Chevrolet Inny - 1
Chevrolet Inny - 2
Chevrolet Inny - 3
Chevrolet Inny - 4
Chevrolet Inny - 5
Chevrolet Inny - 6
Chevrolet Inny - 7
Chevrolet Inny - 8
Chevrolet Inny - 9
Chevrolet Inny - 10
Chevrolet Inny - 11
Chevrolet Inny - 12
Chevrolet Inny - 13
Chevrolet Inny - 14
Chevrolet Inny - 15
Chevrolet Inny - 16
Chevrolet Inny - 17
Chevrolet Inny - 18
Chevrolet Inny - 19
Chevrolet Inny - 20
Chevrolet Inny - 21
Chevrolet Inny - 22
Chevrolet Inny - 23
Chevrolet Inny - 24
Chevrolet Inny - 25
Chevrolet Inny - 26
Chevrolet Inny - 27
Chevrolet Inny - 28
Chevrolet Inny - 29
Chevrolet Inny - 30
Chevrolet Inny - 31
Chevrolet Inny - 32
Chevrolet Inny - 33
Chevrolet Inny - 34
Chevrolet Inny - 35
Chevrolet Inny - 36
Chevrolet Inny - 37
Chevrolet Inny - 38
Chevrolet Inny - 39
Chevrolet Inny - 40

1 / 41

Chevrolet Inny - 1
Chevrolet Inny - 2
Chevrolet Inny - 3
Chevrolet Inny - 4
Chevrolet Inny - 5
Chevrolet Inny - 6
Chevrolet Inny - 7
Chevrolet Inny - 8
Chevrolet Inny - 9
Chevrolet Inny - 10
Chevrolet Inny - 11
Chevrolet Inny - 12
Chevrolet Inny - 13
Chevrolet Inny - 14
Chevrolet Inny - 15
Chevrolet Inny - 16
Chevrolet Inny - 17
Chevrolet Inny - 18
Chevrolet Inny - 19
Chevrolet Inny - 20
Chevrolet Inny - 21
Chevrolet Inny - 22
Chevrolet Inny - 23
Chevrolet Inny - 24
Chevrolet Inny - 25
Chevrolet Inny - 26
Chevrolet Inny - 27
Chevrolet Inny - 28
Chevrolet Inny - 29
Chevrolet Inny - 30
Chevrolet Inny - 31
Chevrolet Inny - 32
Chevrolet Inny - 33
Chevrolet Inny - 34
Chevrolet Inny - 35
Chevrolet Inny - 36
Chevrolet Inny - 37
Chevrolet Inny - 38
Chevrolet Inny - 39
Chevrolet Inny - 40

Najważniejsze

Przebieg

33 890 km

Rodzaj paliwa

Benzyna

Skrzynia biegów

Manualna

Typ nadwozia

Sedan

Pojemność skokowa

3 547 cm3

Moc

95 KM

Opis

Nasza firma TOP AUTO z dumą prezentuje Chevroleta zamówionego w 1952 roku przez polski rząd. Samochód ten został odnaleziony po prawie 30 latach postoju w garażu na ulicy Mokotowskiej, w centrum Warszawy.

W 2013 roku redaktorzy Magazynu Classicauto dokonali absolutnie niezwykłego odkrycia w jednym z warszawskich garaży 
w samym centrum miasta, przy ul. Mokotowskiej. Stał w nim Chevrolet z początku lat 50, zakonserwowany w dobrym stanie. Egzemplarz ten dodatkowo, co jest w takich przypadkach bardzo cenne, posiadał pełną swoją „warszawską”, pieczołowicie spisaną historię. Jak się szybko okazało, był to pojazd służący w najwyższych kręgach władzy PRL – najpierw w strukturach BOR-u, a później w KC PZPR. Nawet po unieruchomieniu na długie lata, Chevrolet pozostawał w bliskości świata polityki, ponieważ tylna ściana garażu, w którym się znajdował, jest jednocześnie ogrodzeniem ambasady USA. W ten metaforyczny sposób wóz pozostawał w bezpośredniej bliskości z krajem swego pochodzenia.

Sam początek historii Chevroleta nie jest do końca znany. Wiadomo, że należał do transzy aut sprowadzonych oficjalnie na potrzeby polskiego powojennego rządu. Najstarszy dokument, protokół zdawczo-odbiorczy, nosi datę 4 czerwca 1959 roku. Wtedy Chevrolet został przekazany przez Wydział V Biura Ochrony Rządu na potrzeby Komitetu Centralnego Polskiej Zjednoczonej Partii Robotniczej. Chevrolety Deluxe, zwane „demokratkami” były autami rządowymi już od przełomu lat 40. i 50. i widać je na wielu zdjęciach z tamtego okresu.

„De Lux” – jak uparcie opisywano go w rządowo-partyjnych dokumentach, na służbie w KC pozostał zaledwie dwa lata. Auta amerykańskie, mimo że należały do niezwykle wygodnych, były symbolem zgniłego imperializmu amerykańskiego, którego wszelkie przejawy należało tępić. W 1956 roku pojawiła się Wołga GAZ-21, co między innymi było impulsem do wymiany parku maszynowego ze zbieraniny amerykańsko-francuskiej (Chevrolety, Citroëny BL) na jedynie słuszne auta wyprodukowane w ZSRR. Mniej lub bardziej zużyte wozy trafiały na przetargi organizowane przez dotychczasowych właścicieli. Tak samo stało się z „De-Luxem”.

7 czerwca 1961 roku w KC miał miejsce przetarg nieograniczony, na którym dokonano sprzedaży tego Chevroleta, a nowy właściciel zapłacił za niego niebagatelną wówczas kwotę 53 150 zł. Od tego momentu samochód posiada pełną historię właścicielską, aż do jego unieruchomienia.

Od lata 1971 roku samochód pozostawał w jednych rękach. Nowy właściciel raczej nie jeździł nim do pracy – jego zakład fryzjerski mieścił się nie dalej jak 300 metrów od miejsca garażowania Chevroleta. Tym niemniej musiał go używać dość intensywnie. Na liczniku widnieje przebieg ponad 33 tys. km, należy przypuszczać, że chodzi tu o 233 tys. km. W garażu, oprócz materiałów eksploatacyjnych, prostowników i narzędzi wraz z pojazdem znaleziono sporo prądnic, rozruszników oraz wiele głowic do sześciocylindrowego silnika. Obecnie Chevrolet jest po kapitalnym remoncie i nie wymaga żadnego wkładu finansowego. Stan samochodu jest perfekcyjny.

Najpóźniejszy znaleziony dowód opłaty OC pochodzi z 1986 roku – prawdopodobnie niedługo potem Chevrolet na stałe zamieszkał w garażu przy ul. Mokotowskiej i nie wyjechał z niego przez następne 
27 lat.

TAKIE AUTO WARTO MIEĆ !!!

 

18 grudnia 2024 17:43

Szczegóły

Podstawowe

Marka pojazdu

Chevrolet

Model pojazdu

Inny

Kolor

Inny kolor

Liczba drzwi

5

Rok produkcji

1952

VIN

Potrzebujesz finansowania?

Ustaw warunki kredytu jaki Cię interesuje - na tej podstawie wybierzemy ofertę dostosowaną do Twoich potrzeb.

Kwota finansowania (PLN)

67425

PLN

Min. 2 000 PLN - Maks. 300 000 PLN

Okres (miesiące)

Usługi w ramach OTOMOTOPAY są świadczone na podstawie Regulaminu OTOMOTOPAY.

Kalkulator ma jedynie charakter poglądowy i nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego. Warunkiem udzielenia kredytu konsumenckiego jest pozytywny wynik oceny zdolności kredytowej i ryzyka kredytowego konsumenta, a ostateczne warunki kredytowania zależą od wyniku tej oceny.

 

Historia pojazdu

Zanim zdecydujesz się kupić samochód, zapoznaj się z jego historią. Pobierz raport za opłatą.

PartnerPartner logo

Wyposażenie

Radio

Car Inspection logo

Sprawdź samochód przed zakupem

Możesz kupić raport z inspekcji Otomoto, aby sprawdzić stan samochodu i otrzymać go na swój e-mail

Samochód sprawdzony przez specjalistę Otomoto

200-350 sprawdzanych elementów, m.in. pod kątem wyglądu zewnętrznego i stanu technicznego

Szacunkowe koszty naprawy

Przejazd kontrolny i inspekcja w warsztacie (nowe pakiety)

Nowość

Informacje o sprzedającym

TOP-AUTO II

  • Sprzedający profesjonalny

  • Bardzo sprawnie odpowiada

  • Sprzedający na OTOMOTO od 2018

Kontakt bezpośredni

Więcej opcji kontaktu

    Zobacz więcej ofert (22) tego sprzedawcy

Godziny otwarcia

  • poniedziałek

    09:00 - 18:00

  • wtorek

    09:00 - 18:00

  • środa

    09:00 - 18:00

  • czwartek

    09:00 - 18:00

  • piątek

    09:00 - 18:00

  • sobota

    09:00 - 15:00

  • niedziela

    10:00 - 14:00

Oferowane usługi

  • Wynajem pojazdów icon

    Wynajem pojazdów

 

Znajdź nas

Powered by OTOMOTO

  • Otomoto Lease logo
  • Motopedia.otomoto.pl

Nasze aplikacje w twoim telefonie

    Google Play StoreApp Store