Cena 52 000
Na sprzedaż jest mocno doinwestowany samochód - Fiat 500x z 2015 r. (pierwsza rejestracja w styczniu 2016 r.) z najlepszym silnikiem 1.4 MA. Jestem drugim właścicielem tego pojazdu, który zakupiłem w 2018 r. przy przebiegu około 12-14 tysięcy km. Obecnie samochód ma przebieg 101 tysięcy km i ciągle delikatnie rośnie. Ostatni przegląd w ASO został wykonany w 2018r. Samochód nadal jeździ na oleju Selenia Digitek Pure Energy 0w30, który był lub jest zmieniany co 10-12 tysięcy km wraz z filtrem oleju marki UFI. Co drugą wymianę oleju był czyszczony lub wymieniany filtr modułu MA. Ostatni raz płyn hamulcowy wymieniany był w sierpniu 2022 r., a w styczniu 2024 r. został wymieniony kompletny układ rozrządu wraz z pompą wody oraz świece zapłonowe NGK IKR9J8. W 2023 wymieniona została poduszka silnika od strony rozrządu, która była wadliwa i została poprawiona przez Fiat’a. W maju 2024 r. wymieniona została również poduszka silnika (popularny lizak w tym silniku). Ostatnie serwis klimatyzacji odbył się na koniec 2021 r. W pojeździe dwukrotnie wymieniany był również olej w skrzyni biegów (po jeżdżeniu skrzynią M32 w Fiat Bravo II, przekonaliśmy się, że również olej w skrzyni wymaga wymiany ). To tyle jeśli chodzi o rzeczy eksploatacyjne.
W roku 2021, przy przebiegu 71 tysięcy km, ze względu na kolejną wadę fabryczną tego pojazdu, czyli nieszczelny zawór waste gate, została wymieniona turbina, delikatnie zwiększając jej rozmiar z modelu Garrett GT12 na GT14. Te turbiny pasują plug&play. W tym momencie samochód zyskał moc 200+ KM oraz moment obrotowy 300+ Nm, co znacząco poprawiło dynamikę pojazdu.
Poza wymienionymi wyżej problemami, które są bolączką tego modelu, samochód nigdy mnie nie zawiódł i zawsze dotarł do celu.
W 2020 roku został wymieniony komplet przednich hamulców z wersji 2.0 diesel (z 281 mm na 305 mm). Stare zaciski/jarzma są przechowywane w garażu.
W pojeździe zamontowany jest oryginalny katalizator natomiast tłumik od katalizatora do końca został wymieniony w okolicach 2020 r. na … hmmm sam nie wiem z jakiej wersji pochodzi ten tłumik ale odpowiada mi jego dźwięk. Oryginalny tłumik leży w garażu zakonserwowany więc możemy wybierać .
W pojeździe zamontowany jest również zmodyfikowany element łączący drążek zmiany biegów z skrzynią biegów pozwala on na wybór pomiędzy krótkim skokiem lewarka a przywróceniem do oryginału tzw. short shifter
Wiosną 2023 roku zamontowałem nową chłodnicę powietrza dolotowego renomowanej szwedzkiej marki "do88 performance", co wymagało również wymiany orurowania powietrza dolotowego (stara chłodnica również pozostawiona).
Również wiosną 2023 roku zostały wymienione kompletnie kolumny MacPhersona na żółte Bilstein B6 wraz z sprężynami Eibach Pro-Kit (wszystkie gumy, osłony, odbojniki, mocowania na amortyzatorach). Dodatkowo wymienione zostały łączniki stabilizatora oraz gumy na drążkach stabilizatora – przód i tył (osoby, które miały do czynienia z tym, docenią, ile zachodu to wymagało ).
Szaro/czarne felgi to oryginalne koła z wersji "s design" o rozmiarze 18", z homologowanymi oponami marki Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 z 2022 r. Drugi komplet kół to koła zimowe o rozmiarze 17", 215/55, z oponami Continental z roku 19/20. Niestety, aluminium polerowane uległo działaniu soli drogowej, dlatego felgi wymagają ewentualnego malowania.
W samochodzie zamontowany jest hak Steinhof z demontowana wertykalnie kulą oraz gniazdem 13 pin. Posiadam również oryginalne belki poprzeczne bagażnika dachowego, które nigdy nie były używane do przewozu towaru a służyły jedynie do zmiany stylistycznej.
Dodatkowo, samochód jest wyposażony w system nawigacji satelitarnej TOM TOM. Jego najważniejszą funkcją jest ostrzeganie o fotoradarach(w tle), nawet jeśli nawigacja nie jest używana. Ostatnia aktualizacja map miała miejsce w 2022 r.
Omawiany egzemplarz posiada również tzw. "mood selector", który został usunięty w późniejszym czasie. Przełącznik ten pozwala na wpływanie na charakterystykę pracy silnika, układu kierowniczego oraz systemów wspomagających kierowcę.
W samochodzie nigdy nie był używany system Start/Stop, istnieje możliwość jego wyłączenia na stałe za pomocą fizycznego przycisku.
Jeśli chodzi o wady, tylny zderzak z lewej strony ma zadrapania po uderzeniu w słup, które mają już kilka lat. Dodatkowo, na boku siedzenia kierowcy jest pęknięte poszycie.
Jeśli jesteś zainteresowany tym wyjątkowym Fiatem 500x, serdecznie zapraszam do kontaktu i umówienia się na jazdę próbną.
Ogłoszenie ma wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego. Zastrzegam sobie prawo do zmiany ceny, treści ogłoszenia oraz jego wcześniejszego zakończenia.