Mam do sprzedaży bardzo rzadką wersję Forda Explorera Timberline w idealnym stanie z bardzo małym przebiegiem. Samochód nie jest hybrydą, ale niestety nie można w tym serwisie wybrać innego rodzaju napędu niż hybryda.
Wersja Timberline jest fabryczną najbardziej uterenowioną wersją oferującą największy prześwit 8.7 cala. Samochód fabrycznie wychodzi na terenowych wielosezonowych oponach BRIDGESTONE DUELER A/T. Fabrycznie uterenowiona wersja Forda posiada zabezpieczone całe podwozie stalowymi płytami (tzw folding plates) aby nie uszkodzić niczego nawet w bardzo ciężkim terenie. Samochód posiada specjalne zawiesia przednie, terenowe i przy tym bardzo komfortowe zawieszenie. Napędza go niesamowity silnik 2.3 ECOBOOST o mocy 300 koni mechanicznych, który przy współpracy z 10-cio biegową skrzynią biegów, dyferencjałem o ograniczonym uślizgu z mechanizmem torsen i dodatkowymi trybami jazdy terenowej daje ogromną przyjemność z jazdy zarówno po asfalcie jak i po bezdrożach.
Silnik ECOBOOST jest niesamowity. Z jednej strony wg danych katalogowych ten potwór przyśpiesza do 60MPH (96km/h) w 6 sekund, a z drugiej wykazuje raczej skromny apetyt. Podczas mojego użytkowania spalanie średnie to 10,2-10,5 l/100km Pełna specyfikacja tej perełki https://www.ford.com/suvs/explorer/2024/models/explorer-timberline
Co do tego konkretnego egzemplarza. Sprowadziłem go osobiście w maju tego roku. Jak można zauważyć w zdjęciach i załączonym opisie aukcji ubezpieczeniowej, samochód nie posiadał żadnych uszkodzeń (normalne ślady użytkowania). Samochód został odprawiony z pełną akcyzą w oparciu o wycenę biegłego. Powodem trafienia na licytację było odzyskanie samochodu będącego w USA przedmiotem leasingu po kradzieży po tym jak ubezpieczalnia wypłaciła już odszkodowanie. Oczywiście pełna dokumentacja z aukcji, zdjęcia i dokumenty są do wglądu.
Po zakupie samochód przeszedł profesjonalną przeróbkę obejmującą dostosowanie do przepisów EU i PL. Samochód posiada zegary wyskalowane w km/h. Została wgrana mapa EU, język polski do nawigacji i menu komputera pokładowego. Radio zostało przestrojone na częstotliwości EU z RDS. Oświetlenie przeciwmgielne jest sterowane oryginalną instalacją elektryczną (oryginalny dwudzielny przełącznik świateł przeciwmgielnych tylnych, sterowanie przez BCM z kontrolkami na panelu liczników). System nawigacji i oprogramowania komputera pokładowego został zaktualizowany do najnowszej wersji SYNC 3.4, a upgrade firmware po wgraniu zarejestrowane na serwerze Forda.
Samochód po pełnym serwisie olejowym 1200km temu.
Samochód posiada 2 komplety kluczy, co pozwala m.in na używanie funkcji MyKey (zaprogramowanie limitów prędkości, głośności radia i wielu innych ograniczeń) przypisanych do drugiego klucza np dla dziecka. Otwieranie samochodu możliwe jest również poprzez zamek kodowy umieszczony w słupkach drzwi z możliwością programowania własnych kodów.
Oferowany egzemplarz jest najbogatszą wersją Timberline. Posiada system monitorowania martwego pola, kamery 360 z możliwością włączania podczas jazdy do przodu (bardzo przydatne w terenie), radar przedni, adaptacyjny tempomat i system wspomagający unikanie kolizji, panoramiczny dach z elektrycznie sterowaną roletą, przyciemniane szyby, czujnik deszczu, podgrzewane fotele, kierownicę i niesamowite nagłośnienie. Samochód posiada 3 rzędy siedzeń i ogromną wręcz przestrzeń w środku. Po złożeniu siedzenia tworzą idealnie płaską powierzchnię której rozmiar pozwala na to, aby dorosły mógł się tam swobodnie położyć jak na łóżku. 2 rząd siedzeń to dwa niezależne siedzenia kapitańskie, co czyni podróżowanie wyjątkowo komfortowym. Fabryczne światła LED, 3 strefowa klimatyzacja z osobnym układem nawiewu dla 3 rzędu siedzeń
Auto posiada fabryczny hak holowniczy (USA z konwerterem na EU) wbity do dowodu rejestracyjnego. Pierwsza rejestracja w kraju 31.08.2024. Z racji sprowadzenia auta z USA w danych "pierwsza rejestracja" widnieje data 01-01-2022 - jest to rok produkcji auta wg polskich przepisów. Rzeczywista data wg raportu carfax to 19.05.2022 - wpis o odbiorze auta leasingowanego