Mam do sprzedania Forda Focusa mk3 kombi z 2011 roku. Bardzo udana, praktyczna i ekonomiczna konstrukcja. Dobrze wyposażony, zadbany i na bieżąco serwisowany egzemplarz.
Samochód używany prywatnie - od 2011 do chwili obecnej przeze mnie, a wcześniej przez mojego tatę. Na codzień trzymany w parkingu podziemnym. Bezkolizyjny i bezwypadkowy. OC opłacone do marca 2026.
Ford jest dobrze wyposażony. Poza standardowymi elementami wyposażenia warto wymienić:
- podgrzewane przednie fotele (kierowca + pasażer) - rewelacja zimą, zwłaszcza gdy samochód jest parkowany na mrozie - zanim wnętrze się nagrzeje fotele są już przyjemnie ciepłe
- podgrzewana przednia szyba - również rewelacja, przednia szyba bardzo szybko odmarza i odparowuje
- klimatyzacja - działa, nabita i dobrze chłodzi, ozonowana w poprzednim sezonie
- przednie fotele z regulacją odcinka lędźwiowego (kierowca + pasażer)
- przednie światła przeciwmgielne - standardowe żarówki wymieniłem na LEDy Philipsa - super doświetlają pobocze
- skórzana kierownica z funkcją sterowania radiem i komputerem pokładowym
- regulacja intensywności podświetlenia deski rozdzielczej - przydatne zwłaszcza w długich trasach nocą
- kamera cofania Sony Fisheye 170 stopni uruchamiana automatycznie po wrzuceniu wstecznego
- naprawdę dobrze grający system audio - bardzo przyjemny głęboki bas i czyste wysokie tony
- 16" aluminiowe felgi po kompleksowej regeneracji
- opony letnie Uniroyal RainSport 5 Shark Skin z 2021 roku
- do samochodu dorzucam komplet kół zimowych (opony, stalowe obręcze, kołpaki) o wartości 1000 zł
- ABS, ESP, ASR
- zestaw głośnomówiący Nokia CK-100
- uchwyt na telefon w systemie Brodit ProClip - dzięki czemu można wygodnie mocować iPhona magnetycznie za pomocą MagSafe z jednoczesnym ładowaniem (końcówkę i ładowarkę MagSafe zabiorę, ponieważ jeszcze mi się przyda ale bazę systemu ProClip zostawiam jako element wyposażenia samochodu)
- system ISOFIX (dokupiłem dodatkowe plastikowe tuleje naprowadzające, żeby łatwiej montować bazę do fotelika samochodowego)
- system Start-Stop
- automatyczne światła mijania - same włączają się po zapłonie
- auto alarm - z możliwością wyłączenia monitorowania wnętrza w przypadku gdyby była np. konieczność zostawienia na chwilę psa
- do samochodu posiadam też kratkę oddzielającą bagażnik od przestrzeni pasażerskiej, kratka przydaje się na dłuższe wakacyjne wyjazdy gdy trzeba zapakować samochód "pod dach" - zwiększa bezpieczeństwo pasażerów zapewniając, że podczas hamowania bagaże nie polecą do przodu na głowy osób siedzących z tyłu. Na codzień można jeździć bez kratki (samochód jest zarejestrowany jako osobowy).
- koło zapasowe
Ford używany był prywatnie i na bieżąco serwisowany, z ważniejszych napraw warto wymienić:
- klocki hamulcowe 2020 r.
- rozrząd z pompą wody (2021 r., 2200 zł)
- kompleksowa regeneracja felg (2021 r., 1300 zł)
- tarcza sprzęgła, koło dwumasowe, wysprzęglik, docisk (2023 r., 4350 zł)
- wymiana chłodnicy wody, osłony wewn. przegubów, uszczelniacz półosi (2023 r., 1750 zł)
Na wszystkie wymienione naprawy mam zlecenia serwisowe i faktury. Plus mam faktury na sporo innych drobniejszych napraw (wymiany filtrów oleju, paliwa, kabinowego, ozonowania itd).
Poza dobrym wyposażeniem i bieżącym serwisowaniem warto zaznaczyć, że jest to naprawdę udana konstrukcja.
Samochód jest bardzo ekonomiczny, obecnie jeżdżąc głównie po mieście średnie spalanie wynosi 6,1 L/100km, w trasie udaje się zejść poniżej 6 L/100km - na jednym tankowaniu można przejechać prawie 1000 km.
Focus super się prowadzi, ma przyjemne średnio-twarde zawieszenie - nie buja się przy skrętach kierownicą, nie przechyla się na zakrętach, jednocześnie jest to nadal bardzo komfortowe zawieszenie i nie trzeba zwalniać do zera na progach.
Design kokpitu i deski rozdzielczej bardzo dobrze się broni, pomimo upływu lat nadal wygląda świeżo - sporo znajomych jest zaskoczonych gdy pytają i odpowiadam, że to samochód z 2011 roku, bo wygląda naprawdę nowocześnie.
Samochód jest bardzo praktyczny. Posiada bardzo duży bagażnik (476L), tylne siedzenia składane na płasko w stosunku 60/40, trzy gniazdka 12V (dwa z opóźnionym wyłącznikiem czasowym po wyjęciu kluczyka i jedno w bagażniku ze stałym zasilaniem), gniazdo USB w przednim schowku, podłokietnik z dodatkowym schowkiem z przodu, kieszenie w przednich fotelach, relingi z możliwością montażu boxa dachowego, samochód ma dużo różnych schowków do przechowywania m.in podwójny cup-holder, schowek na okulary przeciwsłoneczne w podsufitce i uchwyt na monety do wózków sklepowych.
Z minusów, których nie mogę pominąć, samochód ma niestety typowe marketowe obcierki: przedni zderzak z prawej strony, tylny z lewej strony, prawe tylne prawe nadkole (widoczne na zdjęciach), ponadto zaczyna w kilku miejscach wychodzić korozja (tylne prawe i lewe nadkole, też widać na zdjęciach). Tylny zderzak ma delikatne pęknięcie z lewej strony, przy czerwonym odblasku. Tylny emblemat z logo Forda się utlenił i kiepsko wygląda.
Jest to w moim odczuciu bardzo dobry i zadbany egzemplarz i jeszcze długo i dobrze posłuży :) Samochód sprzedaję ponieważ pojawiła się w rodzinie możliwość odkupienia nowszego samochodu.
Samochód można obejrzeć na Żoliborzu.
Krzysiek