Specyfikacja
2.0 Caterham Motorsport Duratec – 240 ps 8400rpm
5-cio biegowa skrzynia biegów
System suchej miski olejowej
Układ wydechowy z klapką
Obręcze 15″ ORCUS, opony AVON. Kolor antracyt
Przód: wentylowane tarcze z poczwórnymi zaciskami tłokowym
Zawieszenie „superlight”
Siedzenia z czarnej skóry + góra tunelu + osłona bagażnika winyl
Czteropunktowe pasy dopuszczone do ruchu
Zestaw CARBON (przednie błotniki, osłony progów, deska rozdzielcza, osłony tylnych błotników
Czarna owiewka, lampy, wlew paliwa i osłona wydechu
Dyferencjał z blokadą „LSD”
Kolor: Polar White
Gniazdo 12V
Stabilizator tył
Oznakowanie Caterham model S.
Lakier niemetaliczny
Dodatki fabryczne:
Pełen Dach
Obniżone podłogi
Dodatkowy wyłącznik prądu
Nagrzewnica
Kierownica z nabą typu "Quick release"
Wysokiej wydajności światła z lampami dziennymi LED
Ogrzewana elektrycznie przednia szyba
Modyfikacje:
Granatowa Okleina przez środek i na boku.
Skrócone przełożenie (Prędkość maksymalna 220km/h). Dorzucam również przełożenie fabryczne (Teoretyczna prędkość maksymalna 300km/h)
Felgi Skręcane 13" z malowaniem pod kolor oklejenia
Sygnał dźwiękowy pneumatyczny
Zmodyfikowany kształt pedałów (umożliwiający prowadzenie pojazdu osobie ze stopami o wielkości 43+)
Bardzo wyjątkowy pojazd w swojej najmocniejszej wersji (jaka jest dostępna z kierownicą po lewej stronie). Sygnowany jako model 485S, a to dlatego gdyż generuje w przeliczeniu 485KM/1000kg (Dla przykładu Porsche GT3 RS to 330KM/1000kg). Caterham waży sam w sobie około 500kg, co już samo w sobie powoduje gęsią skórkę. Gdy do całości dodamy silnik wydający z siebie brzmienie niczym sportowy motocykl kręcący się do niemal 9000 obrotów na minutę, manualną skrzynię biegów, niebywale precyzyjny układ kierowniczy bez wspomagania oraz żadnych "nianiek" typu chociażby ABS, to otrzymujemy coś co trzeba doświadczyć żeby w to uwierzyć. Tyle z suchych faktów.
Jeżeli chodzi o odczucia to auto za każdym razem, kiedy tego chcemy, wyrywa do przodu pozostawiając w tyle nawet auta z napędem na cztery koła. Wisienką na torcie jest to jak ten wóz zachowuje się na mokrej nawierzchni. Frazes że coś "przeczy zasadom fizyki" powinien być tłumaczony jako Caterham na mokrym. Na marginesie, można bez problemu cieszyć się tym Caterhamem podczas opadów dzięki miękkiemu poszyciu mieszczącemu się w bagażniku oraz nagrzewnicy. A jak już jesteśmy przy dodatkach to (szczególnie dla dla użytkowników o wzroście 180cm+) ten egzemplarz jest wyposażony w obniżoną podłogę.
Natomiast wracając do odczuć, sama pozycja za kierownicą powoduje że czujemy się jak w żadnym innym pojeździe, zaś gdy ruszymy zaczynamy dostrzegać pracujące zawieszenie, którego niezależne ruchy widoczne nad długą maską potrafią być wręcz hipnotyzujące.
Ilość emocji jakie generuje przemieszczenie się tym pojazdem jest trudna do opisania, a opis zawarty powyżej oddaje może 10% tego co czujemy obcując z tym autkiem.
Auto wyposażone jest w krótkie przełożenie gwarantujące dodatkową przyjemność polegającą na możliwości pełnego rozkręcania motoru bez konieczności przekraczania prędkości. Dodatkowo auto z tym przełożeniem ożyło pod względem nadsterowności, która jest banalnie prosta do opanowania, a teraz możliwa do wywołania kiedy tylko damy znać że to już.
Polecam każdemu kto szuka prawdziwie bezkompromisowych wrażeń z jazdy, kochającego wyjątkowość połączoną z przyjemnością obcowania z otoczeniem bez konieczności zakładania kasku.
Auto w pełni sprawne, nie wymagające żadnych napraw.
Wizualnie widać delikatny nalot/zamglenie na przednim prawym błotniku karbonowym. Poza tym ciężko jest się do czegoś przyczepić. Auto użytkowane do celów typowo rekreacyjnych. 99% czasu spędziło jeżdżąc po drogach, 1% na torze (zrobiło dosłownie 10 okrążeń).
Do całości dodatkowo komplet fabrycznych 15'' kół na oponach Advan.