Dzień dobry!
Mam do sprzedania Forda Explorera drugiej generacji, z silnikiem V6 4.0 SOHC - auto, które od czterech lat dostarczyło mi mnóstwo radości i niesamowitych wspomnień. Bez zarzutów zjeździło Chorwację, Rumunię i Włochy. Stanowiło wóz wypadowy, samochód do spraw codziennych, a czasem nawet tymczasowy dom (po złożeniu tylniej kanapy idealnie mieści się materac dwuosobowy, a webasto gwarantuje ciepło nawet w chłodne wieczory).
Przebiegowo Exa mam od ok. 90 000 km. Odkupiłem go od polskiego właściciela z Wołomina który auto miał relatywnie krótko. Wcześniejszym właścicielem był Niemiec. Aktualnie na liczniku 287 000 km przejechanych, jednak ciągle go używam i póki nie zostanie sprzedany, nie przestanę.
Samochód posiada sprawny napęd na 4 koła. Standardowo jeździ na automatyce. W ciężkim terenie można przełączyć na funkcję LOW, która blokuje dyferencjał. Aktualnie zamontowane są całoroczne opony A/T neolina, które zostały zakupione zaledwie parę miesięcy temu.
Gdy sprowadzałem go do Wrocławia, założeniem było stworzyć samochód niezawodny mechanicznie, na długie trasy wakacyjne, a jednocześnie pojemne auto na codzień, w którym mógłbym wozić sprzęt sportowy oraz obrazy dużego formatu, a więc zanim zacząłem go eksploatować, Ex przeszedł generalny remont - ostatecznie jest to auto z '97. Nie używałem go do ciężkiej jazdy offroadowej, jedynie długich tras, bądź dróg polnych przy okazji biwaków. Jednak myślę, że w obecnym stanie spokojnie podoła i offroadowym wyzwaniom.
Muszę przyznać, że auto sprzedaję z ogromnym żalem i rozgoryczeniem. Każdy przejechany kilometr to niesamowita przyjemność. Planowałem skończyć remont blacharski i cieszyć się nim jeszcze długie lata. Niestety los wepchnął mnie w kosztowną operację łokcia, a że jestem sportowcem, to zdrowie przeszło na pierwszy plan i ewentualny zarobek z auta zamienię na coś dużo skromniejszego plus zabieg w klinice.
A teraz do rzeczy:
***KWESTIE MECHANICZNE
-Odrestaurowana i uszczelniona skrzynia biegów zestawem TransGo oraz nowym konwerterem
-Nowa przekładnia kierownicza
-Nowe drążki stabilizatora
-Nowe łożyska (wszystkie 4 koła)
-Wymieniany (na używany, ale w dobrym stanie) tylni most - nie stuka, nie hałasuje, nie ma wycieków
-Świeży olej w moście
-Uszczelniony filtr oleju skrzyni biegów
-Nowe świece niklowe, zalecane do tego modelu samochodu
-Nowe przewody napięcia
-Nowy napinacz paska klinowego
-Nowy pasek klinowy
-Na bieżąco wymieniany olej silnikowy (MOTUL dedykowany)
-Świeży olej skrzyni biegów (czysty, czerwony, brak niepokojących oznak zużycia skrzyni) MERCON V
-Nowy rozrząd, wymieniony na zestaw pozbawiony wad fabrycznych (oryginalnie uślizgi w tego typu silniku miały tendencje do pękania. Ale nie u mnie! ;D)
-Nowe amortyzatory hydrauliczne tylnie
-Świeże podświetlenie deski rozdzielczej
-Serwisowany nawiew, świeżo nabita klimatyzacja
-Uszczelniona rura wydechu, nowy tłumik
-Świeże opony całoroczne NEOLIN A/T z głebokim bieżnikiem (koło zapasowe w bagażniku)
-Nowy akumulator
-Nowe przewody wspomagania kierownicy
-Sprawny tempomat
-Żadnych problemów z jazdą na benzynie oraz na gazie. Żadnych problemów z zapłonem.
***MODYFIKACJE
-Auto jest delikatnie podniesione, a z tyłu prócz amortyzatorów hydraulicznych ma zamontowane sprężyny (oryginalne amortyzatory regulowane - nivomat - miały tendencje do usterek, więc bez żalu wymieniłem je na klasyczną amortyzację)
-Dystanse w kołach
-Unikatowy kolor lakieru
-Ogrzewanie postojowe WEBASTO
-Regularnie kalibrowana instalacja gazowa STAG z wtryskami VALTEK
***INTERIOR:
-Skórzane, elektryczne fotele
-Elektryczne szyby
-Przyciemniane tylnie szyby i szyba w klapie bagażnika
-Otwierana tylnia szyba bagażnika (bez otwierania całej klapy)
-Pełne podświetlenie deski rozdzielczej
-Radio z usb i bluetooth, z wyjmowanym panelem
-Żadnych niepożądanych żółtych diodek w stylu check engine bądź słynne migające "D" ;)
***BLACHARKA / LAKIER - to miejsce, do którego nie udało mi się dojść z remontem, więc jest parę mankamentów, o których z góry uczciwie informuję:
-Samochód posiada unikatowy złoty / pomarańczowy lakier (jak na zdjęciach), zaznaczam jednak, że w średnim stanie. Zdarzają się ryski i wady wizualne.
-Zdrowa rama
-Bardzo mocno zeżarte progi !!! Choć nie są elementem nośnym auta, ani nie przeszkadzają w użytkowaniu, to trzeba wspawać nowe. Obecne są w złym stanie.
-Minimalne wgniotki na przedniej klapie po gradzie
-Odgięte stopnie / podnóżki
***SPALANIE:
-Jazda miejska 22l LPG/100km
-Autostrady / długie trasy 18l lpg/100KM
Auto jest w ciągłym użytkowaniu, więc proszę umawiać się telefonicznie na oglądanie, bym mógł opróżnić bagażnik oraz przygotować dokumentację. Najlepiej dzwonić między 8 a 17tą w tygodniu. W wieczory można do 22giej.
Jeśli bym nie odbierał, proszę o smsa z informacją. Oddzwonię. Chętnie odpowiem na pytania.
Samochód do wglądu we Wrocławiu., na dzielnicy Szczepin.
Mam nadzieję, że wóz przyniesie nowemu właścicielowi tyle samo frajdy co mi,
~Paweł