Dodge Grand Caravan z 2006 roku, czyli model bliźniaczy do Chrysler Grand Voyager. Grand Caravan był dostępny tylko w stanach zjednoczonych z najlepszym i największym silnikiem V6 3.8l EGH. Jest to identyczna konstrukcja silnika co 3.3, lecz różni się pojemnością i mocą. Silnik o mocy 218 koni radzi sobie z samochodem bez problemu, a spalanie dzięki instalacji gazowej LPG wynosi około 40-50zł na 100km. Silnik ten jest niesamowicie bezawaryjną i prostą konstrukcją dzięki rozrządowi SOHC (OHC), czyli zastosowaniu tylko jednego wałka rozrządu. Na chwilę obecną ma przejechane 156tyś mil i cały czas rośnie.
Technicznie auto jest w bardzo dobrym stanie, wszystko działa tak jak powinno, a wszelkie naprawy czy też serwisy były robione „na czas”.
Ostatni większy serwis Dodge miał w czerwcu, przed wyjazdem nim na wakacje. Została wtedy sprawdzona, naprawiona i wymieniona klimatyzacja (trzy skraplacze, chłodnica, zaworki, gumy itp). Oprócz tego zostały wymienione wszystkie wadliwe i nawet lekko zużyte elementy zawieszenia takie jak sworznie, łączniki czy też tuleje. Dodatkowo mechanik polecił mi wymianę chłodnicy wody, ponieważ było mu to „na rękę” podczas wymiany chłodnicy klimatyzacji, a wtedy była większa pewność za auto podczas podróży na wakacje. Jednoczenie zostały wymienione wszystkie filtry z olejami i na sam koniec pojechałem jeszcze na rutynowy serwis gazu. Parę dni temu przed wystawieniem ogłoszenia okazało się, że zużyły się jeszcze poduszki amortyzatora, których diagnosta wcześniej nie zweryfikował, lecz to też zostało wymienione na nowe.
Auto na chwilę obecną jest w pełni sprawne i gotowe do jazdy. Technicznie nie ma mu co zarzucić. Blacharsko i lakierniczo jest dobrze, lecz znajdą się miejsca gdzie widać, że auto jest pełnoletnie (delikatne purchelki np. na błotniku). Nie przeszkadzają one w niczym, a samochód przechodzi przeglądy bez problemu.
Grand Caravan jest bardzo dobrze wyposażony, ponieważ posiada 7 miejsc, elektrycznie przesuwane drzwi, tempomat, czujniki parkowania, kamerę cofania (lecz nie jest podpięta), klimatyzację 3 strefową, bardzo dobre nagłośnienie, relingi czy też alufelgi.
Skrzynia biegów działa bez zarzutu. Jedynie czego nie zrobiłem, a popsuło się podczas wyjazdu to manetka kierunkowskazów, ponieważ nie chce sama odskoczyć i wyłączyć kierunkowskazu (trzeba samemu wyłączyć kierunkowskaz).
Samochód posiada wszystkie niezbędne opłaty. W razie pytań proszę o kontakt telefoniczny i zapraszam na jazdę próbną.