Witam,
Do sprzedania komfortowy Citroen C5 w wersji exclusive, z automatyczną skrzynią biegów i zawieszeniem hydroaktywnym oraz tapicerką półskórzaną.
Auto zarejestrowane 13.01.2022 r. w Polsce. Jestem trzecim właścicielem tego auta, jedynym od czasu rejestracji w Polsce. Z posiadanej kopii Farzeugbrefu wynika, że auto w Niemczech miało dwóch właścicieli.
Auto użytkuję prawie 3 lata, robiłem nim stosunkowo niewielkie przebiegi, rzędu 8-9 tys. km rocznie, nie mając z autem jakichś większych problemów.
Na kołach opony zimowe run flat Nokian z przyczepnością do śniegu w dobrym stanie. Jest też wymienny komplet opon letnich Michelin Primacy, dość używane.
Z deklaracji niemieckiego sprzedającego wynikało, że auto miało wymieniane rozrząd i turbosprężarkę. Auto ma niemiecką książkę serwisową, z której wynika, że auto było regularnie serwisowane do ok. 140 tys. km przebiegu w ASO. Rozrząd za jakiś czas trzeba będzie na pewno wymienić znowu - w tym samochodzie jest to łańcuch.
Mój wkład finansowy (udokumentowany) to m.in. wymieniona pompa paliwowa wysokiego ciśnienia, nowy akumulator, świece zapłonowe, wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów w ASO metodą dynamiczną (usunięcie większości starego oleju) co miało duży wpływ na kulturę pracy skrzyni, wypiaskowanie nagaru w dolocie silnika łupiną orzecha włoskiego (bardzo skuteczne), wymiana napinacza pompy i paska wielorowkowego, wymiana żarówek halogenowych w światłach przednich, nabijanie i odgrzybianie klimatyzacji, wymiana przednich klocków hamulcowych, w tylnich jest jeszcze zapas ok. 50%. Olej i wszystkie filtry wymieniane co roku. Obecnie zalany jest rekomendowany Total Ineo First 0w30 i zalecany filtr oryginalny Purflux.
Silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem THP został w 2010 r. znacznie poprawiony, jest to jednostka, która wymaga właściwego zadbania - wtedy nie stwarza problemów i charakteryzuje się wysoką kulturą pracy, jak w sprzedawanym aucie. A więc stosowanie oleju i filtrów wysokiej jakości (żaden polski Filtron paćkający się), wymiana oleju co roku, zalecana profesjonalna płukanka czyszcząca przed wymianą oleju.
Stan techniczny i wygląd auta jest dobry jak na wiek i przebieg - zgodnie z załączonymi zdjęciami. Samochód zadbany. Właściciel nie palący. W samochodzie regularnie wykonywane były przeze mnie zabiegi pielęgnacyjne takie jak silikonowanie wszystkich uszczelek (przeciwdziała parcieniu gumy i zamrażaniu zimą), bonetowanie podsufitki czy odżywianie części skórzanych tapicerki (przeciwdziała pękaniu skóry).
Jest jedna kwestia - silniczek składający lewe lusterko po zamknięciu pojazdu jest na ukończeniu - tego już nie zdążę zrobić z uwagi na kolejki do elektryków samochodowych i brak czasu (drugi silniczek sterujący położeniem lewego lusterka jest ok) – ująłem to w cenie, która jest poniżej średniej dla auta w tym wieku, przebiegu, automacie i klasie wyposażenia.
To na koniec jeszcze korzyści, warte do wzięcia pod uwagę:
- OC ważne do 12.01.2026 r.
- świeżo po obowiązkowych badaniach technicznych, kolejne dopiero 09.01.2026 r.
- świeżo wymieniony olej i filtr w styczniu br.