Cześć,sprzedam moje prywatne auto bmw x1 e84 2012 28i 245km automat zf8hp, wcześniej auto mojego ojca,auto dbane na bieżąco,obaj pałamy się mechaniką więc dopieszczaliśmy go mechanicznie,poniżej bogaty opis stanu technicznego,ZERO ŚCIEMY I UKRYWANIA,MOŻESZ PRZYJECHAĆ Z DRUGIEGO KOŃCA POLSKI I ZASTANIESZ TO CO NIŻEJ:
obecny przebieg silnika około 116tys km,przebieg budy około 136tys km,silnik był wymieniany w 2019 na egzemplarz z udokumentowanym przebiegiem(silnik wtedy 70tys km,a buda wtedy 90tys km),jest faktura na wymianę(auto było kupione przez mojego ojca jako uszkodzone mechanicznie celowo-by właśnie wykonać tą operację zmiany),został kupiony silnik który miał wg poprzedniego właściciela zmieniany olej co 10tyś km(i jego stan na to wskazuje-o czym ponizej)oraz MY TEZ ZMIENIALIŚMY OLEJ CO 10TYŚ KM+sprawdzalismy ciągle stan oleju (badam tsss...i legenda o wadliwym n20b20 jest ulotna jak ulotka,te silniki lubią częste wymiany oleju i jego wysoki stan)
wtedy też, czyli około 46tys km temu, została zregenerowana turbina, sprawdzony rozrząd,wymieniony olej w skrzyni biegów z filtrem,olej dyfrach p+t,olej przekładni rozdzielczej,płyn hamulcowy,płyn chłodzący,nabita klima-dalej chłodzi-mało używam klimy;procz tego ciagle oczywiscie byly dokonywane wymiany bieżące-głównie olej w silniku z fltrami oleju,powietrza,kabinowym;aktualnie auto jest po wymianie tulei oraz sworznia w wahaczu za względu na wcześniejsze drobne stuki w zawieszeniu;niedługo będzie do zrobienia znow olej silnikowy z filtrem oleju i powietrza,dla zdecydowanego kupca wymienię
przez ostatnie 5 lat auto zrobiło j/w około 46tys km bez usterek innych niż zużycia eksploatacyjne,przejechało też kilkakrotnie trasę polską-szwajcaria włączając w to zarówno jazdę po górach jak i autostradzie i nie było nigdy powodów do obaw
auto w trakcie pracy silnika nie pali grama oleju,az dziwne dla niektorych ale tak jest:) jeżdżąc autem codziennie przez rok nie dolejesz ani 200ml oleju na 10000km jazdy:) samochód jest bardzo dynamiczny,skrzynia biegow chodzi świetnie,napędy dobrze sie załączają i rozdzielają,chlodnica ok,klima i ogrzewanie ok,wydech ok-przy spokojnej jeździe jest cichy a przy dynamicznej trochę mruczy,spalanie najniższe jakie uzyskałem na spokojnej długiej trasie to 6.6l a w mieście bez korków to 8.8l,oczywiście zimą lub przy dynamicznej jeździe lub większym ruchu spalanie jest większe,choć bez dramatu bo to bardzo wydajne silniki,wspomaganie hydrauliczne jeszcze wiec czuć ocb,auto jedzie prosto,hamuje prosto,ma zbieżność,dobrze tłumi nierówności-choć na sportowo,tarcze i klocki jeszcze posłużą,blacharsko też jest bardzo zadbane,nie widać śladów korozji na elementach konstrukcyjnych ani w nadwoziu ani podwoziu;dla tych co ważne są osiągi liczone stoperem:0-100kmh okolo 6.2 sekundy(inne źródła podają 6.4,my nie mierzyliśmy)
wyposażenie dość bogate - dohamowywanie wewnętrznych kół w zakrętach (zaciaśnianie zakrętów),kontrola trakcji,kontrola zjazdu ze zbocza,automatyczne światła, grzane tyłki i lustra,światła przecimgłowe przód,automat 8biegow jak w wersji poliftowej już z funkcją zarówno sport jak i manualnej zmiany biegów poprzed klikanie przód tył,rozbudowany tempomat,hak holowniczy(wbity w dowód - 1500kg dla przyczepi hamowanej,750kg dla niehamowanej),czujniki cofania-dołożone-dobrze działają,klima dwie strefy z funkcją automatu,wszystkie szyby el.,grzana szyba tył, czujnik deszczu-automatyczne wycieraczki,ładowanie usb,muzyka pod mini jack,radio z cd mp3,sterowanie z kierownicy radiem i innymi,system glośnomówiący bluetooth,świetne nagłośnienie,centralny zamek,oczywiście masa poduszek powietrznych,fotele sztuczna skóra z regulacją wysokości;auto aktualnie stoi na alusach z letnimi oponami i tak je sprzedaję,bieżnik opon wystarczy na ten sezon
auto ma wady:
-kilka zadrapań na plastikach we wnętrzu
-jedno małe pęknięcie poszycia na fotelu kierowcy poniżej części stycznej z ciałem
-podsufitka z plamą gdyż kiedyś wiozłem coś co pobrudziło
-wiele lakierniczych (ale nie blacharskich, blacha jest super)-liczne rysy i zaprawki pędzelkiem jako że za kadencji mojego ojca jeździło po bieszczadzkich wsiach /absolutnie bez topienia w błocie,tylko dojazdy do posesji/ pełniąc funkcję urzędniczą, a więc wiele gałęzi się o nie otarło(WADY TE OCZYWIŚCIE SĄ UWZGLĘDNIONE W CENIE SAMOCHODU)
-jedną wadę mechaniczną -jak to w silniku n20b20 drożność rurki od spływu oleju w turbo na nieodpalonym silniku jest już słabsza niż jaka była przy momencie zakładania tej rurki jako nowej w czasie regeneracji turbo co sprawia że po dłuższym postoju samochodu typu 2-3dni w górę na odpaleniu dolot spalin zaciągi kilka zaległych kropel oleju i kilkanaście sekund auto dymi na niebiesko spalając je(usterka niegroźna jako że podczas pracy silnika przez wystąpienie naturalnego ciśnienia oleju ta drożność jest ok, można z nią jeździć, jest ona typowa dla tego silnika i niektórzy czekają ze zrobieniem tego aż do ponownej regeneracji turbo;) przez telefon lub na żywo mogę wytłumaczyć dokładnie o co chodzi mechanicznie i dlaczego nie jest to niebezpieczne)(ACZKOLWIEK RÓWNIEŻ UWZGLĘDNIAM TĄ USTERKĘ W CENIE POJAZDU GDYBY KTOŚ CHCIAŁ SOBIE TO ZROBIĆ)
ostatnie kilka zdjęć przedstawiają wady wizualne, ale nie starczyło miejsca żeby wrzucić wszystkie zdjęcia dotyczące wad lakieru, mogę dosłać na priv lub zapraszam na oględziny:)
jako że ogłoszenie jest szczere oraz uwzględniające wady możliwa negocjacja to tylko ta symboliczna
OC do 11.05(jak masz drogie OC i będzie to dla Ciebie bariera by kupić to auto,to mogę wykupić na siebie,jakoś się dogadamy)
PT do 24.05 (auto bez problemu przejdzie kolejny przegląd,gdybyś się obawiał/a to zrobię go przed Twoim kupnem,do dogadania również)
jak auto się nie sprzeda to dostanie porządną polerkę i korektę lakieru,zrobię rurkę od turbo i będzie nadal na sprzedaż ale za około 45tyś zł,także myślę że warto teraz się nim zainteresować;auto sprzedaję ponieważ posiadam kilka pojazdów i któreś musiało zostać przeznaczone na sprzedaż:)
auto jest ze mną w Bytomiu