Ford Fiesta Mk7 2010 - Kompaktowy, zadbany, ekonomiczny diesel
Stan techniczny
Samochód w pełni sprawny, w ciągłym użytkowaniu. Gotowy do jazdy bez dodatkowych inwestycji.
Najważniejsze cechy:
Realny prawdziwy przebieg - samochód wg relacji 1 właścicielki w kraju (od 2014r) jeździł minimum 50-60km dziennie na długich trasach.
Oleje i filtry były zmieniane co 10-15 tys.
Ekonomiczny silnik: Diesel 1.4 Duratorq PSA, średnie spalanie 4.5L/100 km. To jedna z najtrwalszych konstrukcji na rynku.
Fabryczny brak DPF: Wersja bez filtra cząstek stałych – idealna do miasta.
Manualna skrzynia biegów: Prosta konstrukcja, brak kosztownej dwumasy.
Kompaktowe wymiary: Świetnie sprawdzi się w miejskim ruchu i przy parkowaniu w ciasnych miejscach.
Solidny stan techniczny:
wg mechaników (ostatnia wizyta w lipcu b.r. samochód w tym silnik w bardzo dobrej kondycji. Nie bierze oleju, nie ma wycieków płynu chłodniczego, nie dymi, odpala nawet w największe mrozy.
Wyposażenie:
Klimatyzacja manualna (odgrzybiona i nabita w lipcu 2024).
Elektryczne szyby przednie.
Elektrycznie regulowane lusterka.
Kierownica wielofunkcyjna.
Fabryczne radio.
Airbag.
Dodatkowe akcesoria:
Kamera cofania.
Wideorejestrator.
Transmiter Bluetooth.
Nowoczesne gniazdo USB oraz rozgałęźnik zapalniczki.
Historia napraw i serwisowania (poprzedni właściciel):
2022:
Wymiana wtryskiwaczy.
Regeneracja turbiny.
Wymiana klocków hamulcowych.
Wymiana rozrządu przy przebiegu 312 000 km (potwierdzone wlepką).
2023:
Wymiana akumulatora.
Naprawa przedniego zawieszenia (sworznie wahaczy).
Wymiana zaworu EGR.
Regularne wymiany oleju i filtrów, zgodnie z interwałami serwisowymi (zachowane zawieszki).
Mój wkład w samochód (wrzesień 2023 – październik 2024):
Wrzesień 2023:
Pranie tapicerki i założenie pokrowców z ekoskóry.
Regeneracja skórzanej powierzchni kierownicy.
Regeneracja reflektorów.
Wymiana bata anteny oraz wygłuszenia maski (koszt 200 zł).
Nowe kratki wentylacji (typowa usterka w Fordach, koszt 100 zł).
Profilaktyczne zabezpieczenie antykorozyjne progów i wewnętrznych części błotników
Lipiec 2024:
Wymiana wahaczy (lewy i prawy), drążków oraz gum stabilizatora.
Wymiana płynu chłodniczego, chłodnicy oraz chłodnicy klimatyzacji.
Nabicie i odgrzybienie klimatyzacji
(koszt 2550 zł, wykonane w renomowanym warsztacie Bartex, Opole).
Październik 2024:
Wymiana oleju (Ravenol FDS USVO 5W30), filtra oleju, filtra powietrza oraz filtra kabinowego (koszt 500 zł). Aprzy przebiegu 342000
Zakup kompletu kół zimowych 14" z nowymi oponami (rocznik 2022) – koszt 700 zł.
Nowe kołpaki – koszt 80 zł.
Wymiana gałki zmiany biegów i mieszka (koszt 50 zł).
Suma mojego wkładu: Około 4500 zł.
Stan wizualny:
Samochód posiada drobne rysy i obcierki parkingowe, które nie wpływają na komfort użytkowania.
Dwa komplety kół w cenie:
Oryginalne alufelgi Forda 15" z oponami letnimi (rocznik 2018, bieżnik 4-6 mm).
Koła zimowe 14" z nowymi oponami (rocznik 2022).
Zalety dla kupującego:
Ważne badanie techniczne i OC do września 2025 – bez dodatkowych wydatków.
Możliwość sprawdzenia auta w dowolnej stacji diagnostycznej lub u mechanika na koszt kupującego.
Szczera informacja o drobnych mankamentach:
Poduszka silnika: Do wymiany ( czasami odczuwalne wibracje karoserii na biegu jałowym) – nowa poduszka zakupiona (kosztowała 175zł) , koszt wymiany 150-200 zł.
Miałem wymieniać ale z uwagi na decyzję o sprzedaży pozostawiam to nowemu nabywcy.
Kontrolka Airbag: Wymaga skasowani błedu Forscanem koszt u elektryka 200-400 zł).
Pokrowce foteli: Widoczne zużycie pokrowca fotela kierowcy, opcjonalna wymiana na dedykowany (na allegro ok. 300 zł).
Dlaczego sprzedaję?
Auto sprzedaję z powodu zakupu większego samochodu od brata, który nagle zdecydował się na leasing nowego pojazdu.
Lokalizacja:
Opole, Centrum.