Witam,
jestem fanem Citroëna, a z powodu zakupu nowego samochodu (ponownie C5, tym razem wymarzonego Crosstourera) po siedmiu latach sprzedaję mojego doskonale zadbanego i regularnie serwisowanego Citroëna C5 Tourer. Mieszkam w Niemczech, auto zawsze jezdziło głównie po niemickich drogach.
W ostatnich tygodniach poszukiwałem nowego samochodu i obejrzałem wiele innych modeli C5 (zarówno w Polsce, Belgii, jak i Niemczech). Mogę zapewnić, że trudno będzie znaleźć inny egzemplarz w tak dobrym stanie, jak mój. Nigdy nie oszczędzałem na naprawach czy przeglądach, a wszelkie prace serwisowe były wykonywane zapobiegawczo, zanim pojawiły się poważniejsze problemy. Chciałbym zwrócić uwagę, że kupując używany samochód od handlarza, musicie Państwo liczyć się z koniecznością przeprowadzenia takich napraw. W mojej C5 wszystko zostało już zrobione, a ja mogę udzielić szczegółowych informacji na temat pojazdu.
1. Sprzęgło: Zostało wymienione przy 205 225 km w sierpniu 2023 r. (koszt 7500 zł.). Dzięki temu nie będą musieli Państwo martwić się o tę kosztowną naprawę w najbliższym czasie.
2, Czyszczenie filtra cząstek stałych (DPF): Zostało wykonane przy ok. 180 000 km (koszt ok. 1000 zł). Filtr jest w doskonałym stanie i nie wymaga żadnych dodatkowych nakładów w najbliższej przyszłości.
3. Pasek rozrządu: Był wymieniany już dwukrotnie, ostatnio w kwietniu 2024 r. przy 215 547 km (koszt ok. 1500 zł). Ta praca nie będzie wymagana przez długi czas.
4. Wymiana oleju w MANUALNEJ skrzyni biegów: Również została wykonana (koszt ok. 200 euro). Ta często zaniedbywana czynność znacząco wydłuża żywotność skrzyni biegów.
5. Wymiana płynu hamulcowego i chłodziwa: Koszt ok. 100 euro.
6. Inne drobniejsze naprawy: Niedawno zostały wymienione pompa wody, poduszka silnika, tuleje i wycieraczki. Całkowity koszt tych napraw wyniósł ponad 1000 euro.
7. Regularna wymiana oleju: Olej był wymieniany co 9 000 do 13 000 km, zamiast standardowych 30 000 km.
Ostatnia wymiana miała miejsce 29.08.2024 r. Ta dbałość o serwis znacząco wpływa na trwałość silnika.
8. Specjalne prace serwisowe: Na podstawie rekomendacji z forów przeprowadzałem prace, o których nie wiedzą nawet autoryzowane serwisy Citroëna. Należy do nich wymiana przewodu olejowego oraz sitka do smarowania turbosprężarki, co znacząco wydłuża żywotność turbiny.
Rachunki za wszystkie prace są dostępne.
Dodatkowo, samochód wyposażony jest w:
- Rzadkie, oryginalne 18-calowe felgi aluminiowe
- odczepiany hak holowniczy (aktualny koszt ok. 2400 zł).
Silnik 2.0 HDi jest znany z trwałości i przy odpowiedniej pielęgnacji może bez problemu osiągnąć przebieg do 500 000 km. Regularnie co trzeci bak stosowałem dodatki Liqui Moly do czyszczenia wtryskiwaczy, co utrzymuje silnik w doskonałym stanie.
Auto kupiłem w 2017 roku z przebiegiem 79.000 km od pierwszego właściciela w Niemczech.
Jako muzyk pokonywałem czasem nawet do 800-900 km dziennie. Przebieg wynika głównie z podróży autostradą. Silnika nigdy nie męczyłem, bo mój styl jazdy można porównać do emeryta :p
Zawieszenie w moim egzemplarzu działa idealnie, oferując wyjątkowy komfort. Wizualnie samochód prezentuje się znacznie lepiej niż wiele młodszych pojazdów.
Ten Citroën C5 to dla mnie coś więcej niż tylko samochód, dlatego chciałbym, aby trafił w dobre ręce, które będą o niego dalej dbać.
W razie pytań proszę o kontakt – chętnie udzielę wszystkich informacji. Mówię również po niemiecku, rosyjsku i angielsku.
Mieszkam w Berlinie, ale w przypadku poważnego zainteresowania chętnie pokażę auto przez video i eventualnie mogę podjechać autem do Szczecina, Poznania lub innego miasta (w zasadzie dostarczyć auto nowemu właścicielowi).
Pozdrawiam
Sergiusz