Sprzedaję Forda C-Max z 2010 roku, wyposażonego w silnik 1.6 TDCi Diesel. Samochód jest uszkodzony i wymaga naprawy, głównie wymiany uszczelki pod głowicą. Do niedawna był regularnie użytkowany, jednak z powodu awarii i obecnego stanu technicznego postanowiłem go sprzedać. Samochód sprzedaję jako uszkodzony, w stanie "jak jest", bez gwarancji.
Opis awarii
Podczas jazdy z wydechu zaczął wydobywać się biały dym. Samochód został przetransportowany na lawecie do mechanika, który zdiagnozował pęknięcie uszczelki pod głowicą.
Stan techniczny Silnik: Wymaga naprawy. Uszkodzenie uszczelki pod głowicą uniemożliwia bezpieczną jazdę i może prowadzić do poważniejszych uszkodzeń. Zalecam transport na lawecie lub holowanie. Brak możliwości jazdy próbnej, możliwe jedynie uruchomienie na postoju. Samochód sprzedawany w stanie "jak jest", jako uszkodzony, bez gwarancji.
Obecnie pojazd odpala, silnik pracuje podczas testów, z wydechu wydobywa się biały dym.
Film z pracy silnika w galerii.
Sprzęgło: Do dnia awarii działało poprawnie, jednak jest głośne, co może wskazywać na konieczność wymiany w najbliższym czasie. Sprzęgło nie było jeszcze wymieniane.
Klimatyzacja: Działa nieregularnie – prawdopodobnie wymaga serwisu.
Tylna sprężyna: Pęknięta, powoduje obniżenie tyłu pojazdu (widoczne na zdjęciach) i wymaga naprawy.
Turbina: Do tej pory działała poprawnie. Widoczny niewielki wyciek oleju, podobno typowy dla tego modelu silnika, jednak przebieg sugeruje konieczność sprawdzenia i ewentualnej regeneracji turbiny.
Z racji przebiegu, możliwe inne uszkodzenia, konieczność napraw, których tu nie wymieniłem, dlatego samochód sprzedaję jako uszkodzony, w stanie "jak jest", bez gwarancji, jednak postaram się odpowiedzieć na dodatkowe pytania.
Historia napraw
W ostatnich latach wymieniłem:
Przednie amortyzatory
Tarcze hamulcowe z przodu
Alternator Rozrusznik
Chłodnicę
Akumulator (grudzień 2021)
Łożyska w kołach (2022)
Rozrząd przy przebiegu 175 000 km
Samochód odpalał bezproblemowo w mroźne zimy, w chwili publikacji ogłoszenia akumulator również działa poprawnie w trakcie testu uruchomienia silnika.
Nadwozie i wyposażenie
Nadwozie: Widoczna korozja przy tylnych progach, widoczne wgniecenie drzwi przednich oraz niewielkie otarcia zderzaka, inne drobne uszkodzenia.
Felgi: Oryginalne aluminiowe Forda.
Dodatki: Aluminiowy bagażnik dachowy marki Norauto oraz trzy używane opony zimowe (wysoki bieżnik, ale starsze).
Wyposażenie pojazdu:
Klimatyzacja manualna
Elektryczne szyby z przodu
Centralny zamek
Poduszki powietrzne
ESP, ABS
Immobiliser
Wspomaganie kierownicy
Światła przeciwmgłowe
Podgrzewana przednia i tylna szyba
Radio + CD
Czujniki parkowania tył
Samochód można obejrzeć w Limanowej po wcześniejszym umówieniu telefonicznym
Pojazd posiada:
Aktualne ubezpieczenie ważne do stycznia 2025
Przegląd techniczny ważny do czerwca 2025
Sprzedaję samochód jako uszkodzony, w stanie "jak jest", bez gwarancji, na podstawie umowy kupna-sprzedaży. Kupujący zobowiązany jest do samodzielnej organizacji transportu. Istnieje możliwość przetransportowania pojazdu na stację diagnostyczną na koszt kupującego, w celu dokładniejszej oceny stanu technicznego.
Kalkulator ma jedynie charakter poglądowy i nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego. Warunkiem udzielenia kredytu konsumenckiego jest pozytywny wynik oceny zdolności kredytowej i ryzyka kredytowego konsumenta, a ostateczne warunki kredytowania zależą od wyniku tej oceny.
Historia pojazdu
Zanim zdecydujesz się kupić samochód, zapoznaj się z jego historią. Pobierz raport za opłatą.