Sprzedam Fiata Doblo Maxi 2014 rok, wersja towarowa N1, 5 osobowa, 1.4 tjet, LPG, bezwypadkowy, bardzo dobry stan, mini kamper, 145 000 km przebiegu, polski salon, raport Cebia do wglądu.
CEBIA:
https://en.cebia.com/payed/detail/kV7nK64VAHBqoBZKpM47BKar_LBafHaxfB6B0KfcsJRassB3Bo9aF_krV
OPIS AUTA:
- data pierwszej rejestracji 28/3/2014 - auto pochodzi z polskiego salonu (Resma Olsztyn, gdzie do 12/2015 było autem demo; potem wzięte w leasing przez drugiego właściciela - mam do niego kontakt; ja kupiłem auto 01/2020; od 01/2023 jeździ na czeskich tablicach rejestracyjnych, ponieważ mieszkam w Pradze w Czechach i potrzebowałem je przerejestrować)
- przebieg na dziś około 145 000 i pomału rośnie
- VIN: ZFA26300006147591;
- aktualny numer rejestracyjny czeski: 9AP0548
- ostatni numer rejestracyjny w Polsce: KR7NC24, wcześniej NO4415K
- jestem trzecim właścicielem auta (wcześniej RESMA dealer - auto demo, potem Agencja Ochrony Garda w Olszytnie)
- auto kupiłem w komisie aut poleasingowych w Warszawie (Jgm Centrum Motoryzacji Marek Duszyński) 01/2020 - poprzedni właściciel (mam na niego kontakt) oddał auto w rozliczeniu do Resmy; potem auto trafiło do komisu w Warszawie
- przed kupnem było sprawdzone przez Jacka Balkana; długo szukałem takiej wersji (maxi, tjet, skrzydłowe drzwi), ponieważ potrzebowałem auta, w którym mógłbym spać (mikro kamper) - aut w takiej konfiguracji jest bardzo mało
- auto ma specjalnie zrobioną przez znajomego stolarza "wkładkę do bagażnika" - po rozłożeniu jest z niej łóżko 120x200cm - patrz zdjęcia
- auto jest bezwypadkowe i bezszkodowe; cały lakier jest oryginalny, wszystkie szyby są oryginalne, poza jedną w piątych drzwiach (w lecie 2024 rozbiłem ją o konar drzewa cofając autem) - mam fakturę za naprawę (naprawa poszła z ubezpieczenia szyb)
- silnik to benzyna 1.4 tjet 120 koni + LPG Stag; gaz zakładany w Krakowie u Pana piotra Ficka w 2020 roku przy przebiegu 48 000 km
- pełna historia serwisowa samochodu; mam wszystkie faktury i książkę serwisową
- auto ma aktualne badania techniczne (czeskie) ważne do 01/2027
- do auta dołączam raport Cebia - wiesz co kupujesz
- spalanie 9-12 litrów LPG; butla 64 litry LPG, homologacja do 11/2029
- brak korozji - patrz zdjęcia z podnośnika
WYPOSAŻENIE AUTA:
- auto rocznik 2014, wersja przed liftem, spełnia EURO 5, długa H1L2 + podwyższona ładowność na 800 kg (maxi, czyli twardsze tylne zawieszenie + większe hamulce), tylne drzwi skrzydłowe; klimatronik, tempomat, skórzana kierownica multimedialna, duże radio + akcesoryjny uchwyt do nawigacji; 2 komplety prawie nowych opon na stalowych felgach, z indeksem C (zimowe Fulda kupione jesienią 2023 roku, letnie Fulda kupione wiosną 2024); 4 szyby elektryczne; hak (oczywiście wpisany w dowód), przyciemniane szyby (oblepione po kupnie), czujniki parkowania tył (dokładane po kupnie), ładowność 800 kg, wkładka do bagażnika umożliwiająca spanie, wzmocnione przednie hamulce + tylne zawieszenie (wersja maxi)
HISTORIA SERWISOWA:
- olej, filtry zmieniane zawsze co max 15k km; świece co 30k km
- duży serwis 01/2025: rozrząd + pompa wody, olej (też w skrzyni), płyn chłodniczy, wszystkie filtry (też LPG), tylni tłumik nowy, przełącznik otwierania szyb po stronie kierowcy
- 09/2024 - wymiana rozbitej tylnej szyby
- 11/2023 - standardowy serwis
- 3/2023 - standardowy serwis + wymiana wahacza, geometria, świece
- 8/2022 - wymiana amortyzatorów przód + łożyska amortyzatorów przód
- 7/2022 - standardowy serwis
- 10/2021 - standardowy serwis
- 10/2020 - standardowy serwis
- 1/2020 - wielki serwis po zakupie auta + montaż LPG
DO ZROBIENIA W NAJBLIŻSZYM CZASIE:
- dwumasa i sprzęgło jest oryginalne od nowości - działa bez problemu, ale jest to element, który za jakiś czas będzie pewnie wymagał wymiany; nie wiem za ile km, to zależy od stylu jazdy
- łożyska przednich kolumn macpersona będą wymagać wymiany; przy skręcaniu kół na podnośniku trochę czuć jak przeskakują (typowa bolączka tego modelu; raz już łożyska były wymieniane)
- tarcze hamulcowe i klocki będą wymagały wymiany za 10-30 000 km, razem z płynem hamulcowym
- uchwyt jednej kratki nawiewu pod radiem jest ułamany (patrz foto)
- na nowej szybie tylnej z 2024 roku nie ma naklejonej folii przyciemniającej, nie chce mi się tego robić, nowy właściciel zrobi to sobie we własnym zakresie
PLUSY I MINUSY:
- auto ma trochę wgniotek parkingowych i kosmetyki - takie auto kupiłem, nic z tym nie robiłem
- na przedniej szybie, po stronie kierowcy jest odprysk o wielkości około 2mm2
- auto jest twarde, bo ma wzmocnione tylne zawieszenie - jadące na pusto auto nie jest zbyt komfortowe a tylne zawieszenie jest głośne
- czasem nie słychać dźwięku "tik-tak", po włączeniu kierunkowskazów
- przednie lampy są trochę zmatowiałe w górnej części, trzebaby je wypolerować
- tapicerka jest czysta, ale wymagałaby prania
- przedni zderzak był raz ściągany, bo wjeżdzając u teściów przez bramkę delikatni min puknąłem i złamałem uchyty lamp - wszystko zostało naprawione a lampy są oczywiście oryginalne
PLUSY:
- wszystko pozostałe :) uczciwy samochód z najlepszym silnikiem, tani w eksploatacji, ogromna przestrzeń ładunkowa, możliwość spania (mini kamper)
- takich aut już nie robią... to auto będzie z powodzeniem służyć kolejnych 20 lat, jeżeli nowy właściciel będzie o nie dbał
POWÓD SPRZEDAŻY:
- zakup nowego fiata Tipo (na zdjęciu), w dieslu, taki potrzebujemy na trasy Praga - Ostrawa - Kraków
Auto jest do obejrzenia w Pradze, w Czechach; ewentualnie w okolicach Ostrawy, po wcześniejszym umówieniu się, lub w Krakowie / Katowicach.
Auto można sprawdzić w dowolnym serwisie i na dowolnej stacji diagnostycznej, zapraszam z miernikiem lakieru i z komputerem.
POWTÓRNA REJESTRACJA W POLSCE:
- w wydziale komunikacji w Krakowie, dowiedziałem się, że dany wydział komunikacji może zaakceptować badania techniczne z Czech = nie trzeba robić przeglądu zerowego przed rejestracją w PL
- umowę kupna sprzedaży w dwóch językach: czeskim i polskim, co pomoże w rejestracji w PL
- nie wystawiam faktur VAT
W razie jakichkolwiek pytań jestem do dyspozycji.