HISTORIA
Auto zostało kupione 1 listopada 2023 na aukcji Copart USA. Przed zakupem dokonano weryfikacji poprzez raport Carfax (prześlę zainteresowanym osobom), który pokazał bogatą (10 stron), regularną historię serwisową, oraz brak wcześniejszych uszkodzeń/zdarzeń drogowych. Po zakupie w aucie została wymieniona klapa, oraz tylny zderzak. Auto zostało przystosowane do europejskich wymogów oraz przeszło duży serwis obejmujący m.in. wymianę olejów i filtrów, oleju w skrzyni automatycznej, wahaczy przednich i łożysk piast z przodu (faktura na końcu galerii). 01.10.2024 auto przeszło serwis olejowy. Pod koniec października uzupełniany był czynnik klimatyzacji, a także przeprowadzone było odgrzybianie.
OPIS AUTA
Przedmiotem sprzedaży jest BMW X3 XDRIVE 35i z 2013 roku (pierwsza rejestracja w USA w 2014 roku) w najbogatszym dostępnym wyposażeniu M-pakiet oraz z najmocniejszym dostępnym w tym modelu silnikiem benzynowym o pojemności 3.0 litra i mocy wynoszącej 306 KM (kod silnika N55). Silnik ten jest również zdecydowanie najlepszym i najbezpieczniejszym wyborem z gamy silników dostępnych w modelu X3 F25 – jest najbardziej niezawodny, ma świetną kulturę pracy, a przyspieszenie jest niesamowite. Pozostałe jednostki o pojemności 2.0 litra, niezależnie czy benzynowa, czy diesel miały bardzo dużo bolączek. Zainteresowanych odsyłam na fora użytkowników bmw – kody tych silników to odpowiednio N20 i N47.
Sam silnik podczas okresu użytkowania (około 8500 km) wymagał uzupełnienia 0,75L oleju i tutaj znowu odsyłam do forów BMW – naprawdę ostra jazda w tym aucie to spalanie oleju na poziomie 0,5l / 1000 km. Normy spalania oleju dla popularnych 2.0 litrowych dieslów to 0,6L na 10000 km.
Auto posiada oryginalny przebieg wynoszący w momencie dodania ogłoszenia 158800 km. Wnętrze auta jest w świetnym stanie, skóry nie są poprzecierane, ani nie ma na nich śladów użytkowania. Z zewnątrz auto prezentuje się fantastycznie i przyciąga wzrok, biały lakier wydaje się optycznie większy, bardziej muskularny niż np. czarny. Miesiąc temu zakupione zostały nowe, wielosezonowe opony.
Jazda tym samochodem jest uzależniająca, kiedy chcemy jedziemy komfortowo, dostojnie, a kiedy chcemy poczuć trochę emocji to trzeba tylko mocniej nacisnąć pedał gazu. W przyspieszaniu pomaga najlepsza według mnie dostępna skrzynia automatyczna na rynku – ZF HP8. Reaguje błyskawicznie, nie ma żadnej zwłoki. Doskonały jest także napęd 4x4. W aucie dostępne są 4 tryby jazdy – ECO PRO (naprawdę przydatny kiedy chcemy jechać spokojnie), COMFORT, SPORT i SPORT +.
Auto posiada bardzo dużo udogodnień takich jak – elektryczna klapa bagażnika, elektrycznie regulowane lusterka, podgrzewana kierownica, podgrzewane fotele przednie i tylne (!), elektrycznie otwierany dach panoramiczny, łopatki do zmiany biegów, Head up display na szybie. W bagażniku znajdziemy szyny z 4 przesuwanymi mocowaniami oraz siatkę.
Mimo, że w aucie nie ma sygnowanego przez konkretną markę zestawu audio, w specyfikacji znalazłem, że jest tutaj HIFI audio i rzeczywiście – muszę potwierdzić, że słuchanie muzyki w tym aucie to przyjemność – zestaw ten gra bardzo czysto, a basy są faktycznie basami, a nie dziwnym chrzęstem. Naturalnie jest zestaw głośnomówiący, a po sparowaniu z telefonem możemy również odtwarzać muzykę ze Spotify. Jak na auto z Ameryki przystało możemy również zaprogramować 3 przyciski umieszczone w lusterku wstecznym. Mogą służyć do otwierania bramy, garażu itp. Jest również możliwość włączenia ogrzewania na daną, wybraną wcześniej godzinę.
Jak w dużym skrócie opisać to auto? Zdecydowanie radość z jazdy, doskonały układ kierowniczy (sama kierownica jest gruba, mięsista, super leży w dłoniach), świetne osiągi, genialne brzmienie rzędowego, 6 cylindrowego, rzędowego, silnika (szczególnie świetne doznania przy odpalaniu na zimnym silniku – symfonia z końcówek wydechu), duży komfort, świetne wyciszenie i wyposażenie, a także super pozycja za kierownicą i poczucie bezpieczeństwa.