BMW X5 E53 z legendarnym żeliwnym silnikiem diesla o pojemności trzech litrów i mocy 184KM (M57D30).
Samochód został sprowadzony z Norwegii w 2020 roku jako w pełni bezwypadkowy i tym mianem może pochwalić się do dnia dzisiejszego. BMW nie posiada grama rdzy zarówno na nadwoziu jak i podwoziu, a lakier jest bardzo dobrze zachowany.
Silnik był regularnie i na bieżąco serwisowany i pracuje wzorowo - ma moc, cicho pracuje, nie dymi i jest suchy.
W 2022 roku została zregenerowana turbina, wszystkie wtryski i został uszczelniony silnik. Po drodze nie obyło się bez mniejszych napraw takich jak regeneracja alternatora, wymiana chłodnicy czy na przykład serwis webasto.
Na początku tego roku zostały wymienione hamulce z przodu i z tyłu (tarcze i klocki) i wahacze z przodu, a oprócz tego został przeprowadzony bardzo duży serwis tylnego zawieszenia czyli został zakupiony nowy wózek, zostały wymienione tuleje wózka, wahacze, gumy, łączniki i wszystkie elementy które można było wymienić „przy okazji” czyli na przykład łączniki wału czy też podpora wału. Wszystkie części zostały wymienione na oryginalne z BMW. Skrzynia płynnie zmienia biegi bez szarpnięć a elektronika jest w pełni sprawna.
Tydzień temu w związku z planowaną sprzedażą postanowiłem oddać jeszcze auto na serwis olejowy, więc olej i filtry zostały świeżo co wymienione i na chwilę obecną auto nie wymaga jakiegokolwiek wkładu finansowego.
X5 jest w bardzo bogatej wersji wyposażenia i posiada między innymi:
-zdejmowany hak (wbity w dowód),
-pakiet terenowy (aluminiowe progi, asystent zjazdu z górki i chlapacze na nadkolach),
-elektryczny szyberdach,
-roletki na tylne szyby,
-sportowe, skórzane i elektryczne siedzenia z funkcją podgrzewania i pamięcią ustawień,
-nagłośnienie HiFi ze zmieniarką w bagażniku,
-światła xenon z podwójnymi spryskiwaczami,
-czujnik deszczu,
-czujnik zmierzchu,
-czujniki parkowania (przód i tył),
-webasto,
-multifunkcyjna kierownica z tempomatem i sterowaniem radia,
-fotochromatyczne lusterka (wewnętrzne i zewnętrzne)
-18 calowe koła,
-relingi dachowe.
Z rzeczy dołożonych w późniejszym użytkowaniu to dotykowe radio, które wygląda jak oryginalne lecz posiada system android dzięki któremu możemy się cieszyć współczesnymi udogodnieniami takimi jak Apple CarPlay, Android Auto, Bluetooth, nawigację satelitarną, YouTube, GoogleMaps i tym podobne. Oczywiście radiem można sterować również z posiadu kierownicy, ponieważ jest one dedykowane dokładnie do tego modelu. Dodatkowo posiadam na niego aktualną gwarancję, oraz zestaw kabli, gdyby ktoś chciał dołożyć subwoofer czy kamerę cofania. Zostały również zregenerowane przednie reflektory i dołożone do nich ringi. Oprócz tego zamontowane zostało mocne światło ledowe pod hakiem holowniczym, które bez wątpienia rozświetla obraz przy cofaniu.
Zapraszam na oględziny samochodu na żywo, a w razie pytań proszę o kontakt telefoniczny.