Posiadam na sprzedaż Forda Focusa trzeciej generacji z wolnossącym silnikiem 1.6 i mocy 105KM.
Samochód pochodzi z Polskiego salonu, a ja sam jestem jego trzecim właścicielem. Auto jest ze mną niecałe 4 lata i przez ten czas zrobiłem nim około 30 tysięcy kilometrów (głównie do dojazdów). Obecny przebieg to około 155 500 kilometrów, ale samochód jest w ciągłym użytku dlatego w ogłoszeniu jest nieco więcej.
Silnik jest suchy, pracuje równo i ma moc. Nie ma żadnych problemów z odpalaniem, niezależnie od temperatury na zewnątrz.
Samochód ma świeżo zrobione badanie techniczne (ważne do 26 lipca 2025) i ubezpieczenie ważne jeszcze 3 miesiące (do grudnia 2024).
Do samochodu dorzucam komplet opon zimowych.
O samochód dbałem, a wszystkie naprawy i serwis były robione w terminie (olej zmieniany średnio co rok lub 10 tysięcy kilometrów). Przez te kilka lat w samochodzie zostało zrobione:
- Wymieniona chłodnica klimatyzacji - 2021
- Wymienione klocki i tarcze - 2022
- Wymieniony katalizator - 2023
- Wymienione przewody zapłonowe, cewki oraz świece - 2023
- Wymieniony rozrząd z pompą wody - 2023
- Wymieniony czujnik cofania w skrzyni wraz z olejem w skrzyni - 2024
- Regenerowany kompresor klimatyzacji i uszczelniona klimatyzacja - 2024
Olej, płyn chłodniczy, płyn hamulcowy oraz wszystkie filtry ostatni raz były wymieniane pod koniec roku 2023.
Na część napraw posiadam faktury.
Jeśli chodzi o katalizator to jest to zamiennik. Działa bez zarzutu, ale jest z nim związana jedna irytująca sprawa, po więcej szczegółów proszę dzwonić.
Obecnie do zrobienia jest jedna rzecz, mianowicie trzeba wymienić łożysko sprzęgła (zużycie objawia się niewielkim szumem sprzęgła). Można z tym normalnie jeździć, ale prędzej czy później trzeba będzie to zrobić.
Przy okazji wypada też wymienić uszczelniacze wału korbowego bo powoli kończy się ich żywotność.
Samochód nosi niewielkie ślady zużycia wynikające z wieku, ale są to raczej drobne rzeczy kosmetyczne. Wszystkie ślady zużycia są widoczne na zdjęciach.
Miałem dwie przygody w tym samochodzie, ale obie to niegroźne obcierki. Wszystkie uszkodzenia są widoczne na zdjęciach, a najpoważniejsze z nich to niewielkie wgniecenie na tylnym lewym błotniku. Okazało się, że ten element był już kiedyś naprawiany przez któregoś z poprzednich właścicieli i nie został zabezpieczony tak jak należy przez co po uszkodzeniu lakieru zaczął się tam pojawiać rdzawy nalot. Korozja jest bardzo powierzchowna, ale trzeba zadbać o to żeby nie postępowała. Pozostałe uszkodzenia powłoki lakierniczej mają charakter czysto wizualny i w związku z tym, że zabezpieczenie antykorozyjne nie zostało naruszone to żadna korozja się tam nie rozwija. Uszkodzeniu uległo też oryginalne lusterko kierowcy i zostało wymienione na nowe, ale o innym kolorze.
Ustalając cenę wziąłem pod uwagę wszystkie mankamenty wizualne i mechaniczne.
Samochód do obejrzenia w okolicy Krakowa. Proszę o wcześniejszy kontakt telefoniczny.