Fiat Bravo 1.6 120 KM z 2011r. Samochód w moich rękach od 2017r. Wcześniej odkupiony od kolegi, który od nowości użytkował go jako służbowy, a później wykupił z firmy na użytek prywatny. Aktualny przebieg 284 000 km. Fiat jest bezwypadkowy.
Olej wymieniany co ok 12 000km lub co rok. Od początku fiatowska Selenia 5w30 WR Pure Energy. Od wymiany do wymiany nie trzeba nic dolewać. DPF sprawny i wypala się co ok 550km (sprawdzałem wielokrotnie w MES po podłączeniu do OBD)
Z silnikiem nigdy nie było problemów, z turbiną również. Nigdy nie był wkręcany na wysokie obroty przed osiągnięciem temperatury roboczej. Po dłuższej trasie zawsze ostatnie kilometry pokonywane w taki sposób, żeby turbina zdążyła się "schłodzić".
1.6 i 120KM to fajne połączenie osiągów i ekonomicznej jazdy. Średnie spalanie w trasie przy prędkości 130/140km/h to 6.5l. Jadąc 90km/h można zejść spokojnie do ok 4,2l/100km.
Klimatyzacja jest sprawna. Serwisowana co rok, na wiosnę.
Z najważniejszych napraw w ostatnich latach:
- wymiana klocków hamulcowych z tyłu oraz wahacza PP - 279 tys. km w 7.2024r
- wymiana EGR - 263 tys. km w 5.2023r
- wymiana sprzęgła z kołem dwumasowym 262 tys. km w 3.2023r
- wymiana sprężarki klimatyzacji, rolek i paska wielorowkowego 256 tys. km w 10.2022r
- wymiana amortyzatorów i sprężyn z przodu 255 tys. km 9.2022r.
- wymiana aktywatorów w klimatyzacji automatycznej (częsta przypadłość) - 245 tys. km w 1.2022r.
Blacharsko miał trochę obszurek parkingowych, stąd prawa strona jest amatorsko pomalowana (zdjęcie).
Jest też na nim trochę rys.
Progi wymagają naprawy, szczególnie prawy. Drobna korozja jest również na wewnętrznej stronie klapy bagażnika.
W trakcie jazdy słychać stuk (brzmi jak lewy tył/przód).
OC ważne do 6.2025r
Badanie ważne do 12.2025r
Do samochodu dodaję komplet opon letnich (2020r)