Info: Mam świadomość, że ogłoszenie jest długie.
Wszystkiego o aucie można się również dowiedzieć telefonicznie, czy na miejscu także zapraszam do kontaktu.
Dla bardziej wytrwałych polecam zapoznać się z opisem auta.
Dzień dobry,
W związku ze zmianą sytuacji zawodowej pragnę Państwu zaoferować do sprzedaży mój prywatny samochód Citroen DS5 2.0HDI 163KM z roku 2012.
Samochód posiadam od marca 2022r., kupiłem go przy przebiegu ~155500 kilometrów, a w moim posiadaniu przejechał dotychczas kolejne 93k kilometrów. Przebieg głównie autostradowy, pozamiejski. Sporadyczne wypady do miasta. Jestem jego drugim właścicielem w kraju, a trzecim ogólnie (pierwszy właściciel z Belgii, sprowadzony do kraju jako nieuszkodzony – wszystkie szyby w oryginale).
Autem dojeżdżam codziennie do pracy autostradą, a także często robię długie trasy w wolnym czasie. Z tego względu mogę powiedzieć, że silnik zawsze pracował w optymalnych warunkach, a sam przebieg auta jest nieduży biorąc pod uwagę sposób użytkowania. Do tego był i jest do dzisiaj regularnie serwisowany co potwierdza książka serwisowa, którą prowadzę i oczywiście przekaże kolejnemu właścicielowi. Auto jest cały czas serwisowane w jednym i tym samym warsztacie specjalizującym się w Citroenach i Peugeotach w Gliwicach. W przypadku wątpliwości można podjechać do niego i zweryfikować wiarygodność wpisów książki serwisowej.
Posiadam również zdjęcia z drogomierza po każdym tankowaniu także przebieg możemy w łatwy sposób zweryfikować, a także fakt tankowania wyłącznie paliw premium typu Shell V power diesel, czy Verva. Autem jeżdżę "bez zamulania" (dławienia silnika obrotami rzędu 1,5k i mniej) mając z tyłu głowy trwałość dwumasy, EGR, czy filtra cząstek stałych. Bardzo dobry stan tego ostatniego potwierdza niedawno przeprowadzona regeneracja, która wykazała jego jedynie niewielką niedrożność (dokumentacja do wglądu). Po wykonanej usłudze został określony jako „Drożny jak nowy”. Usługa jest objęta dwuletnią gwarancją z limitem przebiegu 40 tysięcy kilometrów.
Auto jest w najbogatszej wersji wyposażenia Sport Chic z bardzo komfortowymi fotelami i tapicerką obszytą brązową naturalną skórą Nappa. Dłuższe trasy rzędu 1000km i więcej nie stanowią żadnego problemu, a z auta wysiadamy bez uczucia zmęczenia. Dodatkowo mamy dostępny masaż, pełną elektryczną regulację wraz z odcinkiem lędźwiowym, pamięcią i wysuwanym odcinkiem podpierającym uda, a także podgrzewaniem. Jeżeli chodzi o udogodnienia to na pokładzie są standardowe elementy jak pełna elektryka szyb, lusterek, klimatyzacja automatyczna dwustrefowa z trzecim dodatkowym nawiewem na tylny rząd siedzeń, biksenonowe oświetlenie, tempomat, czujniki parkowania z kamerą cofania, bluetooth, wyświetlacz typu head-up, a także panoramiczne okno dachowe (dach jest w całości szklany) z trzema niezależnie otwieranymi elektrycznie roletami. Po więcej szczegółów zapraszam do kontaktu.
Pod względem historii serwisowej wymienię kilka ważniejszych rzeczy, które zrobiłem przy aucie:
- Wymiana oleju, filtrów co 10-12kkm. Olej niskopopiołowy OEM Total Quartz INEO ECS 5W30 przewidziany przez producenta dla silników 2.0HDI z filtrem cząstek stałych FAP,
- Wymiana akumulatora na VARTA z serii Silver 77Ah/780A (parametry lepsze od fabrycznego). Auto przez ten cały czas nigdy nie miało problemów z rozruchem, nawet w największe mrozy. Brak też problemów z elektryką pokładową samochodu,
- Pasek osprzętu z napinaczem Continental,
- Uzupełnienie płynu EOLYS do filtra cząstek stałych FAP (przy przebiegu ~180kkm - wystarczy na następne 180kkm),
- Wymiana łączników stabilizatora,
- Naprawa spryskiwaczy – wymiana plastikowych wężyków na gumowe. Fabryczne plastikowe potrafią pękać na mrozie,
- Wymiana klocków i tarcz hamulcowych z tyłu,
- Wymiana kompletnego rozrządu z pompą wody i płynem chłodniczym,
- Regeneracja filtra FAP (udokumentowana z gwarancją),
- Wymiana klocków i tarcz hamulcowych z przodu;
Do tego oczywiście wszelkie sprawy bieżące jak wymiany piór wycieraczek, drobne sprawy eksploatacyjne.
Na aucie nigdy nie oszczędzałem, tankowałem zawsze najlepsze paliwo, a każdą sytuację, która sugerowałaby nieprawidłową pracę auta od razu zgłaszałem i konsultowałem ze swoim mechanikiem.
Ze spraw dodatkowych w aucie wykonałem chiptuning (mam wykres z hamowni, ale bez daty, jeżeli dobrze pamiętam to było pół roku od zakupu – w 2023r.). Auto zdecydowanie zyskało na elastyczności, która już fabrycznie była całkiem fajna. Spalanie jest wciąż na niskim poziomie, a nawet spadło w zależności od scenariusza. Na pewno docenią to osoby, które podróżują w więcej osób czy z większym obciążeniem. Spory zapas momentu obrotowego sprawia, że w takich warunkach również auto żwawo się zbiera. Na programie zrobiłem minimum 60kkm i zero problemów. Gdybym wiedział zdecydowałbym się na niego od razu po zakupie i to samo polecam innym niezdecydowanym.
Do auta dorzucam 2 komplety kół:
- Letnie alufelgi 18” z oponami Michelin Pilot Sport 4 kupione w ubr. (rocznik 2024r.)
- Zimowe alufelgi 18” z oponami Goodride na przód (rocznik 2022) i Imperial na tył (rocznik 2017).
Opony zimowe były wymieniane na jednej osi ze względu na przebicie opony lewej przód w 2023r.
Z autem nie mam żadnych problemów, a jedynym powodem sprzedaży jest zmiana sytuacji zawodowej i związana z tym korzystniejsza forma posiadania pojazdu jaką jest leasing. Polecam ten samochód osobom, które szukają sprawdzonego, na bieżąco serwisowanego, doinwestowanego egzemplarza. Zgadzam się na sprawdzenie auta na stacji diagnostycznej na koszt kupującego.
Kończąc tą przydługą wypowiedź zapraszam do kontaktu, bo o swoich samochodach mogę gadać i gadać, a także polecam spróbowania francuskiej motoryzacji, do której sam nie byłem przekonany, ale kupiłem auto sercem po jeździe testowej i zrobiłbym to jeszcze raz ze względu na to, że z autem miałem i wciąż mam mniej problemów niż z moimi poprzednimi niemieckimi modelami.