BMW X5 E53 z legendarnym żeliwnym silnikiem diesla o pojemności trzech litrów i mocy 184KM (M57D30).
Samochód został sprowadzony z południowych Włoszech w 2016 roku jako w pełni bezwypadkowy i tym mianem może pochwalić się po dziś dzień. BMW jest całe w oryginalnym lakierze i nie posiada grama rdzy zarówno na nadwoziu jak i podwoziu.
Silnik był regularnie i na bieżąco serwisowany i pracuje wzorowo - ma moc, jest cichy, nie dymi i jest suchy.
W 2022 roku została zregenerowana turbina, wszystkie wtryski i został uszczelniony silnik. Po drodze nie obyło się bez mniejszych napraw takich jak regeneracja alternatora, wymiana chłodnicy czy na przykład serwis webasto i klimatyzacji, a dodatkowo zostało zmienione zawieszenie z tyłu z pneumatycznego na zwykle niezawodne sprężyny.
Na początku tego roku zostały wymienione hamulce z przodu i z tyłu (tarcze i klocki) i wahacze z przodu. Miesiąc temu został przeprowadzony bardzo duży serwis tylnego zawieszenia czyli zostały wymienione tuleje wózka, wahacze, gumy, łączniki i wszystkie elementy które można było wymienić „przy okazji” czyli na przykład łączniki wału czy też podpora wału. Wszystkie części zostały wymienione na oryginalne z BMW. Po całym zabiegu oczywiście została zrobiona od razu zbieżność, by przypadkiem nie popsuć napędu x-drive. Skrzynia płynnie zmienia biegi bez szarpnięć a elektronika jest w pełni sprawna.
Tydzień temu przed sprzedażą postanowiłem oddać jeszcze auto na serwis olejowy, więc wszystkie filtry zostały świeżo co wymienione i na chwilę obecną auto nie wymaga jakiegokolwiek wkładu finansowego.
X5 jest w bardzo bogatej wersji wyposażenia i posiada między innymi:
-zdejmowany hak (wbity w dowód),
-aluminiowe progi,
-pełny pakiet Individual shadowline (czarny sufit, czarne obramówki szyb, ciemne szyby, itp)
-szyberdach,
-sportowe, skórzane i elektryczne siedzenia z funkcją podgrzewania (tylna kanapa też),
-nagłośnienie HiFi ze zmieniarką w bagażniku,
-telewizję i telefon,
-światła xenon z podwójnymi spryskiwaczami,
-czujnik deszczu,
-czujnik zmierzchu,
-czujniki parkowania (przód i tył),
-webasto,
-multifunkcyjna kierownica z tempomatem i sterowaniem radia,
-kontrola ciśnienia w oponach,
-asystent zjazdu z górki,
-fotochromatyczne lusterka (wewnętrzne i zewnętrzne)
-elektrycznie składane lusterka zewnętrzne z podświetleniem,
-19 calowe koła,
-relingi dachowe.