Sprzedaję Ford Focus / C-Max 2010 – Diesel, 1.6 TDCi, 109 KM – do remontu
Przebieg blisko 290 000 km, miejsce odbioru - Limanowa
Samochód jest uszkodzony i wymaga naprawy, głównie wymiany uszczelki pod głowicą. Samochód normalnie eksploatowany do października, z powodu awarii i obecnego stanu technicznego postanowiłem go sprzedać. Samochód sprzedaję jako uszkodzony, w stanie "jak jest", bez gwarancji, na podstawie umowy kupna-sprzedaży (osoba prywatna). Obecnie pojazd odpala, silnik pracuje podczas testów, z wydechu wydobywa się biały dym.
Film z pracy silnika w galerii.
Opis awarii
Podczas jazdy z wydechu zaczął wydobywać się biały dym. Samochód został przetransportowany na lawecie do mechanika, który zdiagnozował pęknięcie uszczelki pod głowicą.
Stan techniczny - uszkodzony
Silnik: Wymaga naprawy. Uszkodzenie uszczelki pod głowicą uniemożliwia bezpieczną jazdę i może prowadzić do poważniejszych uszkodzeń. Zalecam transport na lawecie lub holowanie. Brak możliwości jazdy próbnej, możliwe jedynie uruchomienie na postoju po wcześniejszym umówieniu (akumulator jest zdemontowany).
Samochód sprzedaję w stanie "jak jest", jako uszkodzony, bez gwarancji.
Sprzęgło: Do dnia awarii działało poprawnie, jednak jest głośne, co może wskazywać na konieczność wymiany w najbliższym czasie. Sprzęgło nie było jeszcze wymieniane.
Klimatyzacja: Działa nieregularnie – prawdopodobnie wymaga serwisu.
Tylna sprężyna: Pęknięta, powoduje obniżenie tyłu pojazdu (widoczne na zdjęciach) i wymaga naprawy.
Turbina: Do tej pory działała poprawnie. Widoczny niewielki wyciek oleju, podobno typowy dla tego modelu silnika, jednak przebieg sugeruje konieczność sprawdzenia i ewentualnej regeneracji turbiny.
Nadwozie: Widoczna korozja przy tylnych progach, widoczne wgniecenie drzwi przednich oraz niewielkie otarcia zderzaka, inne drobne uszkodzenia.
Felgi: Oryginalne aluminiowe
Dodatki: Aluminiowy bagażnik dachowy marki Norauto.
W ostatnich latach wymieniłem Przednie amortyzatory, tarcze hamulcowe z przodu, alternator, rozrusznik reg.,chłodnicę, akumulator VATRA (grudzień 2021, łożyska w trzech kołach (2022), rozrząd przy przebiegu 175 000 km
Z racji przebiegu, możliwe inne uszkodzenia, konieczność napraw, których tu nie wymieniłem, dlatego samochód sprzedaję jako uszkodzony, w stanie "jak jest", bez gwarancji, jednak postaram się odpowiedzieć na dodatkowe pytania. Samochód można obejrzeć w Limanowej po wcześniejszym umówieniu telefonicznym.
Ubezpieczenie i przegląd:
Aktualne ubezpieczenie do października 2025 (opłacone do kwietnia)
Przegląd techniczny ważny do czerwca 2025
Sprzedaję samochód jako uszkodzony, w stanie "jak jest", bez gwarancji, na podstawie umowy kupna-sprzedaży (osoba prywatna). Zapraszam do kontaktu!