Właścicielem auta jestem od końcówki 2019r. z przebiegiem 160tys. Auto mechaniczne dopieszczone w 100%. Robiłem pod siebie z myślą, że zostanie ze mną na zawsze jako drugie auto. Jednakże plan na życie się trochę zmienił. Auto użytkowane przeze mnie cały sezon. Przejechałem nim ponad 40tys km.
O Zetce:
Zawieszenie fabryczny M-pakiet z VIN tj. sztywniejsze stabilizatory, krótsze łączniki satbilizatorów. Podgrzewane elektryczne fotele z pamięcią. Dwa kluczyki. Przycisk Sport. Dach składany elektrycznie. Automatyczna klimatyzacja. Felgi aluminiowe 18". Auto alarm. Mocowania pod hardtop. Sztywny Windshot demontowalny-uchwyt w bagażniku. Dach impregnowany co sezon. Multifunkcja. Motor M54B30. Manualna 6biegowa skrzynia biegów. Otwieranie dachu z pilota i szyb. Wbrew pozorom bardzo pojemny bagażnik, 4osobowej rodziny co prawda nie zapakujemy, ale miejsca dla dwóch osób wystarczy w zupełności. Nie raz wybierałem się nim na tygodniowe wakacje czy chociażby pod namiot.
W aucie zrobione:
- olej silnikowy + filtry wymieniane co 10tys km / 1rok
- nowy czujnik poziomu oleju,
- nowe czujniki wałków rozrządu i wału korbowego (OEM),
- sprężyny obniżające -30 HR
- nowe amortyzatory przód + tył Billstein,
- całe zawieszenie w tulejach poliuretanowych o twardości zbliżonej do nominału,
- nowy rozrząd (łańcuchy napinacze, zregenerowany vanos, pompa wody termostat, pieścienie i panewki)
- zmieniony olej w skrzyni biegów i tylnym moście,
- pompa dachu przeniesiona do bagażnika,
- wahacze przód nowe,
- łączniki stabilizatora nowe,
- nowa podpora wału + łączniki elastyczne,
- doposażony w zestaw głośnomówiący bluetooth (można puszczać muzykę),
- nowe siłowniki maski i klapy bagażnika,
- nowe linki hamulca ręcznego,
- nowa pokrywa zaworów,
- nowe łożyska kół,
- nowe poduszki silnika,
- nowa pompa paliwa,
- nowe uszczelniacze wału korbowego,
- nowe sondy lambda,
- sportowy kolektor wydechowy,
- nowe świece zapłonowe + cewki
- nowe opony
- ceramiczne hamulce wentylowane
Do poprawek lakierniczych:
Zderzak przód oraz przedni lewy błotnik. Tak już został przeze mnie zakupiony. Było gdzieś w głowie do zrobienia aczkolwiek zostało to nietknięte.
Jestem inżynierem mechaniki, pasjonatą motoryzacyjnym, nie handlarzem, który dbał o samochód. Co prawda nie jest to perełka/eksponat kolekcjonerski, wtedy cena by była dużo dużo wyższa. Jednakże przypominam, że auto ma 22lata. Na aucie został położony wosk. Poświęcone zostało dużo czasu oraz duszy. Nie zawiedziesz się. Auto daje niesamowitą frajdę z jazdy. Świetnie spisuje się na torze, krótki rozstaw osi, niska waga, sztywne zawieszenie. Daje na prawdę duże pole do popisu. Nie do porównania stosunku do innych Roadsterów (mazda/mercedes), czy chociażby swojej poprzedniczki Z3. Dużo części pokrewnych z E46 także nie ma problemu z doborem części zamiennych a dzięki temu są po prostu tanie.
Zapraszam do kontaktu oraz jazdy testowej.