[PL]
Na sprzedaż mam swój projekt, Ford Capri SI 1984 Custom. Oryginalnie ze szperą, silnik 2.8 na K-Jet (160 KM). Rzadko spotykana wersja. Oryginalny szyberdach. Dymione, brązowe oryginalne szyby- rzadkość. Ostatnie miesiące produkcji tego kultowego modelu.
Samochód jest w pełni odremontowany i zrobiony na Custom Car.
Postanowiłem sprzedać ten samochód, gdyż mam w głowie dwa inne projekty. Większą frajdę daje mi tworzenie czegoś, niż posiadanie gotowego pojazdu. Czas zamknąć ten projekt i rozpocząć nowy.
Poniżej znajduje się w miarę szczegółowy opis, jednak na pewno coś mogło mi umknąć. Remont trwał ponad trzy lata, koncepcja zmieniała się kilka razy. W razie dodatkowych pytań prosze o kontakt telefoniczny (PL/EN). Samochód do obejrzenia we Wrocławiu w Polsce.
NOWE:
Wszystkie przewody hamulcowe, linki i inne elementy nowe lub regenerowane. Zawieszenie- elementy gumowe zastąpione poliuretanowymi, przednie MC Persony sportowe, wahacze regulowane. Rozpórka w komorze silnika. Nowe poduszki silnika (poliuretanowe) oraz podpora wału (gumowa). Nowe węże chłodzenia silnika (niebieskie silikonowe, tuningowe) oraz wentylator elektryczny zamiast wisco. Nowa chłodnica aluminiowa. Nowe uszczelki szyb, drzwi, klapy, szyberdachu – ciężkie do zdobycia! Większość zakupiona w UK. Nowa pompa paliwa (wysokociśnieniowa, oryginalna). Wycieraczki szyb Bosch.
ZREGENEROWANE:
Skrzynia biegów (oryginalna N9 – najlepsza w tym modelu). Wszystkie łożyska NOWE, w miarę możliwości oryginalne lub jakościowo dobre zamienniki. Zamontowany ShortShift oraz skrócony drążek zmiany biegów.
Tylny most (oryginalne przekładnie). Wszystkie łożyska NOWE, w miarę możliwości oryginalne lub jakościowo dobre zamienniki. Ustawione odpowiednie dystanse między łożyskami- jest to bardzo ważne!
NIEWIDOCZNE MODYFIKACJE:
KLIMATYZACJA. Nowy uniwersalny parownik i nagrzewnica w jednym (zamiast schowka, oryginalna nagrzewnica zdemontowana). Układ klimatyzacji zamontowany w profesjonalnym serwisie. Chłodnice Ford Scorpio, sprężarka Nissan xTrail.
Elektryczne szyby – mechanizm z Ford Scorpio, silne oryginalne silniczki.
Centralny zamek na pilota, jeden kluczyk do drzwi i stacyjki (oryginalnie były osobne kluczyki).
Lampy przednie – BMW e34 Engel Eyes, dymione. Dopasowywane wraz z kloszem na lampy. Żarówki Philips WhiteVision.
Tylne lampy – metalizowane (świecą mocniej).
Dołożone przednie nadkola plastikowe (dopasowane z Ford Sierra) aby nie zabrudzić błotników i zapobiec korozji.
Kierunkowskazy zamontowane w światłach przeciwmgielnych.
Wszystkie NOWE elementy elektryczne robione na przekaźnikach wraz z bezpiecznikami. Wszystko jest bezpieczne. Zamontowane odcięcie akumulatora na dłuższy postój.
Alufelgi RONAL 15’’ (oryginalnie były 13’’), pomalowane na kolor antracytowy. Nowe opony letnie.
Rury wydechowe owinięte szklanym bandażem izolacyjnym (odcinek do skrzyni biegów) aby obniżyć temperaturę w komorze silnika.
REMONT:
Karoseria:
Wypiaskowana, naprawione wszystkie ubytki. Zabezpieczona podkładem epoksydowym i pomalowana w profesjonalnej lakierni w kolor Ultimate Green (Ford Focus RS 2004-2008) oraz dodatki w kolorze antracytowym. Wszystkie profile zabezpieczone Spojler w laminacie, zderzaki z laminatu ‘na wzór’ zderzaków z MK II, lusterka Engelmann (z epoki), dorobione wycięcia na rury wydechowe (chromowane końcówki tłumików) oraz inny hak do holowania tył, halogeny z przodu. Oryginalna antena zastąpiona inną na dachu. Grill z wersji MK II.
Wnętrze:
Cała tapicerka odnowiona w szaro- czarną skórę (siedzenia skóra, reszta eko-skóra), kremowa podsufitka i słupki. Nowy system nagłośnienia wraz z nawigacją dotykową na systemie Android (można używać dowolnej mapy po połączeniu z Wi-Fi z telefonu), zestaw głośnomówiący. Konsola deska rozdzielcza z tunelem zostały zregenerowane w profesjonalnej firmie.
Zmiany:
Odpalanie na przycisk START – kluczyk tylko do zapłonu. Oryginalne przełączniki zastąpione aluminiowymi (zakupione w UK), podświetlenie na czerwono, zegary także świecą na czerwono, białe tarcze (winylowe, nie wyblakną- także zakupione w UK). Oryginalna popielniczka zastąpiona dokładką. Wysuwane dwa uchwyty na kubki z VW Lupo. Suwak sterowania nawiewami przeniesiony w światło popielniczki (nie zmieścił się wraz z nawigacją). Okładzina PVC – szczotkowane aluminium, srebrne obręcze zegarów, zmienione kontrolki. Nowa kierownica tuningowa, gałka zmiany biegów chromowana, przyciski sterowania szybami – uniwersalne.
POZOSTAŁO DO ZROBIENIA:
Mechanicznie:
W gruncie rzeczy nic. Samochód jest sprawny. Mechanicznie nie ma żadnych ukrytych wad. Jeżeli coś było nie tak (głośny most, czy skrzynia) naprawiałem to na możliwie najlepszych częściach. Należy jednak pamiętać, że jest to samochód z 1984 roku. Zawsze znajdzie się coś do poprawiania, przerobienia.
Zapraszam do kontaktu i zobaczenia auta na żywo. Warto!