej generacji Serii 7. Auto wyprodukowane na rynek Japoński. Wykończone w eleganckim, ciemno zielonym lakierze OXFORD GREEN II z idealnie pasującym do lakieru skórzanym wnętrzem Leader Nasca Beige. Auto stoi na oryginalnych 20” kołach (wzór 101M), które w czasach sprzedaży tej generacji Serii 7 dostępny były wyłącznie jako akcesoryjne koła z katalogu Individual Zubehör.
Auto ma ponad 22 lata nie mniej jak widać na zdjęciach tak i w rzeczywistości jest w stanie wybitnym. W pełnie oryginalny lakier na wszelkich elementach, reflektory oraz cały przód auta bez żadnego odprysku, zero rys (są jedynie dwie małe na tylnej klapie zaprawione oryginalnym lakierem), wgnieceń, zadrapań zarówno wewnątrz jak w środku, nie ma łuszczących się plastików czy pozalewanej, brudnej tapicerki – wszystko tak jakby wczoraj opuściło fabrykę. Auto posiada certyfikat wydany przez BMW Classic (na zdjęciach). Niejedną osobę obeznaną w temacie aut BMW ten egzemplarz wprawia w osłupienie i gwarantuję, że nowy nabywca nie będzie rozczarowany. To auto dla specjalnego nabywcy, który chce mieć niemalże fabryczny egzemplarz BMW E65. Z marką BMW jestem związany zarówno prywatnie jak i zawodowo niemal 13 lat. Jest to moje 15te BMW. Auto jeżdżone bardzo okazyjnie, wyłącznie w ładną pogodę, w letnie miesiące. W zimę stoi pod specjalnie uszytym pokrowcem podpięte do prostownika.
Wyposażanie, o ile to ma jakieś znaczenie przy takim egzemplarzu to z najważniejszych opcji: lampy xenonowe z białymi kierunkami, czujniki parkowania przód i tył, szyberdach, elektryczne rolety na tylne boczne szyby i tylną szybę, fotele przednie komfortowe z wentylacją, ogrzewanie foteli przednich i tylnych, zawieszenie EDC (w pełni sprawne), elektryczna klapa tylna, dociąganie drzwi, zmieniarka CD, zestaw głośnikowy HiFi.
Auto prezentowane było na łamach magazynu Classic Auto (numer z września 2023). Blendy pod tablice rejestracyjne zmienione na wersję europejską zarówno z tyłu jak i z przodu bo nie jestem w stanie patrzeć na „krótkie” tablice rejestracyjne. Lampy także przestawione na wersję EU.
Z wad: nieco opada podsufitka w tylnej części. To znany problem BMW z tamtych lat, które stoją nie używane większość swojego „życia”. Wilgoć i ciepło sprawiają, że ta nieco się odkleja. Miałem to naprawiać, znalazłem nawet studio detailingowe, które się tego podejmie nie mniej uznałem, że odpuszczam gdyż wiąże się to z wycięciem przedniej (oryginalnej, fabrycznej) szyby. Tylko tak da się z wyjąć podsufitkę z auta - potem wklejanie szyby z powrotem, ew. klej do szyb i wszechobecne plamy i rysy sprawiły, że odpuściłem temat. Ponad to przycisk od elektrycznego hamulca ręcznego jest pęknięty. Mam drugi na podmianę ale wiążę się to z demontażem drewnianych dekorów z deski rozdzielczej czego z doświadczenia unikam. Nie otwiera się także slot na zmieniarkę CD w desce rozdzielczej (znany problem E65) także z tego samego powodu co wcześniej (demontaż drewnianych dekorów co w większości przypadków kończy się ich połamaniem) odpuściłem naprawę.
Auto świeżo po pełnym przeglądzie – wymiana oleju (5W50 Liqui Moly) z filtrami, serwis i odgrzybienie klimatyzacji itd. przegląd techniczny do września 2025 r. ubezpieczenie do października 2025 r.
Ponadto samochód jest po pełnym detailingu (wewnątrz i zewnątrz). Na lakierze, kołach i szybach powłoka ceramiczna.
Auto z kompletem kluczy, w pełni gotowe do jazdy choć raczej czuję, że zagości w garażu u odpowiedniej osoby, która tak jak i ja celebrować będzie krótkie przejażdżki tym autem i zadba o dalszy, szczególny stan tego egzemplarza. Do auta dokładam specjalnie uszyty, nierysujący auta pokrowiec (wykończony materiałem) oraz oryginalne 18” koła (wzór 93), które w dalszym ciągu mają oryginalne opony z 2002 r z fabryki (bieżnika dużo ale są b. mocno spękane)
Podsumowując to auto dla szczególnego fana BMW, Serii 7 oraz aut mimo że wiekowych to fabrycznie nowych. E65 to nie auto dla każdego a ten egzemplarz jest jedyny w Europie jak nie na świecie. Zapraszam do kontaktu.