Do sprzedania dwuletni Focus (kupiony grudzień 2021) 1,5 diesel, 120 koni, norma emisji spalin 6,2.
Samchód serwisowany w autoryzowanym serwisie Ford, wszystko, każda wizyta oraz zakres serwisu do sprawdzenia w aplikacji FordPass.
Przebieg autostradowy, samochód nie jeździł po mieście, zdezaktywowany system start/stop od nowości, tankowany tylko na dobrych stacjach ( BP/Shell/Orlen),
Świeżo po wymienie rozrządu oraz oleju ( Ravenol ECS 0W-20, nie jest to Kujawski z pierwszego tłoczenia), filtrów itp.
Pragnę zwrócić uwagę, że silnik pozbawiony jest wady wcześniejszych silników 1,5 EcoBlue, tj. wyciągającego się łańcuszka wałków rozrządu.
Ten samochód ma juz poprawiony łańcuszek rozrządu na 8mm ( w czerwcu 2022 roku Ford oficjalnie zaczął stosować 8mm łańcuszki oraz koła wałków rozrządu).
Zwracajcie Panstwo na to uwagę, gdyż wymiana rozrządu z wałkami z wersji 7mm na 8mm to koszt ok. 10 000 PLN!
W samochodzie nic nie puka, nie stuka, zawieszenie pracuje jak w nowym samochodzie, nie ma poprzecieranej tapicerki, jest on w stanie lepszym niż wiekszość takich Fordów z przebiegiem 100 000 km.
Samochód z polskiego salonu, każdy kilometr przebiegu jest udokumentowany, Niemiec nie płakał jak sprzedawał, nie gonił do granicy, nie dzwoni do tej pory, żeby posłuchać silnika ;)
Spalanie samochodu to ok 5 litrów. Realne, podczes normalnej jazdy.
Austostradowe prędkosci ( czyli nieco powyżej 140 km/h) to ok 5,2 litra.
Jazda po aglomeracji śląskiej to ok 4,9 litra.
Jest to nowa kontrukcja silnika diesla, z dodatkiem AdBlue ( ekologia tfu!), jednak dzięki nowej konktrukcji samochód ten pracuje cicho i w zupełnie innej kulturze niż silniki diesla które Państwo znacie.
Cicho i kulturalnie jak silnik benzynowy.
Oczywiście siknik wyposażony we wszystkie systemy kontroli i "uszlachetniania" emisji spalin, które przewidział producent oraz Unia Europejska.
Nic nie wycinane, zaślepiane czy zaklejane gumą do żucia.
Prowadzi się pewnie i lekko, zawieszenie, jak to w Fordach, sztywne i dobrze utrzymujące samochód w zadanym torze jazdy, a do tego odpowiednio komfortowe.
To mój już któryś Ford, mam jeszcze jednego Focusa, ale tamten jest niesprzedawalny, gdyż ma poł miliona kilometrów i dalej bezproblemowo jeździ ( też diesel).
Samochód nie ma żadnych wad ukrytych, niczego nie zataiłem, zgadzam się na sprawdzenie samochodu na dowolnej stacji diagnostycznej, można przyjeźdzać ze szwagrem, kłaść sie pod samochodem, kopać w opony.
Jeżeli okaże się, że coś w samochodzie niezgodne będzie z moim opisem, zwracam koszty przyjazdu oraz od siebie dorzuce słoik domowej fasolki po bretońsku na mały głód. ;)
Samochód, tak jak stoi, po zatankowaniu do pełna dowiezie Was w dwolne miejsce oddalone od miejsca zaparkowania o ponad 1000 km.
Po ponownym zatankowaniu spokojnie na drugim baku wrócicie. Baz przygód. Nieważne czy wracać będziecie z Gibraltaru, czy mrozów rosyjskiego Jakucka ( tak, tak pali w największe mrozy).
Polecam powroty nocami, swiatła w technologii LED bardzo dobrze oświetlają drogę.
Posiada system czytania znaków, kontoroli pasa ruchu, funkcje lokalizacji GPS, sprawdzanie stanu paliwa, AdBlue na telefonie, otwieranie smartfonem ( nie wiem, nie probowałem nigdy, ale jak ktoś ciekawy, możemy na miejscu próbować).
Po wcześniejszym telefonie można obejrzeć samochód o dowolnej porze.
Posiada przegląd, ubezpieczenie, poł baku paliwa ( czyli na jakieś 500 km), prawie cały bak AdBlue.
Jak to mówią: wsiadać i jechać ;)