Daytona - ta nazwa wywołuje dreszcze u miłośników MOPARów, bo oznacza podkręcone wersje Dodge'ów Chargerów.
Na przełomie lat 60 i 70. XX wieku nazwą Daytona (zaczerpniętą od toru wyścigowego na Florydzie) oznaczano limitowane wersje Chargerów z silnikami 426 (7.0l V8 Hemi) oraz 440 (7.2l V8 Magnum) Super opływowe i mocne auta miały wygrywać w seriach USAC i ARCA, a przede wszystkim - NASCAR I tak się stało.
Charger Daytona zachwycał wyglądem i aerodynamiką - m.in. charakterystyczny szpiczasty przód oraz ogromne, bo wysokie na 58 cm skrzydło w tylnej części nadwozia - a także osiągami. W marcu 1970 roku, na torze Talladega, Buddy Baker jako pierwszy kierowca w historii NASCAR osiągnął prędkość 200 mp/h (322 km/h).
Nie obyło się bez kontrowersji, bo konkurencja oprotestowała nowatorskie auto a nawet zbojkotowała wyścig z jego udziałem.
Ówczesny Charger Daytona był mocno limitowaną konstrukcją, bo powstały zaledwie 503 sztuki tego samochodu (z czego tylko 70 otrzymało silnik Hemi). Wartość kolekcjonerska tych aut jest dziś ogromna, a ceny tych aut idą w setki tysięcy a nawet miliony dolarów.
Dziś Daytona to ogólnodostępny pakiet modyfikacji stylistyczno-mechanicznych, który można zamówić w salonie konfigurując swojego Chargera V8 (5.7l oraz 6.4l Hemi). Powrócił on do oferty Dodge'a w 2006 roku wraz z premierą pierwszej generacji Chargera w nadwoziu sedan (wcześniej Charger był dwudrzwiowym coupe).
Daytona Edition Group obejmuje m.in. grzane i wentylowane fotele, grzaną kierownicę, podgrzewane lusterka z BLIS, skórzane obszycie deski rozdzielczej i boczków, karbonowe dodatki wnętrza, podświetlenie LED kabiny. Są też unikalne oznaczenia Daytona na liczniku, fotelach, masce, dachu i klapie bagażnika.
Dodatki mechaniczne Chargera Daytona obejmują dolot zimnego powietrza MOPAR - w przypadku silnika 5.7l V8 Hemi, podnosi on moc do 399 KM / 556 Nm - a także zawieszenie oraz spojler Performance. Jest też tryb sportowy w komputerze pokładowym. Modyfikacje nie są więc tak duże jak w latach 70', ale wciąż bardzo pożądane przez klientów. Chargery Daytona sprzedają się zawsze drożej od wersji podstawowych.