Sprzedam auto którym jeżdżę już od 6 lat i którym zrobiłem 70 tys. km. Bardzo ładna wersja kolorystyczna czyli ciemnoczerwony lakier (rouge babylone), czarny dach, srebrne lusterka oraz mocno przyciemnione szyby.
Auto użytkowałem głównie w trasie (80% krajówki, 10% ekspresówki, 10% miasto). Głównie w weekendy gdzie robiłem 2 standardowe trasy - 100 i 35 km. Na trasach pozamiejskich jest bardzo ekonomiczne - 7-7.5l gazu, natomiast komputer pokazuje 5.5-6 benzyny.
Podczas mojego użytkowania auto nie zaliczyło żadnej kolizji. Gdy sprawdzałem je przed zakupem od poprzedniego właściciela to wyszło, że oboje drzwi po jednej stronie były malowane (prawe o ile dobrze pamiętam). Podobno obcierka. Po tych wszystkich latach eksploatacji nie mam powodu twierdzić by było inaczej.
Dużą uwagę przykładałem do regularnej zmiany oleju oraz filtrów - co 10000 km. Z tego co udało mi się dowiedzieć to poprzedni właściciele (a było ich 2) wymieniali co 15 000 km (częściowo potwierdzono w książce serwisowej). To bardzo ważne w przypadku silników vti bo zbyt rzadka wymiana oleju to główna przyczyna ich awaryjności i tym samym złej opinii. Ostatnio olej i filtry zmieniałem w kwietniu.
W cenie komplet opon zimowych (Fulda Krisalp HP3, 205/55/16, DOT 1919) w dobrym stanie wraz z felgami stalowymi (stan wizualny średni bo już trochę pordzewiałe ale za to w miarę proste) i kołpakami (widoczne na zdjęciach). Obecnie auto jest na oponach letnich (Hankook ventus prime 3, 205/55/16, DOT 0518) i na felgach aluminiowych (widoczne na jednym zdjęciu). Do tego pełnowymiarowe koło zapasowe i komplet 2 kluczyków.
OC jest ważne do końca listopada, natomiast przegląd - do października 2025.
W ciągu 6 lat eksploatacji zostało zostało naprawione lub wymienione:
- parownik, chłodnica, zawór rozprężny i uszczelnienia przewodów klimatyzacji - kompleksowa wymian praktycznie wszystkich podzespołów klimatyzacji za kilka tysięcy która najprawdopodobniej nie była potrzebna. Ale tak to jest jak się zaufa mechanikowi z polecenia który okazuje się być partaczem i naciągaczem (2020 rok)
- akumulator (2020)
- wymieniona przednia szyba (nieduże pękniecie po spotkaniu z kamieniem), wymienione wycieraczki (2021)
- sprężyny zawieszenia przód i tył (2021)
- tarcze i klocki: przód i tył (2022)
- przegub (2022)
- komplet świec (2022)
- pasek osprzętu (2022)
- uszczelniacze kompresora klimatyzacji wraz uzupełnieniem czynnika (2023)
- legalizacja zbiornika gazu wraz z malowaniem (2023)
- pompa wody wraz z napinaczem, płyn chłodniczy (2023)
- sterownik obrotów wentylatora chłodnicy (2023)
- regenerowany alternator (2023)
- czujnik ciśnienia oleju zmiennych faz rozrządu (2023)
- wymieniony tylny lewy reflektor - pęknięty klosz (2023)
- sonda lambda (2024)
- regeneracja przekładni kierowniczej, ustawienie zbieżności (2024)
- kilka mniejszych elementów zawieszenia
Auto nie jest w idealnym stanie wizualnym natomiast technicznie jest sprawne i gotowe do jazdy (jeszcze do niedawna było jedynym autem w rodzinie).
Wady funkcjonalne:
- połamana dźwigienka zwalniania blokady maski - zamiast tego jest zrobiona pętelka z drutu. Wygląda to mało estetycznie ale działa i jest widoczne tylko podczas otwierania drzwi kierowcy
- brak działającego gps i tym samym bezużyteczna wbudowana nawigacja (ale i tak mapy dawno nieaktualne)
- klapa bagażnika wymaga nieco większej siły by się uniosła (nie podniesie się jej jednym palcem), prawdopodobnie siłownik do wymiany
- wulkanizator zalecił wymianę letnich opony z powodu deformacji (mimo braku wybrzuszeń oraz dobrego stanu bieżnika)
- tu bardziej jako ciekawostka - na ekranie multimediów zamiast loga citroen wyświetla się logo peugeot. Stało się tak po tym jak mechanik-partacz rozmontował całą konsolę przednią by móc się dostać do parownika od klimatyzacji. Oczywiście twierdził że to nie on...
Wady wizualne:
- odchodzący klar pod tylną szybą, około 20 cm szerokości i do 2 cm wysokości (widoczne na zdjęciu)
- delikatne otarcie (ok 30 cm długości) na przednich prawych drzwiach, widoczne z bliskiej odległości i tylko po umyciu auta (widoczne na zdjęciu)
- rysa na lewych przednich drzwiach - tak samo jak na prawych - widoczne z bliskiej odległości i tylko po umyciu auta
- rysy na obu szybach przednich, widoczne dość dobrze od wewnątrz ale z zewnątrz praktycznie niedostrzegalne
- nieduże odpryski lakieru (od uderzeń kamieni) na masce, przednim i tylnym zderzaku (zabezpieczone zaprawkami)
- kilka dużych rysy na felgach aluminiowych, ale widoczne tylko z bliskiej odległości
- dziura/plama w wykładzinie bagażnika (ok 3 cm średnicy)
- kilka większych rys na plastikach bagażnika, szczególnie od strony zderzaka
- kilka słabo widocznych plam na siedzeniach z przodu i z tyłu