Ford Focus C-Max 2005 1.8 Benzyna + GAZ GHIA
Cena: 7 900 zł
Rok produkcji: 2005
Przebieg: 249 705 km
Pojemność silnika: 1.8 Benzyna + GAZ
Moc: 125 KM
Skrzynia biegów: Manualna 5 biegów
Kolor: srebrny metalic
Lokalizacja: Ciecierzyn (lubelskie)
Aktualne badanie techniczne do: 10.07.2025 (przy 249,6 tys. km)
Aktualne badanie OC do: 17.07.2025
Jeśli szukasz sprawdzonego i niezawodnego samochodu, Ford Focus C-Max z 2005 roku może być idealnym wyborem. Auto dzielnie i niezawodnie służyło przez 9 lat w naszych rękach. Jestem 1 właścicielem w Polsce od 2015 r., kupiony bezpośrednio od pierwszego właściciela w Niemczech od lekarza w świetnym stanie.
Sprzedaje z powodu zmiany na nowszego następcę Ford Focus 2014 1.6 diesel titanium zakupionego kilka miesięcy temu. Mamy też od kilku lat Forda Mondeo 2008 2.0 diesel także od lat jesteśmy wierni tej marce
1. Niezawodny silnik 1.8 Benzyna + GAZ
Silnik benzynowy o pojemności 1.8 litra to solidna i prosta jednostka napędowa, która cechuje się dobrą dynamiką i długą żywotnością. Idealny zarówno na krótkie, jak i dłuższe trasy.
W 05.2016 r. przy 152 tys. km zamontowano w renomowanym zakładzie Warsztatownia w Lublinie, sekwencyjną instalację gazową na bardzo dobrych komponentach polskiej firmy STAG. Sterownik QBOX, reduktor ACR01, wtryskiwacze AC W03, zbiornik Bormech 48L. Do dziś działa niezawodnie.
2. Niska awaryjność
Ford Focus C-Max I generacji słynie z niezawodności – samochód ten przez lata zdobył reputację pojazdu o niskiej awaryjności i prostym, tanim serwisowaniu. Nigdy Cię nie zawiedzie.
3. Dobra ekonomia paliwowa
Przy silniku 1.8 benzyna uzyskasz zadowalające wyniki spalania, które utrzymują się na poziomie 8-10 L gazu /100 km w trasie 100-120 km/h i 10-12L gazu /100 km w mieście, co czyni ten model oszczędnym wyborem.
4. Przestronne wnętrze
Ford Focus C-Max to samochód kompaktowy ok. 4,3m długości, który zaskakuje przestronnością wnętrza i dużą ilością schowków. Wygodne welurowe fotele, dużo miejsca zarówno z przodu, jak i z tyłu, spory bagażnik – idealny wybór dla rodziny lub osób ceniących komfort.
5. Dobre właściwości jezdne
Auto słynie z doskonałego prowadzenia i pewności na drodze dzięki wielowahaczowemu zawieszeniu przód i tył, co czyni jazdę przyjemną, komfortową i bezpieczną. Doskonale wybiera nierówności na drodze. Samochód zachowuje się świetnie zarówno w mieście, jak i na autostradzie. W swoim czasie był prekursorem i liderem w zawieszeniu w klasie kompaktów.
6. Zadbany stan techniczny
Auto było i jest regularnie serwisowane, a wszelkie naprawy były wykonywane na bieżąco.
Olej i filtry komplet co 12-15 tys. km. Klimatyzacja co 2 lata. Auto jeździło głównie do pracy ok. 30-60 km dziennie oraz kilka razy w roku w trasy po Polsce. Nigdy nie miał poważnej awarii, która unieruchomiła auto.
Poza serwisem oleju i filtrów nie wymaga wkładu. Hamulce tarcze i klocki w dobrym stanie.
Sucha i naturalnie brudna komora silnika (nigdy nie myty)
Bardzo dobry stan opon uniwersalnych z 2019 r. – oszczędność czasu i kosztów brak potrzeby sezonowej wymiany.
- przód 2x Goodyear Vector 4Season Gen 2 - produkcja 06 tyg. 2019 r. ok. 6,5 mm
- tył 2x Falken EuroAll Season AS210 - produkcja 18 tyg. 2019r. ok. 5,7 mm
(widoczne na zdjęciach)
05.2016
- nowa instalacja gazowa sekwencyjna STAG – 1,8 tys. zł
02.2017 r. (przy ok. 160 tys. km)
- pełna regeneracja głowicy i uszczelki pod głowicą z szlifowaniem – ok. 3 tys. zł (tylko 1 rachunek udało się znaleźć z 2)
- wymiana łańcucha rozrządu + pompa wody – do dziś cicho pracuje posłuży jeszcze na 80-100 tys. km
2021r.
- wymiana akumulatora Banner Power Bull 60AH
11.2022r.
- regeneracja alternatora
04.2024 r.
- wymiana sprzęgła klimatyzacji i sprężarki z uszczelnieniem oraz nabicie czynnika i ozonowanie z wymianą filtra kabinowego / nowe uszczelki pokrywy zaworów / 2 nowe paski wieloklinowe
- Wymiana nowy lewy przedni błotnik w oryginalnym kolorze lakieru. Stary był skorodowany już na wylot z małą dziurą.
- Nowe wycieraczki przód i tył
- Nowy zamek z krótką linką do otwierania maski
7. Wyposażenie dodatkowe
Samochód posiada najbogatsze seryjne wyposażenie – wersja GHIA, które zapewnia komfort i bezpieczeństwo. Wszystkie systemy auta oraz wyposażenie jest w pełni sprawne.
Stan wnętrza jest w bardzo dobrym stanie. Fotele nie są wygniecione, nie są wytarte w tym boczki, mieszek od biegów oraz przyciski są całe.
Kierownica mały stopień zużycia jak na swój przebieg.
• 2 strefowa klimatyzacja automatyczna
• Elektrycznie podgrzewana przednia szyba – świetna w zimie 30-60 sekund i jest odmrożona przednia szyba
• Czujniki parkowania przód i tył
• Welurowa tapicerka – miła ciepła w zimie i chłodna w lecie
• Elektryczne szyby
• Elektroniczny hamulec ręczny / postojowy
• Tempomat
• 4x poduszki powietrzne
• ABS, ESP
• 16 calowe oryginalne alufelgi w dobrym stanie proste i nieporysowane
• Radio CD/MP3
• Wspomaganie kierownicy
• Komputer pokładowy
• Zapasowe koło dojazdowe
• 2 komplety kluczyków
8. Niskie koszty eksploatacji
Części do Forda Focusa C-Max są łatwo dostępne, wytrzymałe i niedrogie, co przekłada się na niskie koszty serwisowania jak trwałość konstrukcji auta oraz elementów.
Wiele części z powodzeniem można kupować oryginalne Motocraft są w cenie zamienników wysokiej klasy.
9. Bezwypadkowy i zadbany lakier
Samochód nigdy nie brał udziału w wypadku, a lakier jest w oryginalnym dobrym stanie jak na swój wiek. Posiada bardzo dobre fabryczne zabezpieczenia antykorozyjne blach i podwozia.
Spód auta jest w dobrym stanie – brak ognisk korozji na elementach nośnych (tylko drobny nalot)
Brak korozji nadwozia
Auto posiada oryginalne wszystkie szyby oraz przednie i tylne lampy co potwierdza bezwypadkową historię. Wszystkie elementy są proste i poprawnie spasowane.
Wady lakiernicze:
- zderzak lewy tył róg przetarty oraz kant tylnego lewego błotnika do zaprawki / poprawek lak.
- dach przy drzwiach kierowcy klar (lak. Bezbarwny) wypłowiał na ok. 20 cm (widoczne na zdjęciu)
- prawy przedni błotnik nałożone zabezpieczenie antykorozyjne na dole (za 2-4 lata warto wymienić błotnik w kolorze)
Zapraszam do kontaktu