Na sprzedaż oferujemy rzadki i niesamowicie piękny egzemplarz Buick Super Eight z 1948 roku. Samochód został sprowadzony do Europy i w 2012 roku przeszedł gruntowną, półtoraroczną odbudowę (bolt and nut resto) w Szwecji. Renowacja wykonana była bardzo dokładnie z naciskiem na oryginalność i wierność modelu względem jego fabrycznej specyfikacji.
Nadwozie zostało rozebrane do zera i złożone od nowa po niewielkich naprawach, do dziś drzwi zamykają się jednym palcem. Otrzymało fabryczną kombinację kolorów. Chromy pozostawiono w oryginale i była to dobra decyzją bo nawet po prawie 80 latach nie pozostawiają nic do życzenia. Coś pięknego.
Silnik to rzędowa ósemka. Osiem cylindrów o łącznej pojemności 4065cm (4100cc) generuje moc 115KM i była na tamten moment topową jednostką Buicka. Silnik pracuje aksamitnie, ma moc i pozwala na zaskakująco wygodne i dynamiczne przemieszczanie. W połączeniu z manualną, trzybiegową skrzynia sprawia, że prędkości rzędu 110 czy 120 km/h nie są dla Buicka żadnym wyzwaniem a samochód przy okolicach setki prowadzi się pewnie, lekko i prościutko.
Zawieszenie działa po prostu perfekcyjnie i pozwala na przemieszczanie się w komforcie jakiego mogłyby pozazdrościć Buickowi niektóre współczesne samochody.
Wnętrze samochodu zostało odbudowane w detalach i wygląda dokładnie tak jak wyglądało w 1948 roku. Każdy element (poza deską rozdzielcza która jest w fenomenalnym, oryginalnym stanie oraz kierownicą) został rozebrany i zabudowany na nowo. Korzystano tylko z najwyższej jakości materiałów co widać na każdym kroku. We wnętrzu znajdują się takie smaczki jak uchylne okienka we wszystkich drzwiach, teatralne lampi w podłodze, specjalna przestrzeń na nogi pod przednią regulowaną kanapą a także wyjątkowo miękkie i wygodne siedzenia co w 1948 roku wcale nie było normą. Ogrzewanie i wentylacja są całkowicie sprawne.
Samochód posiada bardzo dokładną i szczegółową dokumentację wliczając w to sporo oryginalnych dokumentów z 1948 roku jak też dokładnie opisane lakiery i próbki materiałów wykorzystanych przy renowacji. Wszystko to z dokładną informacją gdzie i kiedy zostały kupione. Jest tego wszystkiego 2 duże segregatory oraz kilka katalogów w tym fabryczny folder, osobiście rzadko widuję tak dokładną i obszerną dokumentacje.
Wrażenia z jazdy są niesamowite, czuje się ilość godzin, serca i pieniędzy którą właściciele włożyli w ten klasyczny rydwan. Zapraszamy do przekonania się osobiście.
Chętnie odpowiem na pytania i zaręczam, że zbudowanie takiego samochodu od zera w cenie naszego egzemplarza jest dziś absolutnie niemożliwe. Jest to rzadka okazja do zakupu wyjątkowego auta z niepowtarzalnym klimatem w bardzo atrakcyjnej cenie. Myślę, że zdjęcia odpowiedzą na wiele pytań i w zasadzie pozwalają ocenić jakość pojazdu.
ZDJĘCIA: mamy ich 150 w wysokiej rozdzielczości, chętnie podeślemy link do albumu zainteresowanym.
Zabytkami zajmujemy się od wielu lat, kochamy starą motoryzację i bardzo chętnie opowiemy Państwu także o Buicku. Mamy dużo doświadczania, doradzimy i podpowiemy. Zachęcam do kontaktu.
Samochód jest zarejestrowany w Polsce na białe tablice, posiada ważny przegląd techniczny i ubezpieczanie. Jest gotowy do odjazdu w każdej chwili i gwarantuję że dojedzie na koniec świata a później stamtąd wróci. Zrobiliśmy nim spory kawałek drogi w lecie i jedzie absolutnie pięknie.
Faktura marża.