Zaskakująco rewelacyjne auto! W sierpniu 2021 r. spłaciłem leasing innego auta (również z LPG) i zależało mi na kolejnym w gazie. Było tuż po pandemii, nie było praktycznie żadnego wyboru w salonach i na rynku wtórnym. Ten model znalazłem w salonie Gezet w Szczecinie, nie było to moje wymarzone auto ale było sprawdzone, z dobrym silnikiem i dostępne od ręki. Planowałem jeździć nim 2-3 miesiące aż nie znajdę czegoś lepszego, po 3 miesiącach przestałem szukać. Byłem tak pozytywnie zaskoczony że wrzuciłem go w środki trwałe i jeździłem dalej ;)
Największe plusy:
- silnik: idealny do LPG, moc 115 KM może nie zachwyca ale naprawdę starczy żeby wyprzedzać bez strachu. Bardzo, bardzo ekonomiczny. Przy obecnych cenach gazu z Gorzowa do Poznania (120 km) to ok 30 zł. Ta wersja silnika była przygotowana na rynki wschodnie i turecki, nie sprawdzałem ale ponoć na "chrzczonym" paliwie do 80 oktanów nic mu nie jest :) Prosta i trwała konstrukcja, na koniec sam wymieniałem filtry i olej - nic skomplikowanego.
- zawieszenie: tak jak silnik - prosta i trwała konstrukcja, wjedzie w każdy teren bo prześwit jest wyższy niż w innych autach tej klasy (to chyba na te wschodnie rynki). Części zamienne bardzo tanie
- wnętrze i wygląd: to najbogatsza wersja wyposażenia, ma poduszki boczne, szyby elektryczne przód/tył, czujniki parkowania z tyłu, radio Bluetooth z bardzo dobrym zestawem głośnomówiącym (słychać mnie było lepiej niż w autach wyższej klasy) i bardzo duży bagażnik. Przyciemniane szyby, felgi aluminiowe i ciekawy kolor powodują, że o zmierzchu wygląda jak luksusowe auto :)
Zdziwiły mnie też fotele, bardzo wygodne na długie trasy. To była moja największa obawa bo robię trasy ok. 4 godziny bez przerwy, myślałem że szybko zacznę czuć ból w plecach. Tak było gdy jeździłem chwilę C4 i C3 Picasso. O dziwo C-elysse ma fotel kierowcy lepszy niż modele wyższej klasy.
Zmieniłem auto głównie dlatego, że zbyt często potrzebowałem drzwi do bagażnika - sedan to największy mankament tego pojazdu.
W aucie wymienione są najważniejsze rzeczy:
- kompletny rozrząd przy 146.000 km
- sprzęgło kompletne przy 160.000 km
- lewa lampa tylna
od września 2024 auto głównie stało, dlatego w lutym przed sprzedażą zrobiłem je tak żeby było od razu gotowe do jazdy:
- nowa butla LPG (za rok kończyła się homologacja więc już wymieniłem na nową)
- komplet hamulców (klocki/tarcze) przód
- odgrzybianie i nabicie klimatyzacji
- wymiana oleju i filtrów
Na wszystko mam faktury ponieważ auto było środkiem trwałym w mojej firmie.
Nie zajmuję się handlem pojazdami, mam na sprzedaż tylko jeden :)
Jeśli potrzebujesz taniego i niezawodnego auta to ciężko o lepszy wybór. Polecam!