Po 12 latach nastał czas na rozstanie ;)
Cytryna jest u nas od 2013 r i przejechaliśmy nią około 190 tys. km - nigdy nas nie zawiodła.
Pod maską znajduje się 2 litrowy silnik wysokoprężny o mocy 163 KM. Według wielu opinii jakie można wyczytać w necie, jest to bardzo udana konstrukcja. Przy przebiegu 317.500 regeneracji została poddana turbina. Teoretycznie producent zaleca przeprowadzać serwis olejowy co 30 tys. ale ja starałem się zmieniać olej co 15 tys. Ostatnia taka wymiana był przy 336.700 więc dosłownie przed chwilą.
Napęd z silnika jest przenoszony na przednie koła za pomocą japońskiej 6-biegowej automatycznej skrzyni. Tutaj producent twierdzi, że skrzynia jest bezobsługowa. Ta skrzynia była również montowana w japońskich markach, gdzie wymiana oleju miała być do 60 tys. km. Ja również przyjąłem takie założenie i mniej więcej w takich interwałach był wymieniany w niej olej.
Samochód ma bardzo bogate wyposażenie:
- bi-xenon skrętny z dodatkowym doświetlaniem zakrętów w lampie głównej a nie przez halogeny jak to jest w nowszych samochodach,
- hydro-pneumatyczne zawieszenie - to ostatni model Citroena wyposażony w takie zawieszenie. Osobiście bardzo żałuję, że wygrało cięcie kosztów produkcji nad komfortem bo to zawieszenie powoduje, że samochód po prostu płynie,
- tapicerka to pół-skóra,
- klimatyzacja automatyczna - dwustrefowa,
- obydwa przednie fotele ze sterowaniem elektryczny: przód-tył, góra-dół, podparcie odcinak lędźwiowego,
- fotel kierowcy z pamięcią ustawień,
- obydwa fotele przednie podgrzewane,
- fotel kierowcy z funkcją masażu,
- lusterka zewnętrze sterowane elektrycznie, składane przy zamykaniu i podgrzewane,
- wszystkie lusterka fotochromatyczne,
- wszystkie szyby sterowane elektrycznie,
- tylne szyby fabrycznie przyciemnione,
- nawigacja - tutaj od razu uprzedzam, że Citroen przestał wydawać aktualizacje dla map. W necie można znaleźć mapy dostosowane do tej nawigacji. Ostatnią aktualizację robiłem kilka lat temu gdyż obecnie jeżdżę na mapach Google i nie miałem potrzeby wgrywania nowszych map,
- telefon - możliwość podłączenia telefonu poprzez Bluetooth lub poprzez zainstalowanie karty SIM i korzystanie z telefonu wewnętrznego,
- radio z możliwością odtwarzania muzyki z CD, USB, wewnętrznego dysku na który można wgrać pliki w formacie MP3, zewnętrzne źródło (zainstalowałem odbiornik Bluetooth),
- tempomat/ogranicznik prędkości - dwie funkcje jednego urządzenia,
- skrzynia automatyczna z możliwością przestawienia w tryb sekwencyjny,
- tryby jazdy: snow i sport,
- możliwość utwardzenia zawieszenia,
- regulacja prześwitu zawieszenia,
- czujnik deszczu,
- czujnik zmierzchu,
- czujnik ciśnienia powietrza w oponach,
- funkcja "follow me home",
- domykanie szyb z pilota,
- ABS,
- kontrola trakcji,
- składany hak holowniczy, który chowa się pod zderzakiem.
Na koniec chciałbym wspomnieć o mankamentach jaki posiada ten samochód, które widać na zdjęciach:
- korozja widoczna na obydwu przednich błotnikach, szczególnie lewym,
- delikatna korozja na tylnej klapie,
- delikatne uszkodzenie fotelu kierowcy.
Przed zakupem sprawdzałem grubość powłoki lakierniczej i jedynie na prawych przednich drzwiach odbiega ona od normy. Przez okres gdy była u nas, nie miała żadnych przygód blacharskich, więc mogę założyć iż jest to egzemplarz bezwypadkowy.
Cytryna obecnie stoi na oponach zimowych ale posiada również komplet opon letnich.
Moim zdaniem, jak na swój wiek i przebieg jest w całkiem dobrym stanie.
Zapraszam do oglądania i zakupu :)