Citroen Berlingo Multispace
paliwo: diesel
pojemność silnika: 1560 ccm
rok produkcji: 2009
data pierwszej rejestracji: 9.12.2009
data pierwszej rejestracji w kraju: 15.09.2022
aktualny przebieg (na dzień 30.12.2024): 303 696 km
ubezpieczenie OC: do 6.11.2025
co jest do zrobienia:
- DPF - co jakiś czas pojawia się komunikat o błędzie krytycznym i ryzyku zapchania filtra cząstek stałych. Po krótkiej jeździe z komunikatem lub wyłączeniu i ponownym uruchomieniu silnika błąd znika. Dotąd żaden mechanik nie znalazł czasu, by tematem się zająć.
- turbina - z racji przebiegu można się spodziewać, że za jakiś czas turbina będzie wymagała albo regeneracji albo naprawy. Aktualnie nie wykazuje żadnych problemów (za wyjątkiem drobnej nieszczelności), auto nie traci mocy, ma przyspieszenie od najmniejszych obrotów. Zalecenie lokalnych mechaników: "nie ruszać póki co",
- radio - traci sygnał poza miastem (nie traci natomiast sygnału tylko jednej, wiadomej stacji) - tym tematem w ogóle się nie zająłem
co zostało wymienione od zakupu auta w 2022 r.:
- październik 2022 - wymiana paska rozrządu, oleju, filtrów, (przy 250 000 km)
- marzec 2023 - wymiana uszczelki pod wtryskiem ("cykał", śmierdziało w środku),
- maj/czerwiec 2023 - naprawa sprężyny jednego z zaworów, a przy okazji: wymiana uszczelki pod głowicą, znów wymiana paska rozrządu (przy okazji), wymiana oleju, wymiana filtrów, pompy wody (przy 265 000 km)
- grudzień 2023 - wymiana termostatu albo przepływomierza (nie utrzymywał temperatury w czasie jazdy),
- marzec 2024 - wymiana stabilizatorów, klocków hamulcowych (przód), naprawa wahacza (jakiś luz)
- czerwiec 2024 - wymiana chłodnicy klimatyzacji
- listopad 2024 - wymiana przednich amortyzatorów, tulei na wahaczach, górnych mocowań amortyzatorów, ustawienie geometrii, (przy 300 000 km)
- listopad 2024 - założone nowe, wielosezonowe opony Mazzini Cross AllSeason AS8 195/65 R15 91 H
olej: wymieniany regularnie 5W30 (Total)
klimatyzacja: nabita przed sezonem po wymianie chłodnicy klimatyzacji (oryginalna chłodnica uległa biodegradacji)
oświetlenie: działa
elektryka: działa ABS, kontrola trakcji, centralny zamek, elektrycznie otwierane przednie szyby, ogólnie z elektryki działa wszystko (nawet bluetooth)
wyposażenie:
- elektrycznie otwierane szyby przednie,
- osobno otwierana szyba tylna bagażnika,
- rolety przeciwsłoneczne na drzwiach bocznych, suwanych,
- przyciemniane szyby w tylnych drzwiach bocznych, oknach bocznych (bagażnik), szyba klapy bagażnika,
- centralny zamek na pilota,
- dach panoramiczny (nie przecieka)
- pełnowymiarowe koło zapasowe (nigdy nie zostało użyte),
- ABS,
- ESC,
- tylna kanapa to trzy osobne fotele (każdy składany),
- oryginalna nawigacja (ale uwaga!!! stan aktualizacji z 2009 r.)
- radio z bluetooth i CD,
- zestaw głośnomówiący do telefonu (fabryczny), zostawiam też kabel z wyjściem mini jack dla podłączenia np. telefonu/tabletu (przez fabryczny bluetooth nie da się odtwarzać muzyki na głośnikach),
- gaśnica, trójkąt, klucze do kół, lewarek,
- hak (wbity w dowód), wykorzystywany do bagażnika na rowery
Tylny zderzak, lewa strona - wgnieciony pod dyskontem przez inny pojazd. Prawy próg pod drzwiami tylnymi wgniecenie jeszcze zanim kupiłem to auto. Miejscami ślady rdzy (zawias suwanych drzwi - prowadnica, dolna krawędź drzwi).
Samochód cały czas wykorzystywany, teraz na znacznie krótszych trasach niż wcześniej. Jest drugim autem w rodzinie (a był pierwszym). Sprzedajemy z powodu chęci zakupu czegoś nowszego, w benzynie.
Podsumowując, to typ samochodu, w który się wsiada, odpala i po prostu jedzie.