Jestem pierwszym właścicielem i jedynym użytkownikiem tego auta od listopada 2015 roku, czyli od wyjazdu z salonu. 90% z przejechanych kilometrów zrobiłem w związku z pracą na trasie między Trójmiastem a Warszawą, na krajowej 7-ce.
Stan samochodu określam jako "bardzo dobry". Nie "idealny", bo trudno uniknąć przez ponad 9 lat różnych śladów użytkowania, tym bardziej, że "wychowało się" w nim dwoje dzieci (w tym jedno od noworodka). Olej wymieniałem średnio co 12,5-13 tys. km; wszystkie wymiany są udokumentowane w ASO Citroena, a następnie w BOSCH Car Service - do sprawdzenia; podobnie z rozrządem - wymieniony przy 100 i 200 tysiącach. Nikt w nim nigdy nie palił.
To wersja XTR o podniesionym komforcie, a przy tym "uterenowiona", co przejawia się podwyższonym względem zwykłego Mulitispace'a prześwitem oraz blachą zabezpieczającą od spodu silnika. Znakomicie się to sprawdza przy zjeździe poza utwardzone drogi.
Auto bardzo ekonomiczne. Załączam zdjęcie ze średniej z 9999 km. 6.8l/100km (głównie przez jazdy ekspresówką, średnie spalanie w mieście lub pod miastem jest znacznie niższe, spokojnie można zejść poniżej 6l/100km).
SZKODY I ŚLADY UŻYTKOWANIA
- Na prawym boku ma dwie rysy (jakiś złośliwiec potraktował go kluczem, to nie jest coś co rzuca się w oczy, zrobiłem zdjęcia);
- miałem raz małą stłuczkę przy której nieznacznie oberwały prawe tylne drzwi. Była wizyta u blacharza, nie ma śladu, ale dla spokoju sumienia informuję;
- w tylnym zderzaku było delikatne wgniecenie zrobione przez kogoś na parkingu, wymieniłem na fabrycznie nowy zderzak.
- Na masce zarysowuje się małe ognisko rdzy;
- Na szybie przedniej są dwa małe odpryski, zrobiłem im zdjęcia, dla skali przyłożyłem do nich swój palec (wskazujący).
- Na podsufitce ma delikatne maźnięcia od białej farby, co wydarzyło się przy przewożeniu sprzętu do remontu mieszkania. Jest też zarysowanie od czubka choinki.
- Szyny-prowadnice rozsuwanych drzwi bocznych wymagają konserwacji/przesmarowania.
OPONY
Ma cztery opony zimowe, dla których jest to praktycznie pierwszy sezon. Zostały założone pod koniec zimy 2023/2024, zrobiłem im zdjęcia, które mam nadzieję mówią za siebie; dorzucam zestaw opon letnich w b. dobrym stanie.
SAMOCHÓD MOŻNA OBEJRZEĆ U MNIE POD DOMEM w Gdyni; nie ma większego problemu z umówieniem się.
IDEALNE AUTO dla:
- rodziny z dziećmi (przesuwne drzwi, wysoko usytuowane fotele, mnóstwo przestrzeni i schowków), zestaw poduszek powietrznych; można w nim przewieźć całą rodzinę i pół domu;
- rozwijającej się lub rozwiniętej firmy (bezkonkurencyjna pakowność - wysoki, kwadratowy, tylne siedzenia można złożyć lub wyjąć i uzyskać w ten sposób całkowicie płaską przestrzeń, a przy tym wygodny - przewóz osób odbywa się w komfortowych warunkach dla każdego z czterech pasażerów i kierowcy), 3 indywidualne fotele z tyłu, składają się i/lub wyjmują, ma dwa rozkładane stoliki na tyłach przednich foteli, płaska podłoga między pasażerami, gniazdo 12V zarówno z przodu, jak i z tyłu, na tylnych, przyciemnianych szybach ma kotarki przeciwsłoneczne.
- podróżników chcących np. spać w samochodzie (mam 1,90 cm i śpię wyciągnięty, obok bez trudu zmieści się druga dorosła osoba); w internecie roi się od tutoriali, jak przerobić go na małego campera, to pod tym względem idealne auto, tylna klapa może robić np. za dach nad siedzącymi, a nawet stojącymi pod nią dorosłymi osobami. Zwiększony prześwit pozwala na wjechanie w miejsca dla zwykłych osobówek niedostępne.