Witam, na sprzedaż poliftowe E38 728i manual
przegląd do 14.09.2025
ubezpieczenie OC do 13.11.2025
olej wymieniony 28.01.2025 (motul 5w30)
Jestem właścicielem od 2017 roku, model praktycznie już na wymarciu.
Samochód przeznaczony dla wąskiego grona Odbiorców poszukujących klasycznej 7er z prostym silnikiem R6 (M52B28TU) oraz manualną skrzynią biegów.
Samochód bezwypadkowy, jeździł wyłącznie na 16 calowych kołach z balonami, nie jest wybity. Jeżeli chodzi o wyposażenie, nie jest najgorzej:
ksenon, telefon, kierownica multi, zmieniarka CD, podświetlane klamki, klimatronik, ASC.
W samochodzie zostało zrobione:
- blacharka oraz nałożona 2 warstwa lakieru. Samochód został kupiony w 1 lakierze do poprawek w standardowych miejscach dla E38. Progi i elementy konstrukcyjne w bardzo dobrym stanie. Nie chciałem łatać drzwi, błotników i klapy dlatego te elementy zostały wymienione w całości na takie bez rdzy. Grubość powłoki jak na zdjęciach, (błotniki tylne w miejscu łączenia i załamania będą pokazywać gruba warstwę - technologia montażu pokazana na zdjęciu). Jeżeli chodzi o progi wymieniony został tył prawego progu oraz same końcówki obu (progi były w bardzo ładnym stanie, brak szyberdachu je oszczędził) nowe plastikowe podpory lewarka. Wymienione zostały przednie nadkola oraz kawałek łącznika tylnego pomiędzy lampami), oraz jakieś pojedyncze miejsca które tego wymagały;
- położona ceramika w SNB Gdańsk (bardziej jako ciekawostka, niewiadomo ile z niej zostało https://www.facebook.com/search/top/?q=e38%20snb);
- przednia szyba (Saint Gobain Sekurit z zielonym paskiem oraz podgrzewaniem jak na pierwszy montaż) zamontowana na dystansach z ASO wraz z uszczelką górną oraz nowym podszybiem;
- wymiana kompletnej odmy;
- 4 amortyzator Sachs + 4x sprężyny KYB + 2 nowe poduszki przód;
- 2 poduszki silnika lemforder;
- termostat, wąż do chłodnicy, pompa wody;
- nowe listwy drzwi ASO;
- regeneracja wału i półosi;
- łącznik elastyczny wału;
- nowe elektrozawory FEBI;
- czujnik wałka rozrządu;
- nowe kompletne zawieszenie na tył (lemforder+ASO) wraz z wózkiem bez rdzy oraz wszystkimi elementami jak śruby mimośrodowe itp.;
- regeneracja przekładni kierowniczej wraz z tuleją wąsa;
- lewy tylny tłumik końcowy ASO;
- zawieszenie przód (3 wachacze) + stabilizatory i gumy stabilizatora;
- wymienione łożyska przód;
- drążek środkowy 2x (dopiero TRW jak na pierwszy montaż okazał się wytrzymały) + końcówki drążka;
- hamulce tarcze klocki przód + tył;
- regeneracja przednich zacisków;
- nowa chłodnica BEHR wraz z nowymi zbiornikiem wyrównawczym oraz korkiem;
- uszczelka pokrywy zaworów, miski olejowej;
- nowe klosze lamp przednich, na nowych uszczelkach z ASO oraz spinkach, dodatkowo zabezpieczona została wiązka przetwornic ksenonowych;
(300 000 km)
- regeneracja baku (Marcin Jony) wraz z nowymi obejmami ASO oraz filtrem węglowym (żeby pistolet nie odbijał podczas tankowania);
- wymiana koła dwumasowego ze sprzęgłem oraz wysprzęglikiem Sach, nowy uszczelniacz wału oraz metalowa przekładka skrzyni biegów ;
- wymiana uszczelek kolektora wydechowego na nowych szpilkach i śrubach z ASO;
- nowy akumulator Volt master;
(310 000 km)
- nowy wentylator, z dołożonym modułem sterującym, serwis klimatyzacji oraz nabiciem czynnika;
- wymieniona została uszczelka podstawy filtra oleju, przy okazji 2 nowe paski wieloklinowe oraz 3 rolki;
- regeneracja dyfra okazała się nie wystarczająca, dlatego został zmieniony na używany w bardzo dobrym stanie bez żadnych luzów (800 zł);
- nowa taśma radia MID;
E38 jest prostym samochodem natomiast stosunkowo drogim w utrzymaniu nawet w takiej podstawowej 728i, łączny koszt samych prac pomijając zakup dobił do kwoty 40 tys. zł. Pewnie zapomniałem o niektórych rzeczach ale w pewnym momencie zapisywanie tego przestało mi sprawiać przyjemność.
Jeżeli chodzi o mankamenty
- klimatronik czasem potrafi przymulić, i puścić nawiew z opóźnieniem,
- luźna nerka (mam nowa),
- są jakieś ryski,
- blotnik lewy przod w sloncu widac laczenie warstwy lakieru (naprawa po punktowym zarysowaniu - opuszczam 400 zl
- na kompie potrafi wyskoczyć błąd sondy, - nie odczułem żadnych roznic, czy podwyzszonego spalania, opuszcam 1000 zl, mozna wstawic nowe
pozostałe elementy trzeba ocenić Samemu samochód ma 26 lat, pewnie ma jeszcze jakies mankamnety, natomiast nie jest to E38 w ktore trzeba na starcie wrzucic 10-15 k.
Samochód początkowo miał być dostojnym klasycznym daily, ale jak to zwykle bywa
podczas kolejnych prac było go coraz bardziej szkoda i zaczął więcej stać. Dziękuje za propozycje zamiany interesuje mnie wyłącznie sprzedaż.
Podsumowując:
- samochód bezwypadkowy;
- posiada aktualny przegląd oraz ubezpieczenie;
- samochód nigdy nie posiadał instalacji gazowej, wyłącznie PB;
- katalizatory na miejscu (w historii jest wymiana 1 kat. w ASO BMW);
- stabilne punkty podparcia lewarka;
- samochód na nowych oponach letnich Nokian (zakup 30.08.2024) rocznik 2022 gwarancja 60 miesięczna;
- komplet bardzo ładnych nie naprawianych styling 61 + nowe śruby + nowe emblematy dekielków
- drugi komplet kół styling 60 z przecietnymi oponami zimowymi;
do samochodu dorzucam
- fabryczne białe lampy tylne, białe kierunki na przód oraz oryginalną kierownicę.
Samochod stoi w garazu na oponach letnich.