Dzień dobry,
auto posiadam od 01.2021 i przebiegu 113 000 km
Kupowałem przed zakupem raport z baz danych i nie było podejrzanych wpisów. Aktualnie też stan faktyczny odpowiada historii pojazdu. Jeśli ktoś chce osobiście sprawdzić, potrzebne dane udostępniam. Wszystkie szyby są fabryczne, numerowane grawerem.
Przegląd do 26.10.2024
Ubezpieczenie do 02.11.2024
Poprzedni właściciel założył instalację gazową sekwencyjną dnia 12.09.2019 (homologacja butli ważna do 31.07.2029) Sterownik KME NEVO.
Opony letnie na fabrycznych alufelgach KLEBER Dynaxer HP4 rozmiar 215/55/R16 W (fabryczne parametry do auta i silnika ) produkcja 06/2023,
Oryginalnie auto pochodzi z Włoch, podczas sprzątania znajdowałem jeszcze w zakamarkach włoskie papiery.
Pojazd jest moim prywatnym wehikułem. Posiadałem od początku kariery kierowcy francuzy, a przed tym również Citroena C5 III X7. Sprzedałem, gdyż chciałem kupić działkę. Poszukując auta „na chwilę” przez przypadek natknąłem się na ofertę sprzedaży tego auta. Praktycznie najdroższy egzemplarz z rąk prywatnych w tamtej chwili w Polsce. Stan, rzadka wersja silnikowa, nowsza 6 biegowa skrzynia automatyczna, świeża instalacja LPG. Przekonały mnie o spełnieniu starego marzenia posiadania francuskiego V6 i to jeszcze z hydropneumatycznym zawieszeniem Hydroactiv III+. Żałuję, iż księgowi zabili takie rozwiązania inżynierskie.
Auto w większości naprawiam i utrzymuje w dobrym stanie sam (nie wierząc do końca warsztatom) lub podpierając się wiedzą znajomych mechaników, fabrycznymi schematami. Jestem inżynierem budowlanym, ale z racji takiego zainteresowania, chęci zrobienia dobrze bez ryzyka naciągania i niszczenia przy okazji innych rzeczy. Robię to osobiście. Plusem tego jest, iż mam sporą wiedzę na temat auta i mogę opowiadać bez wymyślania na poczekaniu bajek o jednorożcach i smokach.
Oczywiście posiada rysy, zadrapania, obtłuczenia wygenerowane przez poprzednich właścicieli jak i kilka przeze mnie. Ostatnio pomimo, długoletniego spokoju, pojazdem zainteresowała się nawet kuna i poszarpała część wygłuszenia grodzi silnika. Miałem też małą przygodę nocą i jakiś mały zwierz wtargnął mi przy małej prędkości. Głównie pękł plastikowy grill w zderzaku, który już wymieniłem na nowy i wygięła się tablica rejestracyjna.
Czy było coś robione ? Oczywiście, to pamiętam w tej chwili:
ROZRZĄD komplet 95702 km 03.09.2019 r (dodatkowo pasek 152400km 10.08.2024 szczegóły niżej)
2021 rok
-wymiana oleju w skrzyni biegów, mówią czasem o „dożywotnim” oleju w skrzyni, ja wolę, aby chodziła dłużej
2022 rok
-wymiana regulatorów zmiennych faz rozrządu na oryginały (drogie, ale ciekły)
-uszczelnienie pokryw zaworowych (temat dość częsty przy V6) i wymiana uszczelniaczy na wałkach zaworowych. Wymusiło to wymianę paska rozrządu
-wymiana linek hamulca ręcznego
-komplet 6 świec zapłonowych DENSO Irydowe
-dwie cewki zapłonowe
-pasek osprzętu
2023 rok
-Luty, nowy rozrusznik
-tuleje wahaczy przód
-ustawienie bazowej wysokości zawieszenia
2024 rok
-przewody przelewowe przednich siłowników zawieszenia
-regulator ciśnienia wspomagania kierownicy
-przegląd klimatyzacji i uzupełnienie ewentualne gazu. Klimatyzacja chłodziła i chłodzi. Chciałem, przepuścić czynnik przez maszynę, aby układ dostał świeży olej i czynnik. Wcześniej nie dotykałem klimatyzacji, oprócz odgrzybiana i wymiany filtrów kabinowych
-lipiec, nowe tarcze i klocki hamulcowe przód
-sierpień wymiana uszczelniacza na wale korbowym, wymusiło to ściągnięcie paska rozrządu, dlatego jest nowy. Reszta rozrządu nie wykazywała oznak zużycia, nie jest na nią jeszcze fabrycznie czas, a montaż nowych części to też jakieś ryzyko.
Problematycznym było wypożyczenie i znalezienie blokad do tego silnika nawet w pobliskim ASO CITROENA, więc zakupiłem zestaw blokad rozrządu. Odpada problem na przyszłość.
Cały czas: nie wspominam o wymianach oleju w silniku (co ok. 15 tyś km / co rok) i filtrów. To rzeczy oczywiste, jak żarówki.
Gdzieś po drodze wymieniałem płyn chłodniczy z płukaniem układu i płyn hamulcowy (2022/2023 rok)
Jak ktoś ma pytania i nie szuka na siłę dziury w całym to chętnie odpowiem na dodatkowe pytania szczerze, jako fan marki i modelu. Może coś jeszcze mi się przypomni.
Bogato wyposażone. Do znanego mi maksimum, brakuje nagłośnienia JBL (choć krążą na internecie opinie, iż nie jest to wielka strata) i z racji kraju pochodzenia… podgrzewanych foteli. Nie posiada też wycieraczki tylnej szyby.
Ogólnie posiada:
-hydropneumatyczne zawieszenie Hydroactiv III+ z trybem SPORT
-automatyczną hydrokinetyczną skrzynię biegów AM6 AISIN o 6 przełożeniach z trybami SNOW i SPORT oraz możliwością sekwencyjnej zmiany biegów ręcznie
-radio z nawigacją i dużym kolorowym wyświetlaczem RT3 i kartą SIM oraz podłączenie audio-video w schowku, a także zmieniarkę płyt
-skórzaną tapicerkę
-reflektory ksenonowe skrętne
-przyciemniane tylne szyby, roletę przeciwsłoneczną tylnej szyby
-automatyczne wycieraczki i czujnik zmierzchu
-w pełni elektryczne przednie fotele
-elektryczne szyby 4x
-tryb DARK, wyłączający większość podświetleń i ekran, idealne do jazdy w nocy
-chłodzenie dodatkowe tarcz hamulcowych przednich, ciekawostka. Chyba tylko wersje V6 miały dodatkowe owiewki na tarcze hamulcowe (towar deficytowy). Jedna oryginalna, drugą dorobiłem, bo kupić ciężko
-moduł lamp dziennych
-wiele innych rzeczy, na które może nie zwracam uwagi
Mi osobiście niczego nie brakuje i wstydu nie ma nawet dziś.
Dlaczego sprzedaję ?
Główny powód jest prosty. Mamy „małego pieska” i drugie auto w hatchbacku. Zdecydowaliśmy się sprzedać dwa auta i kupić kombi, aby wygodniej podróżować z psem i większą ilością osób w przyszłości. Mam dodatkowo motocykl i auto służbowe, często mało czasu zostaje na korzystanie z Cytryny.
Cena nie jest może najniższa, ale oddaje stan i unikatowość egzemplarza. Nie mam wielkiego parcia, lubię to auto, więc proszę nie proponować wielkich obniżek i zamian. Jeśli nie uda się znaleźć nowego właściciela w rozsądnych pieniądzach, nie ma to ekonomicznego sensu. W ostateczności dołożę hak i Citroen pomoże mi w budowie domu.