Sprzedam X5 3,0sd 2008. Auto kupione w maju 2021 roku. Od razu po kupnie wymienione wszystkie filtry i olej. W okolicach 275 tyś km przestaje działać 5 wtryskiwacz więc zapadła decyzja aby zrobić grubszy serwis w skład którego wchodzą: kompletny rozrząd (oryginalny do wglądu) z napędem pompy oleju, nowy sterownik świec , świece żarowe, uszczelki (pokrywy zaworów, misy, pokrywy rozrządu, półosi, wału, rur turbosprężarek), chra małego oraz dużego turbo, regeneracja alternatora z dołożonym wolnym kołem i regeneracja rozrusznika, paski i koło pasowe, puszczona dodatkowa masa na budę bo seryjne lubią się upalać, wszystkie przewody podciśnienia w żaroodpornym peszlu, płyny i oleje we wszystkim co się da, no i największy błąd - regenerowane fabrycznie wtryskiwacze bosch. Koszt tego wszystkiego to około 15 tyś zł,
-założone felgi styling 87 ori z x5 e53 4,6is bo są bardzo lekkie i wytrzymałe 3000zl,
-renowacja felg 1500zł
-dystanse przód i tył dystom 3cm 700zl,
-opony zima 275/40r20 i 315/35r20 Yokohama blueearth Winter v905 3000zl,
-opony lato ten sam rozmiar Michelin pilot sport 4 acoustic 5000zl,
-wymienione listwy wokół szyb na czarne 500zl
-regeneracja modułu Bluetooth i radia + Polski język w auto spectech Kraków 1000zl,
-zmieniarka cyfrowa (oryginalna jest) mr12v umożliwia słuchanie muzyki z telefonu przez bluetooth 700zl,
-nowy moduł ręcznego 1000zl,
-olej i filtr oleju skrzyni biegów oryginał zf 800zł,
-założony dodatkowy filtr paliwa (3um) w komorze silnika przed pompą cr 800zł,
-silnik wycieraczek 300zl,
-wymiana podszybia 300zl,
-zakupione jeszcze nie założone obie lampy w klapę magneti marelli jak oryginał 600zl, oraz tylna klapa bo ta była przez kogoś kombinowana więc zakupiłem drugą w idealnym stanie 1000zł
-wymiana wszystkich żarówek wnętrza, podświetlenia tablicy rejestracyjnej, świateł pozycyjnych przód, świateł przeciwmgłowych wszystkie osram oraz ringów cotton i projektorów led nhk v5 z nowymi kloszami reflektorów 4000zl,
-kolektor ssący po regeneracji z metalowymi klapkami firmy pt-pro 650zl,
-założony downpipe + katalizator uniwersalny DO-A50 cały przelot 3' plus tłumik końcowy przelotowy rm motors E502 z oryginalnymi akcesoryjnymi końcówkami w czarnym macie całość z nierdzewki 4000zl,
-zmieniona szyba czołowa na klimakomfort 1000zl,
-akumulator hollywood DIN 100 - DIN POWER AGM - 5000 Watt HE-0100 DIN 1800zł
-po roku jazdy na regenerowanych wtryskiwaczach w dwóch padły cewki, bosch odmówił reklamacji broniąc się zalaniem wodą z podszybia które było wymienione na samym początku. Teraz są założone fabrycznie nowe wtryskiwacze bosch 7000zl oraz zrobiona customowa osłona na cały silnik która chroni od zalania z góry (znany temat w e70 padające wtryski 5 i 6)
-górne mocowania amortyzatorów przód i tył od f15 m50d, wszystkie nowe przednie wahacze, przednie górne wahacze regulowane, przednie wahacze na tulejach pływających można zobaczyć takie rzeczy na profilu fb "scarman performance" 5000zł
-wymienione oba przednie łożyska (fag) 800zł
-mam zakupione listwy dachowe bez relingów które ciężko zdobyć ale jeszcze nie założone 500zł
-zakupiony zestaw do usunięcia zaworu oraz chłodnicy egr 200zł
-założony 4x4 eliminator od labcar Sebastian Szymański 700zł
-nowa chłodnica klimatyzacji 500zł
-oddaję cały praktycznie nowy tylny zawias który czekał na modyfikację jak przedni, jak się dogadamy to go zmodyfikuję
-pewnie wiele innych rzeczy o których nie pamiętam lub wynikały z eksploatacji
Auto było powoli przygotowywane pod większą moc ale chodzi mi po głowie inny projekt. Kto jeździł e70 ten wie, że w standardzie nie prowadzi się najlepiej. Po przesiadce z przedliftowego e60 z mpakietem dążyłem do prowadzenia jak w tym aucie i myślę że się udało. Auto traktuję jako projekt i nie oszczędzałem. Aktualnie przebieg około 306tyś km. Cena 85 tyś zł, tak wiem - dużo, ale dużo mniej niż zainwestowane.