Fiat Tipo, 1,4 T-jet (120 KM), roczniki 2020, kombi, wersja wyposażenie Lounge
Samochód kupiliśmy z żoną w polskim salonie Fiata, przez okres gwarancji serwisowany w ASO, później w zaprzyjaźnionych warsztatach specjalizujących się we włoskiej motoryzacji (np. toruński Ital Performance, Smoliński w Krobi).
Wyposażenie dodatkowe (poza samym samochodem znaczy się):
- Wersja z bardzo fajnym silnikiem 1.4 t-jet (4 cylindry, pośredni wtrysk, pasek rozrządu).
- System multimedialny, dotykowy ekran 7 calowy (Android Auto i Car Play), bluetooth.
- Czujniki cofania.
- Wysoka wersja wykończenia wnętrza (tapicerka, obszycie kierownicy, podłokietnik, regulowane elektrycznie podparcie odcinka lędźwiowego).
- Światła do jazdy dziennej LED, czujniki deszczu, automatyczna zmiana świateł do jazdy dziennej.
- kolor szary, metaliczny
- Relingi dachowe
- Podgrzewane lusterka boczne
- Tempomat
- Felgi aluminiowe, 16 cali.
- Zamontowany jest wypinany ręcznie hak (z homologacją i rejestracją oczywiście). Hak montowaliśmy w zeszłym roku.
- W samochodzie zamontowane zupełnie nowe opony letnie Nexen n’blue s (prawdę mówiąc nie planowaliśmy sprzedać samochodu).
- Przyciemniane szyby z tyłu.
- Wymienione głośniki z przodu na JBL Stage 2.
Serwisowanie: Samochód regularnie serwisowany i naprawiany (np. wymiany oleju i filtrów co 10.000, śruba spływu od turbiny co 40), wszystkie płyny i filtry, świece na bieżąco i zgodnie z rozkładem jazdy). Olej w skrzyni biegów.
Wymieniony rozrząd (kompletny, z pompą wody, i napinaczami) – przy 81.000
Wymienione sprzęgło + dwumas – przy 88500
Wymieniane tarcze i klocki (tył przy 40.000, przód przy 53.000).
- Samochód miał parkingowe obcierki (usunięte w ramach ACC – na oryginałach, był obtarty błotnik, drzwi lewe z tyłu, drzwi prawe z tyłu z progiem). Robione w ASO albo toruńskim BTI (są w historii ACC ubezpieczenia samochodu). To nie było nic wielkiego…. ale jednak trzeba było zrobić. Mamy zdjęcia z otarć.
- Potrafi się przyciąć (przynajmniej z moim telefonem) system Android Auto, dzieje się to rzadko, głównie jak się bawię systemem, w praktyce odwieszenie chwilę trwa, nic poważnego, ale potrafi zirytować.
Podsumowując, kupujecie Państwo samochód od osoby, prywatnej, jeżdżony jako samochód rodzinny, bardzo fajną wersję wyposażenia i świetny silnik. Samochód ma sporo plusów (koszty utrzymania, silnik, wersja wyposażenia, zrobiliśmy w nim kosztowne czynności takie jak np. wymiana rozrządu, to był samochód rodzinny (i to mojej) więc starałem się dbać o mechanikę).
Prowadzę (ale w excelu) historię samochodu (naprawy, serwis, obtarcia).